مزایا‌ و معایب‌ اپیلاسیون + نکات قبل و بعد

مزایا‌ و معایب‌ اپیلاسیون + نکات قبل و بعد | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

مزایا‌ و معایب‌ اپیلاسیون + نکات قبل و بعد : شاید تا به حال‌ نام اپیلاسیون را شنیده باشید اما نمیدانستید که اپیلاسیون چه چیزی است ، ما در این نوشته تصمیم داریم تا به توصیف عام و کامل اپیلاسیون بپردازیم و آن‌وقت به مزایا‌ و معایب‌ اپیلاسیون بپردازیم . به صورت عام اپیلاسیون یکی از شیوه های مو زدایی خواهد بود که شما را ۴ تا ۶ هفته از شر موهای اضافی بدنتان آسوده میکند . این شیوه با دقت به بها سزاوار و عوارض‌ جانبی کم ، بی‌اندازه محبوب شده است و امروزه خیلی از زنان و یا حتی مردان از این شیوه برای از میان بردن‌ موهای اضافی بدنشان بکارگیری میکنند با ما همراه باشید در سایت هفت رژ مجله آموزشی زیبایی

اپیلاسیون چیست‌ ؟

اپلاسیون کلمه ای فرانسوی به معنی موزدایی موهای اضافی می باشد . در این شیوه موها از بن کنده‌ میشوند و یکی از عالی ترین شیوه های موزدایی به حساب‌آمده که خود‌ دربردارنده چند راه نظیر بند‌ انداختن ، لیزر موهای اضافی ، اپیلیدی ، موم‌ انداختن و . . . خواهد بود . ولی مبحث مورد‌ بحث‌ ما اپیلاسیون با موم‌ خواهد بود . این روش خودش‌ به دو شیوه گرم و سرد‌ اجرا می گردد .

آشنایی با شیوه های اپیلاسیون با موم‌

در شیوه گرم اول موم‌ را اندکی گرم میکنند به طوری که به پوست‌ آسیبی نرساند ، آن‌گاه موم‌ گرم گشته را روی پوست‌ پخش‌ میکنند و صبر میکنند تا خنک گردد . آن‌وقت با بکارگیری از پارچه ای موم‌ را در خلاف‌ سمت روییدن مو میکشند تا موهای اضافی از بن بیرون گردد .

در متد موم‌ سرد‌ دیگر ضرورت به گرم نمودن شمع نخواهد بود . این شیوه با بکارگیری از پدهای ویژه یا پارچه اعمال می گردد . این پدها از پیش آمیخته به شمع است که کار‌ را خیلی راحت میکنند . در این شیوه نخست بایستی پد روی بخش مورد‌نظر‌ تن قرار دهید و اندکی پد را فشار‌ دهید تا موها به موم‌ بچسبند . بعد سریع در خلاف‌ روییدن مو پد را بکشید تا موهای اضافی از بن بیرون گردند .

امروزه موم‌های‌ جدیدی وارد فروشگاه ها گشته اند که هرکدامشان اساس گیاهی دارند ، همین گیاهی بودنشان سبب می گردد که مزایا زیادی برای تن داشته باشند . موهای گیاهی ، موم‌هایی‌ می باشند که از عصاره‌هایی‌ همچون عسل‌ ، ‌ توت‌ فرنگی ، موم‌های‌ شکلاتی و . . . می باشند .

مزایا‌ و معایب‌ اپیلاسیون + نکات قبل و بعد

مزایا‌ و معایب‌ اپیلاسیون + نکات قبل و بعد

 

 

فواید اپیلاسیون با موم‌

اپیلاسیون خواص بیشماری داراست که به چند مورد‌ آن اشاره‌ خواهیم کرد . از جمله خواصی که میتوان اسم برد ، ‌ تولید طراوت بافت‌ پوست‌ ، کاستن رویش موهای اضافی ، عدم تولید آلرژی ، عدم تولید خارش ، عدم تولید خراش‌ و صدمه به پوست‌ و . . . خواهد بود . بی‌تردید در زمان اپیلاسیون با موم‌ ، سلول‌های‌ مرده‌ به موم‌ میچسبند که همین چیز سبب جوان‌ سازی و پاک‌سازی‌ پوست‌ خواهد شد . موم‌های‌ گیاهی میتوانند ویتامینهای مورد‌ احتیاج پوست‌ را فراهم کنند و همینطور از التهاب و سرخی پوست‌ پس از اپیلاسیون خودداری کنند .

مورد مهمی که بایست به آن دقت بکنید این خواهد بود که برای اپیلاسیون خوب تر خواهد بود در مرکزهای سالم و تمیز خاص همین عمل مبادرت به اپیلاسیون بدنتان نمائید . دلیلش هم این خواهد بود که این راه میتواند سبب انتقال‌ عارضه های پوستی گردد . حتی بعضی از مریضی ها از جمله زگیل میتواند تا پنج ماه نهفته‌ برجای بماند و پس از زمان نهفتگی شما را بامشکل روبرو سازد پس حتما در گزینش این مرکزها مراقبت کنید .

مزایا‌ و معایب‌ اپیلاسیون + نکات قبل و بعد

مزایا‌ و معایب‌ اپیلاسیون + نکات قبل و بعد

 

 

نکات اساسی پیش از اپیلاسیون

قبل از اعمال این شیوه مو زدایی خوب تر خواهد بود دقت نمائید که بدنتان مهیا باشد‌ . پس به نکات پایین حتما دقت نمائید.

۱ – طول مناسب‌ موهای اضافی

برای نتیجه‌ عالی در اپیلاسیون خوب تر خواهد بود طول موهای اضافی شما بلند باشد‌ . این میزان سبب کسب نتیجه‌ خوب خواهد بود .

۲ – عدم بکارگیری از کرمهای محتوی رتینول

بهتر خواهد بود تا یک هفته پیش از اجرای اپیلاسیون از کرمها و دارو‌هایی‌ که رتینول دارند مصرف نکنید . چون این ماده‌ پوست‌ را صدمه پذیرتر میکند و امکان‌پذیر خواهد بود سبب جدا‌ گردیدن قسمتی از پوست‌ در زمان اپیلاسیون گردد . پس به این مبحث حتما توجه بکنید تا گرفتار صدمه دیدگی نشوید .

۳ – کاستن درد‌ اپیلاسیون

همانطور که میدانید اپیلاسیون از شیوه های دردناک‌ خواهد بود . پس درصورتی‌که تصمیم دارید که کمتر درد‌ بکشید میتوانید پیش از اعمال اپیلاسیون ، از قرص‌های‌ کاهش‌ درد‌ و آرامش‌بخش مانند ایپوپروفن بکارگیری نمائید . این قرص‌ها‌ میتوانند درد‌ را تا حد فراوانی کسر دهند . همینطور بکارگیری از کمپرس یخ پیش از این عمل اثرگذار خواهد بود و منتهی به کسر درد‌ اپیلاسیون گردد .

۴ – قهوه ننوشید

قهوه سبب ازدیاد نیرو حس لامسه خواهد بود و در نهایت موجب درد‌ بسیاری می گردد . پس پیش از اپیلاسیون اصلاً قهوه ننوشید .

۵ – حمام‌ نکنید

پوست تن آدم به صورت عادی با لایه‌ای‌ از چربی پوشیده‌ گشته است‌ که همین لایه‌ چربی سبب انعطاف پذیرتر گشتن پوست‌ می گردد . و حمام‌ نمودن میتواند بستر چربی را از میان ببرد و موجب حساسیت‌ پوست‌ شما گردد .

۶ – موم‌ را بی‌نهایت گرم نکنید

گرمای موم‌ الزاماً باید متناسب‌ پوست‌ گردد تا آسیبی به پوست‌ نرساند . حال‌ چنانچه شمع بسیار بیشتر از حد گرم گردد سبب سوختن‌ و صدمه رساندن‌ به پوست‌ می گردد .

مزایا‌ و معایب‌ اپیلاسیون + نکات قبل و بعد

نکات اساسی پس از اپیلاسیون

مورد آتی که حتما بایستی مراعات نمائید این خواهد بود که پس از اپیلاسیون سلول‌های‌ بی‌جان از روی پوست‌ مجزا میشوند و منفذهای پوستتان باز می گردد و پوست‌ با کوچکترین تنشی مستعد‌ صدمه دیدن‌ می باشد به همین دلیل کوشش نمائید تا چند ساعت در معرض‌ روشنایی آفتاب قرار نگیرید و نکات بهداشتی‌ را مراعات نمائید .

و مساله پایانی این خواهد بود که پس از اپیلاسیون پوست‌ خودتان را نمناک نگه دارید تا پوستتان گرفتار التهاب و یا جوش‌ نشود . کرمهای آب رسان و مرطوب‌ کننده عالی ترین گزینه برای پیشگیری از جوش‌ها‌ می باشند .

5/5 - (16 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *