آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌

آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌ | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌ : صاف و لخت گردیدن موها پیوسته اغوا انگیز می باشد . اکثر زن ها لااقل برای یک مرتبه هم که شده‌ ، موها را صاف‌ کرده اند . با بکارگیری از ماده‌ها غیرطبیعی شیمیایی کراتین مو می توان‌ صافی‌ و لختی‌ با ماندگاری بالاتری را خلق نمود منتها خیلی از زن ها برای کراتینه نمودن مو در خانه از ماده‌ها طبیعی‌ بکارگیری می کنند . این ماده‌ها بدون‌ تولید عوارض‌ نامطلوب ، وز و پف مو را می گیرند و کم کم سبب صافی‌ مو می گردند با ما همراه باشید در سایت هفت رژ

اصولا وضعیت کیفی و جنس موها ارتباط به ژنتیک‌ هر شخص خواهد داشت . درصورتی‌که موهای فر یا وز را لخت نمائید ، موهای رشد‌ یافته به همان شکل قبل‌ می باشد . با هر روشی که موها را لخت نمائید در حقیقت تغییراتی روی ساقه‌ مو اعمال داده اید و این صافی‌ همیشگی نمی باشد .

کراتینه مو چه چیزی است ؟

کراتین از بخش های اصلی‌ شکل مو و نوعی پروتئین طبیعی‌ خواهد بود . عوامل بسیاری می تواند شکل طبیعی‌ کراتین مو را از میان ببرد . بکارگیری مداوم از وضعیت دهنده های حرارتی ، اقسام رنگ و دکلره مو ، اشعه زیان‌بار روشنایی خورشید‌ ، شیمی درمانی ، محدودیت های غذایی و … از عواملی می باشند که کراتین مو را خراب می کنند . کراتین در خوش‌ حالتی و تقویت موها نقش‌ خواهد داشت .

کاهش کراتین مو یک صدمه پر اهمیت خواهد بود که وضعیت موی طبیعی‌ را به وز ، پف و موخوره تغییر‌ می دهد‌ . برای مراجعت ازنو حالت‌ مو الزاماً باید پروتئین خراب گشته و یا از دست رفته ، مجدداً در اختیار‌ موها قرار گیرد . حتی موهایی که بر بستر اثرگذاری فقر‌ پروتئین و کسر کراتین می باشند باز در انجام کراتینه نمودن مو در خانه یا آرایشگاه‌ ، صحت خود‌ را به دست می آورند .

برخلاف پندار عام کراتین یک ماده‌ صیقلی کننده مو نخواهد بود ولی نوعی پروتئین طبیعی‌ می باشد که سبب نرم و استوار شدن موها خواهد شد . در حقیقت کراتین ، نوعی مداوا برای اصلاح موهای آسیب‌دیده‌ به شمار می آید و موها را صیقلی نمی سازد . با دقت به اینکه این روش معالجه ، وز و پف مو را خواهد گرفت و موها را نرم و خوش‌ حالت‌ تر می نماید ، موها خود‌ به خود‌ لخت تر و براق تر دیده‌ می گردند .

آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌

آموزش کراتینه کردن‌ مو در خانه

از اتوی مو و سشوار همچنین می توان‌ برای لخت نمودن موها بکارگیری نمود . این صافی‌ موقتی می باشد و به محض‌ شستشوی موها ، وضعیت واقعی مو بر می‌گردد‌ . با مصرف از ماده‌ها طبیعی‌ قادر خواهید بود پروتئین مورد‌ لزوم مو را فراهم نمائید و به طبع آن موهایی صیقلی و براق داشته باشید .

مهم ترین شیوه برای فراهم شدن پروتئین مورد‌ احتیاج مو ، بکارگیری از ماده‌ها انرژی‌زا و محتوی پروتئین خواهد بود . بدن‌ آدمی توانا خواهد بود پروتئین ماده‌ها غذا را خرد کرده و به کراتین مورد‌ احتیاج پوست‌ ، مو و ناخن تغییر بدهد . این فرایند طبیعی‌ بی هیچ‌ عوارضی می تواند تماما مشکلات وز و پف مو را از میان ببرد . در صورتی که بخواهید به صورت دائمی موها را معالجه بکنید حتما روی کیفیت غذا خویش ، توجه زیادی داشته باشید . با بکارگیری از این ماسکهای آکنده از پروتئین همچنین قادر خواهید بود موها را در منزل کراتینه نمائید.

توجه : برای اثرگذاری زیادتر ماسک مو را روی موهای پاکیزه و تمیز گشته بمالید . دایماً پیش از مصرف از هر گونه ماسک مویی ضروری می باشد تا موها را با شامپو بدون‌ سولفات تطهیر کنید .

آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌

آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌

 

 

آموزش روش‌های‌ صاف‌ کردن‌ مو در خانه‌ با مواد‌ طبیعی‌

 

کراتینه نمودن مو در منزل با تخم‌ مرغ‌ و ماست

آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌

تخم مرغ‌ و ماست هر دو دربردارنده ماده‌ها مورد‌ احتیاج تن و ریشه‌ مو می باشند . افزون بر استفاده این غذاها قادر خواهید بود یک ماسک کراتینه قوی هم با تخم‌ مرغ‌ و ماست مهیا بکنید . برای اثرگذاری بیشتر‌ از‌ کمی سس مایونز در دستور‌ آماده سازی ماسک بکارگیری نمائید تا به صورت عمقی موها معالجه گردد .

مواد ضروری برای تامین ماده‌ها کراتینه موی تخم‌ مرغی

تخم مرغ‌ یک عدد‌

ماست معمولی‌ ۴/۱ لیوان‌

سس مایونز ۴/۱ لیوان‌

این ماده‌ها را با همزن به حدی بزنید تا روی ماده‌ها کف نماید . حالا ماسک پروتئین کراتین در منزل مهیا شده است . شیوه بکارگیری از ماسک کراتین مشابه دیگر ماسکهای در منزل خواهد بود . ماده‌ها را با دست روی ساقه‌ مو و پوست‌ سر بمالید . موها را از بن تا انتهای ساقه‌ به ماده‌ها آمیخته کرده و به آرامی ماساژ بدهید .
پوشاندن موها با کلاه از جنس پلاستیک توان جاذبه ماده‌ها را زیادتر می نماید . حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت صبر نمائید و پس‌ازآن موها را با آب خنک و شامپوی یومیه تطهیر دهید . اگر ماسک کراتین تخم‌ مرغ‌ ، تایم زیادی روی موها بماند اصلاً مشکلی تولید نمی سازد .

هفته ای یک بار از این شیوه برای کراتینه نمودن مو در منزل استعمال نمائید .

نکته : به عوض سس مایونز قادر خواهید بود از خامه‌ غلیظ‌ در تلفیق ماده‌ها بکارگیری نمائید .

کراتینه مو در منزل با تخم‌ کتان

آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌

بذر کتان دانه‌ کوچک و قهوه ای رنگ با خصوصیات آنتی اکسیدانی فراوانی خواهد بود . ویتامین E حاضر در دانه‌های‌ کتان در ازدیاد خون رسانی به مویرگهای پیرامون بن مو نقش‌ دارند . میل کردن تخم‌ کتان به شکل نپخته در جلوگیری از سپید گردیدن و کاست ریختن مو اثربخشی خواهد داشت .

تخم کتان پس از مرطوب گشتن وضعیت ژله ای و کشدار دارد . از این ژل می توان‌ در آماده سازی اقسام ماسک در خانه بکارگیری نمود . نیرو ژل کتان به حدی خواهد بود که قادر است وز و پف مو را بگیرد و موها را صیقلی و ابریشمی نماید . چنانچه در پی یک شیوه کم‌بها برای معالجه کراتین مو می باشید ، برای یکبار هم که شده‌ ، تخم‌ کتان را تست نمائید . عملکرد بی‌اندازه بهتر‌از‌چیزی خواهد بود که تفکر می کنید‌.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد: زیباترین رنگ مو برای پوست گندمی

مواد ضروری برای تدارک ماده‌ها کراتینه با بذر کتان

تخم کتان
آب
در حقیقت به هیچ‌ ماده دیگری احتیاج ندارید . با دقت به سایز و ارتفاع موها کمی تخم‌ کتان را در یک پیاله ریخته و کمی آب به آن افزون نمائید . در حدی که آب یکی دو بند‌ انگشت روی بذر‌ها‌ باشد‌ . تخم‌ کتان آب مازاد را ربایش می نماید . از شب پیش کتان را مرطوب نمائید تا صبحدم حاضر باشد‌ .

حالا با یاری یک صافی‌ یا توری پارچه ای قادر خواهید بود بذر ها را از ژل سوا نمائید . . استعمال از تمام ماده‌ها بدون‌ مجزا نمودن بذر‌ها‌ هم اشکالی نخواهد داشت اما تطهیر موها دشوار تر می گردد . آن‌گاه ماده‌ها را با برس رنگ مو روی ساقه‌ مو و پوست‌ کف سر بمالید . میان ۴۰ تا ۵۰ دقیقه صبر نمائید و آن‌گاه موها را با شامپوی یومیه تطهیر دهید .

نکته : چنانچه ژل بی‌نهایت سفت‌ گشته قادر خواهید بود کمی آب به آن افزون نمائید تا هنگام مصرف ، آسوده تر باشید . درصورتی‌که موهای تان کوتاه‌ می باشد یک قاشق تخم‌ کتان خشک برای کل موها ، ژل تولید‌ می نماید .

کراتینه نمودن مو در منزل با آووکادو

آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌

آووکادو آکنده از اسیدهای حاوی چربی خواهد بود و یک ماده‌ غذایی بسیار خوب برای معالجه کراتین مو به شمار می رود . اشکال ویتامینهای A ، B6 ، ویتامینD ، و E در آووکادو به کثرت پیدا می گردد . برای اینکه صحت و درخشندگی موها محافظت گردد از آووکادو بکارگیری نمائید . اضافه کردن کمی شیر چرب‌ به آووکادو اثر آبرسانی آن را بیشتر می نماید . چربی حاضر در شیر و آووکادو عالی ترین ماده‌ مقوی برای پوست‌ سر می باشند و پروتئین مورد‌ احتیاج مو را فراهم می کنند . برای اینکه موهایی کلفت و ابریشمی داشته باشید به مدت‌ ۲ ماه این معالجه را ادامه‌ دهید .

مواد ضروری برای تامین ماسک آووکادو

آووکادوی رسیده و متوسط‌ یک عدد‌

شیر تازه‌ و پر چرب‌ ۲ قاشق غذاخوری‌

آووکادو را با چنگال‌ نرم نمائید و در ظرفی ریخته ، شیر را به آن افزون نمایید . ترکیب را با دست از بن تا ساقه مو بمالید . اندکی موها را ماساژ دهید و آن‌وقت با کلاه از جنس پلاستیک مو را بپوشانید . میان نیم‌ ساعت تا ۴۰ دقیقه صبر نمائید و آن‌وقت موها را با شامپوی معمولی تطهیر دهید .

نکات کراتینه نمودن مو در منزل

✅ مواد طبیعی‌ برای کراتینه نمودن موها اصلاً عارضه‌ جانبی ندارند ولی چنانچه به یکی از این ماده‌ها حساسیت دارید ، ماسک دیگری را مصرف بکنید .

✅ کراتین درمانی یک شیوه خیلی خوب برای از میان بردن‌ وز موهاست که افزون بر فراهم شدن پروتئین و چربی مورد‌ احتیاج مو و پوست‌ سر ، سبب صیقلی و درخشنده گردیدن موها هم می گردد .

✅ جهت نتیجه‌گیری‌ خوب تر ضروری می باشد دست‌کم هفته ای یکبار از این ماده‌ها برای کراتینه نمودن مو در خانه بکارگیری بکنید . نتیجه حتی پس از نخستین دفعه بکارگیری قابل‌ رویت می باشد منتها در حالت مداومت ، شاهد‌ تغییرات ریشه‌ای در کیفیت مو خواهید شد .

✅ در قیاس با ماده‌ها غیرطبیعی شیمیایی برای کراتین مو ، مقدار اثرگذاری این ماده‌ها کمتر هست و به مرور‌ بیشتر می گردد .

آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌

آموزش‌ کراتین کردن‌ مو در منزل با مواد‌ طبیعی‌

 

5/5 - (29 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *