میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه انجام می شود + مراقبتها

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه انجام می شود | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه انجام می شود ؟میکروپیگمنتیشن یک گونه خالکوبی نیمه دائمی می باشد که با هدف زیباسازی صورت در اطراف ابروها ، بن‌مژه و لب‌ها اجرا می شود . دقت و مهارت تکنسین در اجرای این شیوه بسیار با اهمیت است با ما همراه باشید در هفت رژ

آرایش کردن به راستی فرآیند استفاده از انواع رنگ‌ها به منظور ترمیم صورت خواهد بود . انواعی از مواد و رنگ‌ها که در آرایش بکارگیری می‌شوند بعد از سپری شدن تنها چند ساعت ، منزه می‌شوند یا اگر ماندگاری بالایی داشته باشند ، ظاهر زیبای و گیرایی آغازین را ندارد؛ بنابراین نخستین پاسخ برای دائمی نمودن آرایش‌ به خصوص برای آن گروه از اشخاص که به داشتن آرایش‌ چشم ، ابرو‌ها یا لب‌‌هایشان‌ علاقه دارند ، میکروپیگمنتیشن است .

مکانیسم این فرآیند به راستی اضافه نمودن رنگ‌های باب‌طبع به پوست‌ اطراف لب‌‌ها‌ یا بالای لب ، ابرو‌ها و بن مژه پلک چشم است . اگرچه معمولاً رنگ به عمل رفته بعد از دو یا چهار سال یا پس از زایمان‌ از بین می‌رود ، بعضی از اقسام رنگ‌ها ماندگاری دایمی دارند .

به راستی میکروپیگمنتیشن فرآیندی مشابه با خالکوبی روی پوست تن می باشد ، اما تفاوت حقیقی در گونه رنگ‌های به عمل رفته و ماندگاری آنها می باشد.

میکروپیگمنتیشن برای ترمیم طبیعی ، متعادل سازی و جلوه دادن به صورت استفاده می گردد که در نهایت زیبایی‌ بیشتری در دراز مدت به شما می بخشد.

بهبود ظاهر پلکها ، افزون كردن یا جایگزین كردن ابروها ، بهبود خط لب ، خط چشم دائمی ، تقویت مژه برای مژه‌های كم پشت‌ ، قرینه‌سازی ابروها ، لکهای خسوف ، ناهماهنگی های مویرگی بی‌خطر ، پنهان كردن قسمت‌های بی‌مو‌ در بیماران دارای جای‌ جراحت روی راس سر ، بازسازی اطراف سینه‌ و پیرایش چشم برای افرادی كه به مواد آرایشی حساسیت دارند از مواردی خواهد بود كه می‌توان از میكروپیگمنتیشن امداد گرفت.

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه انجام می شود

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه انجام می شود

 

میکروپیگمنتیشن به‌چه‌نحو انجام‌ می گردد

نخستین مرحله در انجام میکروپیگمنتیشن تعیین تکنسین با مهارت و توجه بالاست . یک تکنسین حرفه ای می‌تواند در خصوص الزامی بودن یا نبودن این شیوه ، موادی که برای آن بکارگیری می گردد ، مواد مناسب برای اشکال پوست و نتیجه نهایی عمل ، به شما مشاوره‌ دهد .

بعد از اینکه گونه ماده‌ها و رنگ براساس رنگ پوست‌ شما انتخاب شد ، با استفاده از یک مداد آرایشی یک مدل آغازین در ناحیه مورد تایید شما ترسیم می گردد . شاید برای این که نتیجه عمل خوب تر ادراک شود تصاویری هم قبل‌ و بعد از انجام میکروپیگمنتیشن یا هاشور به وسیله تکنسین بهتر است گرفته شود .

مرحله بعدی تلفیق رنگ‌ها و بدست‌ آوردن رنگدانه مناسب برای تزریق‌ به پوست‌ خواهد بود . این ترزیق بوسیله سوزن‌های باریک و استریل (ضدعفونی شده) به پوست‌ ناحیه مورد قبول شما انجام می گردد .

بسته به حساسیت‌ بخش مورد تایید شما و آستانه‌ تحمل درد‌ شما ممکن می باشد تکنسین از پماد‌‌های‌ بی حسی برای کاستن درد‌ استفاده کند .

این فرآیند برحسب حساسیت‌ ناحیه‌ای که قرار می باشد میکروپیگمنتیشن روی آن انجام گردد و همچنین سرعت‌ و مهارت تکنسین میان دو تا چهار ساعت زمان می برد . ماندگاری آن در اشخاص گوناگون بسیار مختلف خواهد بود ، منتها به حالت مرسوم رنگدانه‌های تزریق گشته بین ۱۲ تا ۱۴ ماه ماندگاری خواهند داشت .

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه انجام می شود

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه انجام می شود

 

مزایای استفاده از شیوه میکروپیگمنتیشن

بی درد و خونریزی بودن‌
التهاب کمتری در اشخاص ایجاد می نماید
ابروهایی منطبق با ویژگیهای صورت‌
حل مشکل ریختن ابرو
ازبین‌بردن جای‌ بخیه‌ ، از بین بردن‌ لکها یا اسکارهای پوستی
صرفه‌ جویی در زمان‌

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه انجام می شود

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه انجام می شود

 

مراقبتها

بعد از اجرای میکروپیگمنتیشن احتیاج به استراحت یا گذارندن زمان نقاهت‌ وجود ندارد ، بنابراین شما قادر خواهید بود بی‌درنگ به اجرای فعالیت‌های روزمره خویش بازگردید . اگرچه رعایت برخی کارهای مراقبتی بعد از اجرای این شیوه الزامی خواهد بود که در این بخش چندی از آن‌ها آورده شده‌ است :

از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری کنید

از لنز‌های چشمی‌ برای چند روز‌ استفاده نکنید (درباره میکروپیگمنتشین در اطراف چشم)

تماس نداشتن ناحیه با آب برای چند روز و پرهیز از ورزش‌های آبی برای چند ماه

عدم استفاده از ماده‌های آرایشی در بخش مورد نظر برای سه تا پنج روز

5/5 - (16 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *