باید‌ و نبایدهای آرایش‌ تابستانه

باید‌ و نبایدهای آرایش‌ تابستانه | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و خودآرایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

باید‌ و نبایدهای آرایش‌ تابستانه : همانطور که با رسیدن فصل تابستان قفسه پوشاک های خود را به‌روز‌ می‌کنید ، ضروری خواهد بود روتین آرایشی ، بهداشتی‌ و نگهداری از پوستتان را هم تغییر و تحول دهید . پوست‌ در هنگام تابستان چربی و عرق‌ زیادی از خود‌ تراوش می‌کند و احتیاج به مواظبت های بسیاری دارا است . چنانچه یک آرایش‌ تابستانه درخشنده و مخصوص برای تابستان ۲۰۲۱ مورد نظر شماست به نکات زیر دقت کنید با ما همراه باشید در هفت رژ

۱-  از پرایمر بکارگیری نمائید

آماده نمودن پوست‌ برای خودآرایی مرحله‌ای اساسی خواهد بود که خیلی از ما به آن توجه نمی کنیم. پرایمر به عنوان نخستین لایه‌ی آرایشی روی پوست‌ شما را یک دست و مهیا می‌کند تا کرم پودر‌ خیلی خوب روی آن پخش‌ گردد و آرایش‌ استمرار بیشتری‌ داشته باشد‌ .

باید‌ و نبایدهای آرایش‌ تابستانه

باید‌ و نبایدهای آرایش‌ تابستانه

 

۲- از کرم پودر‌ کمتری بکارگیری نمائید

وقتی دما و یا رطوبت‌ جو زیاد هست ، قرار دادن‌ یک لایه‌ی قطور از کرم پودر‌ روی پوست‌ مشابه پوشیدن یک کت پشمی وسط‌ تابستان گرم بوده است . پس در خودآرایی تابستانه میزان‌ کرم پودری که مصرف می‌کنید را کسر کنید .

بهتر می باشد در خودآرایی تابستانه به جای‌ کرم پودر‌ از کرم BB یا کرم CC بکارگیری نمائید . این دسته کرم‌ها در عین‌ داشتن پوشانندگی خوب و لطیف‌ دربردارنده مرطوب‌ کننده و ضدآفتاب هم است .

۳- از کرم‌های SPF دار بکارگیری بکنید

همیشه در روتین مراقبتی تابستانه ، چه با آرایش‌ و چه بی آرایش‌ یا حتی هنگامی از منزل بیرون نمی‌شوید ، از کرم و وسایل آرایشی مصرف نمائید که « ضدآفتاب » (SPF) دارند .

اگر پوست‌ چرب‌ دارید و از کرم ضدآفتاب رنگی بکارگیری می‌کنید ، یک کرم بی چربی را گزینش نمائید تا صورتتان را براق نکند .

باید‌ و نبایدهای آرایش‌ تابستانه

باید‌ و نبایدهای آرایش‌ تابستانه

 

۴- در آرایش‌ تابستانه به عوض رژ از بالم لب رنگی بکارگیری نمائید

رژ لب درخشان و روغن‌دار در هوای گرم به سادگی روی لب‌‌های‌ شما پخش‌ خواهد شد و شکل مناسبی نخواهد داشت . از سمت دیگر رژ لب جامد‌ و بسیار خشک هم می‌تواند به خشک گردیدن افزون‌تر لب‌‌ها‌ در تابستان منتهی گردد .

بهترین گزینش برای خودآرایی تابستانه بالم لب رنگی خواهد بود آنها در حالی که ویتامینه هستند رنگ ملایمی هم دارند . افزون بر این ، تعدادی از اقسام بالم لب تا حدی ضدآفتاب می باشند و میزان اندکی SPF دارند .

باید‌ و نبایدهای آرایش‌ تابستانه

باید‌ و نبایدهای آرایش‌ تابستانه

 

۵ – از برانزر بکارگیری بکنید

آرایش تابستانه عالی ترین مجال برای آن خواهد بود که با اندکی برانزر یک آفتاب‌سوختگی لطیف‌ را به چهره‌ی خویش افزون نمائید و به اندازه کم با آرایش‌ به صورتتان گرما‌ ببخشید .

به عوض رژ گونه‌ از برانز استعمال کنید؛ این عمل موجب خواهد شد چشم‌های شما براق‌تر و دندان‌هایتان سفیدتر مشاهده گردد .

نبایدهای آرایش‌ تابستانه

۱ – اسپری تثبیت‌کننده‌ی آرایش‌ را از خاطر نبرید

اگر لازم دارید آرایشتان برای زمان زیادی روی پوستتان برجای بماند ، زدن‌ اسپری تثبیت‌کننده خودآرایی را از خاطر نبرید . این اسپری امداد می‌کند به اصطلاح‌ آرایش‌ روی پوست صورت شما آب نشود .

۲ – آرایش‌ چشم را از خاطر نبرید

انواع نمونه آرایش‌ تابستانه بیشتر‌ از‌ هر چیز‌ روی لب‌‌هایی‌ با رنگ ملایم‌ و چشم‌هایی خیره‌کننده پافشاری دارند . پس درصورتی‌که به یک ضیافت دعوتید و یک پیرایش جامع لازم دارید یادتان نرود که سایه چشم اسموکی ، ریمل و خط چشم عالی ترین دوستان شما می باشند .

۳- لایه‌برداری و شست‌وشوی پوست‌ را از خاطر نبرید

به مخصوص درصورتی‌که پوست‌ چربی دارید از خاطر نبرید که در طول تابستان پوستتان را همیشه بشویید و لایه‌برداری‌های خانگی‌ و سبک‌ را اعمال دهید . در واقع بهتر‌ می باشد لایه‌برداری سنگین‌ را برای زمستان بگذارید که آفتاب‌ کمتری به پوست‌ می‌خورد . منتها در تابستان هم قادر خواهید بود به شرطی که تا دست‌کم دو روز‌ در معرض‌ تابش‌ مستقیم‌ خورشید نباشید ، پاکسازی پوست‌ را اعمال دهید .

5/5 - (23 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *