خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر که مبتدی ها انجام‌ می دهند

خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر که مبتدی ها انجام‌ می دهند : کانسیلر این روزها یکی از جزء های مهم و ضروری آرایش‌ ، حتی آرایش‌ روزانه محسوب می گردد و کسانی که مبتلا تیرگی‌ و لک و جوش‌ هستند استفاده از کانسیلر را فراموش نمی‌کنند . اما “استفاده” و “استفاده صحیح” دو مبحث کاملا متمایز هستند چون شما امکان‌پذیر می باشد از کانسیلر بکارگیری بکنید ولی آن را به شیوه غلط به کار ببرید و متوجه شوید که بی کانسیلر زیباتر بودید ! هر کاری روند مخصوص خود را خواهد داشت و بکارگیری از کانسیلر هم از این اصل مستثنی نیست ، اگر این کار‌ را صحیح اجرا دهید و به نکات کلیدی آن توجه کنید آرایشی زیبا و کامل خواهید داشت . در این مقاله ویژه از سایت هفت رژ چند خطای متداول در بکارگیری کانسیلر را برای شما شرح خواهیم داد و خواهیم گفت که چطور دیگر این اشتباه ها را انجام‌ ندهید.

علت های متعددی برای استفاده از کانسیلر وجود دارد ، از پر کردن سیاهی های زیر چشم گرفته تا مخفی نمودن جوش‌ و جای جوش‌ و پوشیدن لکه‌‌ها‌ و ناهماهنگی‌هایی که در صورت‌ شما وجود دارند . همگی به استفاده از کانسیلر نیازی ندارند مثلا افراد خوش شانس صاحب پوست صورت صاف که با یک لایه‌ کرم پودر زدن یکدست و قشنگ خواهد شد ضروری نخواهد بود از کانسیلر بکارگیری کنند . منتها بیشتر افراد در این گروه قرار نمی‌گیرند و به خاطر اضطراب و بی‌خوابی‌های زندگی نوین همه ما به جوش و تیرگی و پف اطراف چشم مبتلا هستیم . در هر حالت چنانچه تصمیم استفاده از کانسیلر را دارید حتما باید این کار را درست اجرا دهید تا این آرایش شما را زیباتر نماید نه این که پوست‌ شما را چروک و لایه‌لایه نشان دهد و عیوب آن را به همه نمایش بدهد . بکارگیری از کانسیلر تا اندازه‌ای مشکل خواهد بود و افراد تازه‌ کار امکان‌پذیر می باشد در دفعات نخست عملکرد کاملی از آن نگیرند و ناامید گردند . اما با چند مطلب و ترفند راحت می‌توان آرایش‌ با کانسیلر را به عالی ترین صورت اعمال نمود .

خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر

خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر

 

۱- آماده نکردن ناحیه مورد نظر

اولین مرحله برای بکارگیری از کانسیلر در هر قسمت از پوست ، مهیاسازی آن خواهد بود . پوست‌ حوالی چشم شما خیلی ظریف و حساس است و به مرطوب‌شدن‌ بسیار بیشتر از بخش های دیگر احتیاج دارد و چنانچه این کار‌ را جدی نگیرید خشکی پوست این قسمت باعث چروک خوردن کانسیلر روی آن خواهد شد . در قدم اول پوست‌ را پاک کنید ، لایه برداری نمائید و مرطوب بکنید ، از یک مرطوب کننده و کرم مناسب برای دور چشم هم استعمال کنید و چند دقیقه صبر کنید تا این کرم جذب پوست‌ گردد در غیر این صورت‌ کانسیلر ماندگاری ملزم را نخواهد داشت .

در قدم بعدی به وضعیت پوست خود توجه کنید ، چنانچه تاریکی ها و جوش‌‌ها‌ چندان با رنگ پوست‌ شما مخالف نیستند یک لایه کانسیلر ساده‌ پس از کرم پودر‌ زدن کافی خواهد بود‌ اما اگر تاریکی اطراف چشم و قرمزی جوش‌‌ها‌ خیلی مشخص می باشد با یک تصحیح کننده رنگ ، آن‌ها را اصلاح کنید . آن طور که می‌دانید تصحیح کننده رنگ بایست رنگ متضاد مشکل پوستی شما را در خود‌ داشته باشد . تصحیح‌ کننده را نقطه نقطه‌ روی ناحیه دلخواه قرار دهید و با ابر آرایشی مرطوب روی پوست‌ بمالید .

خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر

خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر

 

۲- استفاده نکردن از رنگ خوب و هماهنگ

مهم‌ترین مساله در بکارگیری از کانسیلر ، استفاده از رنگ مناسب برای این کار‌ خواهد بود . حقیقت این است که شما به بیشتر از یک کانسیلر برای پوشش‌ بخشیدن عیوب پوستی خویش احتیاج دارید چون رنگ کانسیلری که برای پر کردن تاریکی های زیر چشم به کار می‌رود با رنگی که برای پوشش دادن جوش‌ها به درد بخور می باشد تفاوت خواهد داشت . مهم نیست پوست صورت شما به چه رنگ باشد چون تیرگی زیر چشم همیشه ته رنگ بنفش‌ در خود خواهد داشت و با کانسیلری که رنگ هلویی یا نارنجی دارد خنثی می شود . کارشناسان سفارش می‌کنند برای زدن‌ کانسیلر دور چشم از انگشت چهارم خود‌ امداد بگیرید تا فشار اضافی و بسیار به این قسمت وارد نکنید ، به اضافه کانسیلر را تنها اطراف حدقه چشم بزنید و به بخش های پایینی آن کاری نداشته باشید در غیر این صورت‌ چشمان شما نامتعادل به نظر می رسد .

خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر

خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر

 

۳- در نظر نگرفتن بافت هنگام‌ به کار بردن‌ کانسیلر

یکی از چیزهایی که ممکن است تا حالا در به کار‌گیری از کانسیلر به آن توجه نکرده باشید بافت کانسیلر شما بوده است . در حقیقت‌ بافت‌ کانسیلر هم به میزان رنگ آن اهمیت‌ خواهد داشت و اگر کانسیلر را روی صورت‌ تمیز‌ خویش بزنید حتی وقتی که تطبیق رنگی بسیار خوبی هم داشته باشد ، عدم تطبیق بافت‌ باعث هایلایت گردیدن مشکل پوستی شما می گردد . این عدم تطبیق هنگامی که در روشنایی طبیعی‌ قرار می‌گیرید بیشتر خودش را نمایش می‌دهد پس باید به بافت کانسیلر خود هم دقت کنید . کارشناسان سفارش می‌کنند هنگامی که غرض پوشش دادن یک ناحیه پوستی را دارید ابتدا یک بستر نازک کرم پودر یا مرطوب‌ کننده رنگی روی همه پوست خود بزنید و با برس محو‌ کنید . آن‌وقت کانسیلر را بردارید و میزان اندکی کانسیلر روی نواحی آشکار باقی مانده قرار دهید و با انگشت یا ابر آرایشی کناره های آن را محو‌ کنید .

خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر

خطاهای متداول در به کار بردن کانسیلر

 

۴- اهمیت ندادن به سطوح برجسته‌

گاهی مشکلاتی در پوست‌ شما آشکار می گردد که باعث پف کردن آن خواهد شد به طورمثال جوش کیستی برجسته‌ای در بخش مشخص صورت شما رشد می‌کند و یا بی‌خوابی شب قبل باعث پف کردن زیر چشم خواهد شد . در این وضعیت به‌ازای استفاده معمول از کانسیلر بهتر خواهد بود از یک کانسیلر با رنگ روشن‌تر در مقابل پوست‌ خود‌ یاری بگیرید و با این رنگ روشن قسمت پایین پف زیر چشم یا اطراف جوش برجسته را پوشش‌ دهید . این کار یاری می‌کند که برآمدگی روی پوست‌ صاف به نظر برسد و پوست شما یکدست گردد . این کار در حقیقت نوعی خطای چشم است چون‌که چشم ما عادت‌ دارد‌ رنگ‌های روشن‌ را جلوتر و نزدیک‌تر و رنگ‌های تیره‌‌ را دورتر ببیند . چنانچه برآمدگی روی پوست صورت شما با قرمزی همراه باشد استفاده از تصحیح‌ کننده به رنگ سبز را نیز از خاطر نبرید تا این قرمزی را پوشش‌ دهد .

5/5 - (37 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *