آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 13 دقیقه

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت : قدرت آرایش غیر قابل انکار است. محصولات مورد علاقه ما به ما کمک می کند تا زیبایی های موردعلاقه خود را ایجاد کنیم ، ویژگی های مورد علاقه خود را ارتقا داده و تعاریف فردی خود را از زیبایی بیان کنیم. بهترین روش های آرایش به زن امروزی کمک می کند اعتماد به نفس خود را بالا ببرد و خود را با جهان روبرو کند برای یادگیری یک آرایش لایت زیبا و جذاب با ما همراه باشید در هفت رژ

وقتی نوبت به آرایش می رسد ، کاربرد ماهرانه می تواند تفاوت ایجاد کند. استفاده از محصولات مورد علاقه خود به روش صحیح می تواند دو کار انجام دهد: کمک به شما در دستیابی به زیبایی که آرزو می کنید و کمک به شما در استفاده بیشتر از آرایش.

آیا به دنبال آرایش طبیعی هستید که تمام روز پوست شما را درخشان نگه دارد؟

بیاموزید که چگونه با این نکات مهم زیبایی آرایش خود را اعمال کنید. این نکات و ترفندها به شما کمک می کند ظاهری بی عیب و نقص ایجاد کنید که می توانید به آن افتخار کنید.

مرحله ۱: مرطوب کننده

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

 

 

قبل از شروع آرایش ، زمانی را برای آماده سازی پوست خود با یک مرطوب کننده مرغوب اختصاص دهید. انتخاب نوع مرطوب کننده مناسب قطعه اساسی این معما است. بیایید نگاهی بیندازیم به انواع مختلفی که می توانید از سبک ترین تا سنگین ترین لیست شده استفاده کنید:

Face Mists: این محلول ها بر پایه آب هستند که ممکن است حاوی ویتامین ها و رایحه های خاص تقویت کننده پوست باشند. میست های صورت برای بازگرداندن رطوبت به پوست شما طراحی نشده اند ، اما می توانند ابزاری مفید برای حفظ حالت شبنم در تمام طول روز باشند. در طول روز که پوست شما احساس خشکی می کند ، به راحتی اسپریتس کنید.

سرم ها: این یک محلول سبک است که به راحتی توسط پوست جذب می شود. مجموعه گسترده ای از سرم ها برای هدف قرار دادن مناطق خاص وجود دارد. برخی از سرم ها به شما کمک می کنند تا پوست را مرطوب کنید تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

لوسیون: لوسیون رایج ترین نوع مرطوب کننده است . لوسیون هایی را انتخاب کنید که دارای برچسب “غیر comedogenic” هستند. این محصولات برای جلوگیری از گرفتگی منافذ طراحی شده اند.

کرم ها: اگر پوست خشک شما به کمک بیشتری احتیاج دارد ، ممکن است زمان سرمایه گذاری روی یک مرطوب کننده کرم فرا رسیده باشد. این محلول ضخیم تر و سنگین تری است که می تواند چهره های بیش از حد خشک را آبرسانی کند. از کرم های روز می توان به عنوان پایه ای در زیر آرایش شما استفاده کرد ، اما کرم های شبانه به گونه ای طراحی شده اند که هنگام خواب دوز اضافی رطوبت به پوست شما می بخشد. قبل از برخورد به بالش از آن استفاده کنید و صبح با پوستی نرم و لطیف بیدار می شوید.

روغن ها: در صورت نیاز به مرطوب کنندگی بیشتر ، روغن ها را در نظر بگیرید. روغن های خاص می تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که پوستی خشک ، حساس یا طبیعی دارند. با این حال ، اگر مستعد آکنه هستید یا با پوست چرب دست و پنجه نرم می کنید ، از محصولات مرطوب کننده روغن خودداری کنید.

یادگیری نحوه استفاده صحیح از مرطوب کننده نیمی از تلاش است. مقدار کمی را روی انگشتان خود بریزید – باید تقریباً به اندازه یک چهارم باشد. با پخش مرطوب کننده روی پیشانی خود شروع کنید. از مرکز صورت خود شروع کنید ، سپس به سمت بیرون و بالا حرکت کنید. سپس ، همین کار را با شروع از بینی انجام دهید ، مرطوب کننده را روی گونه های خود پخش کنید. اطمینان حاصل کنید که مرطوب کننده را به طور مساوی روی پوست خود مالیده اید تا از گرفتگی منافذ پوست خود جلوگیری کنید. هنگامی که به اندازه کافی مرطوب کننده استفاده کردید ، آن را به آرامی با استفاده از حلقه ها مالش دهید و قبل از رفتن به مرحله بعد چند دقیقه به آن زمان دهید تا خشک شود.

مرحله ۲: پرایمر

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

اکنون که پوست شما به خوبی مرطوب شده است ، صورت خود را با پرایمر آماده کنید. این که آیا شما قصد استفاده از یک پایه روشن یا صورت کامل از آرایش را دارید ، پرایمر اولین قدم مهم است. استفاده از پرایمر در زیر آرایش باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما می شود.

بنابراین پرایمر دقیقاً چیست؟ پرایمر را به عنوان پایه ای برای زیرسازی یا آرایش صورت خود در نظر بگیرید که به شما کمک می کند نرمتر و ماندگارتر شود. پرایمر ها ژل ها و کرم های صاف و ابریشمی هستند که خطوط و منافذ صورت شما را پر می کنند ، بافت های ناهموار را صاف می کنند و پوستی ایده آل برای آرایش شما ایجاد می کنند.

برای استفاده از پرایمر ، ابتدا با فشار دادن مقدار کمی روی نوک انگشتان ، یا برس آرایش یا اسفنج مورد نظر خود شروع کنید.

نکته حرفه ای: کمی طول می کشد. با مقداری پرایمر در مرکز صورت خود شروع کنید و آن را به آرامی به سمت گونه ها ، پیشانی و چانه بکشید.

اگر می خواهید پرایمر را روی پوست حساس اطراف پلک های خود بزنید، حتما یک محصول اختصاصی برای این ناحیه از صورت پیدا کنید. پلک های ما می توانند چربی را در طول روز جمع کنند و باعث ایجاد “چین” در سایه چشم شوند.

مرحله ۳: زیرسازی پوست

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

 

وقتی صحبت از زیرسازی می شود ، یافتن رنگ مناسب برای پوست اولویت شماره یک است. رنگ مناسب فونداسیون می تواند همه تفاوت را ایجاد کند. خوب چطور کار انتخاب را پیش می برید؟ رنگ های پایه را در برابر خط فک خود آزمایش کنید. پس از استفاده ، اگر فونداسیون بدون هیچ گونه اختلافی از بین رفت ، رنگ مطابق واقعی خود را پیدا کردید. این ممکن است کمی آزمون و خطا باشد ، اما صرف زمان برای انتخاب رنگ مناسب بسیار مهم است.

پس از انتخاب رنگ، ابزارهایی را که برای استفاده از آن استفاده می کنید در نظر بگیرید. برخی از زنان ترجیح می دهند از انگشتان خود استفاده کنند ، در حالی که برخی دیگر ابزارهای زیبایی مانند برس و اسفنج را انتخاب می کنند. اگر به دنبال ظاهری روشن تر هستید ، ممکن است انگشتان شما به عنوان یک وسیله مناسب استفاده شوند. با این حال ، هرگز بدون شستن کامل دستان صورت خود را لمس نکنید ، و حتماً آنها را بعد از استفاده شستشو دهید برای داشتن ظاهری کامل تر ، برس اپلیکاتور زیبایی را انتخاب کنید.

از مرکز صورت خود شروع کنید و زیرساز را به سمت بیرون بمالید. همانطور که پایه خود را روی سطح پوست پخش می کنید ، حتماً آن را گود کنید. بعضی از خانم ها دوست دارند یک اسفنج مرطوب را روی پوست خود بچرخانند تا اطمینان حاصل شود که می تواند بافت صاف و یکدستی ایجاد کند. انواع خاصی از برس های آرایش نیز برای قرار دادن زیر پوست در پوست بسیار مناسب هستند.

مرحله ۴: کانسیلر

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

 

 

کانسیلر دو دسته اصلی دارد: مایع و استیک

کانسیلر مایع برای مواقعی که می خواهید پوشش روشنی در ناحیه وسیعی از صورت شما باشد بهترین است. کانسیلر مایع همچنین برای کسانی که به دنبال ایجاد یک رنگ روشن هستند ، به خصوص در مناطق چین و چروک ، مانند اطراف چشم و دهان ، خوب عمل می کند.

کانسیلرهای استیک و جمع و جور برای پوشش بیشتر در نواحی کوچکتر و اختصاصی صورت کاملاً مناسب هستند.

انتخاب رنگ کانسیلر شما

بهتر است دو رنگ کانسیلر داشته باشید یک نوع باید بسیار شبیه به رنگ پوست شما باشد ، و می تواند برای پوشاندن لکه های تیره ، جوش ها و سایر لکه های صورت استفاده شود. مورد دیگر باید سبک تر از رنگ پوست شما باشد ، و می تواند برای برجسته کردن مناطق خاصی از صورت یا شفافیت به ظاهر آرایش شما استفاده شود.

توجه: برخی از خانمها ترجیح می دهند قبل از زیرسازی کانسیلر بزنند. ترتیب این دو مرحله واقعاً یک امر ترجیحی – و آزمون و خطا است. هر دو را امتحان کنید و کشف کنید که کدام روش برای ایجاد یک پایان صاف و درخشان بر روی پوست شما بهترین عملکرد را دارد. اما ، هنگام استفاده از فونداسیون پودر به تنهایی ، همیشه ابتدا کانسیلر بزنید.

کانسیلر را کجا استفاده کنم؟

برای کاهش ظاهر سیاهی زیر چشم و ایجاد ظاهری درخشان ، با اسفنج مرطوب یا برس آرایشی کانسیلر روشن را در زیر چشم قرار دهید.

اگر از کانسیلر استفاده می کنید تا ظاهر لکه ها را به حداقل برسانید ، مستقیماً در مناطق مشکل دار استفاده کنید.

برای برجسته کردن چهره خود با استفاده از کانسیلر مایع یا کرم ، نقاط کوچک را در مناطق زیر قرار دهید:

به صورت افقی بالای مرکز پیشانی خود قرار بگیرید
پایین مرکز بینی خود بروید
زیر چشمان
در یک قوس خمیده در بالای چانه ، درست زیر لب پایین
آن را به آرامی با پوست اطراف مخلوط کنید و همیشه روی آن را با فونداسیون یا پودر گیرنده بپوشانید.

مرحله ۵: پودر فونداسیون

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

استفاده از پودر فونداسیون می تواند یک روند مشکل باشد.ممکن است قبلا از “ظاهر کیکی” ترسناک برخوردار شده باشید. در جستجوی یک چهره بی عیب و نقص ، شما احتمالاً ترفندهای زیادی در مورد پودر فونداسیون شنیده اید. این نکات را بخاطر بسپارید تا چهره کاملاً زیبایی به دست آورید.

با استفاده از یک برس بزرگ و کرکی پودر ، با غبارگیری یک لایه پودر سبک در سراسر صورت خود شروع کنید. برس را به داخل پودر فشار دهید ، سپس با ضربه های قوس دار و طولانی روی پوست پخش کنید.

اگر مناطق خاصی از پوست شما وجود دارد که نیاز به پوشش بیشتری دارند (قسمت های قرمز و چرب صورت شما به طور کلی در مرکز وجود دارد) ، ممکن است بخواهید کمی بیشتر پودر بزنید. برای این مرحله ، برس خود را درون پودر قرار دهید و سپس آن را محکم به پوست فشار دهید. این مرحله به پودر کمک می کند تا به منافذ و خطوطی برای بافت نرمتر راه یابد.

مرحله ۶: برنزر

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

 

از یک برس مخصوص برنزر استفاده کنید تا یک برنزه طلایی را روی صورت خود داشته باشید. برس های برنز با تعداد بیشتری مو ساخته می شوند و بسیار محکم تر در کنار هم قرار می گیرند.

چگونه رنگ مناسب Bronzer را انتخاب کنیم

یکی از رایج ترین اشتباهات برنز در انتخاب رنگ اشتباه است. اگر عادت به کار با برنزر ندارید ، از یکی استفاده کنید که حداکثر دو رنگ تیره تر از پوست شما باشد.

از برنزر در کدام قسمت ها استفاده کنیم

هنگامی که رنگ مناسبی پیدا کردید ، برنزر خود را به شکل شماره “۳” در دو طرف صورت قرار دهید. از پیشانی خود شروع کنید ، برنزر را در امتداد گونه های خود بکشید ، سپس آن را از طریق خط فک بکشید و تا چانه پایین بروید.

مرحله ۷: رژگونه بزنید

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

اگر می خواهید کمی رنگ و شادابی به چهره خود اضافه کنید ، ممکن است رژگونه چاره کارتان باشد. برای استفاده از رژگونه خود از یک برس متراکم با تعداد زیادی مو استفاده کنید با این کار مطمئن می شوید که از هر بار رژ گونه زدن بیشترین بهره را می برید.

رژگونه صورتی: هنگام استفاده از رژگونه صورتی ، آن را فقط روی سیب گونه های خود بمالید. رژگونه صورتی به منظور تقلید از برافروختگی طبیعی ایجاد شده که در بدن شما طراحی شده است ، و در طی آن خون در گونه های شما جمع می شود. برای یافتن سیب گونه های خود ، بهترین لبخند را بزنید. “سیب” به قسمت جلوی گونه گفته می شود که در صورت پوزخند زدن بارزتر می شود.

رژگونه آلویی: کسانی که رنگ پوست متوسط ​​تا تیره دارند می توانند از رژ گونه آلویی استفاده کنند.

رژگونه هلویی: به جای استفاده از رژگونه صورتی فقط روی سیب های گونه ها ، از این سایه ها برای کمک به کانتور صورت خود استفاده کنید و فقط یک رنگ ریز به آن اضافه کنید. یک طرف صورت خود را بچرخانید (مثل اینکه لب های خود را جمع می کنید و آنها را به سمت دیگر صورت هدایت می کنید). سپس، رژگونه هلویی را در امتداد استخوان گونه خود بزنید ، از نزدیک گوش شروع کنید و به سیب گونه های شما ختم شود.

مرحله ۸: هایلایتر

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

 

 

هایلایتر مناسب کمی جذابیت و درخشش را به هر ظاهر آرایشی اضافه می کند. چه بخواهید ظاهر طبیعی تری داشته باشید و چه چیزی جسورانه و زیبا بخواهید ، هایلایتر می تواند برنامه آرایش شما را تکمیل کند.

هایلایترها به انواع مختلف شامل مایع ، کرم ها و پودرها ارائه می شوند. می توانید از یکی استفاده کنید ، یا ترکیب کنید. هر آنچه را انتخاب کنید ، روند درخواست به همان شکل باقی می ماند.

از هایلایتر در کدام قسمت ها استفاده کنیم؟

مناطق صورت خود را که می خواهید برجسته کنید ترسیم کنید.

ابتدا با استفاده از هایلایتر مایع ، در مناطق زیر استفاده کنید:

پایین پل بینی
از بالای قسمت استخوان گونه خود عبور کنید
در گوشه های داخلی پلک های خود قرار دهید
روی استخوان ابرو
فرورفتگی بالای لب بالایی شما (کمان کوپید نیز نامیده می شود)
مرکز پیشانی شما
مرکز چانه شما

هنگامی که از اندازه هایلایتر مایع خود راضی بودید ، آن را با استفاده از نوک انگشتان یا اسفنج مخلوط کنید. برای به حداکثر رساندن تأثیر برجسته سازی خود ، هایلایتر کرم یا پودری را روی مناطقی که می خواهید برجسته شوند قرار دهید.

مرحله ۹: سایه چشم

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

سایه چشم می تواند به ظاهر آرایش شما روح ببخشد ، چه سایه های خنثی را انتخاب کنید و چه با رنگ های رنگی جسورانه باشید. از هر نگاهی که استفاده می کنید ، دو سایه چشم مکمل را بگیرید: یک سایه روشن و یک سایه تیره.

برس سایه چشم خود را به سایه روشن آغشته کنید ، سپس به برس ضربه بزنید تا از شر مقدار اضافی خلاص شود. سایه روشن را روی کل چشم بکشید ، از خط مژه شروع کنید و دقیقاً بالای چین پلک شما ختم شود.

حالا قلم مو را به رنگ تیره آغشته کنید و یکبار دیگر مقدار اضافی آن را پاک کنید. رنگ را در گوشه خارجی چشم خود ، درست بالای خط مژه خود بمالید. رنگ تیره را روی چین پلک خود ، دقیقاً زیر استخوان ابرو ، بزنید. و آن را در اطراف مرکز پلک خود متوقف کنید ، زیرا نمی خواهید گوشه های داخلی آن را تاریک کنید. یک برس سایه تمیز بردارید و دو سایه را با هم مخلوط کنید. اگر می خواهید آرایشی تندتر داشته باشید ، سایه تیره را بار دیگر استفاده کنید.

مرحله ۱۰: خط چشم

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

استفاده از خط چشم ممکن است دشوار باشد با این نکات اساسی در استفاده از خط چشم ، مشکلات آرایش چشم خود را منع کنید.

انواع خط چشم

خط چشم مایع: اگر به دنبال توجه هستید ، خط چشم مایع بهترین گزینه شماست.

نحوه استفاده: با خط چشم مایع ، از گوشه داخلی چشم خود نازک شروع کنید ، سپس آن را به سمت گوشه خارجی ضخیم تر کنید. می توانید از وسط چشم یا گوشه داخلی خود بکشید و نوک یا برس را تا حد ممکن به خط مژه نزدیک نگه دارید. با استفاده از ضربات کوچک ، تکه های کوچک در امتداد خط مژه ایجاد کنید ، سپس آنها را به هم متصل کنید تا شکاف ها را پر کنید. اگر دست شما لغزید ، نگران نباشید! مقداری پاک کننده آرایش چشم را به نوک بمالید و ناحیه را تمیز کنید.

خط چشم ژل: این نوع خط چشم به طور معمول در یک جای کوچک ، با یک برس نازک برای استفاده قرار می گیرد. خط چشم ژل برای ایجاد نمای چشم گربه ای فوق العاده است.

روش استفاده: برس مسطح و زاویه دار را به جای خط چشم ژل آغشته کنید. برس را بچرخانید تا مطمئن شوید که هر دو طرف آغشته هستند و از وسط خط مژه شروع به استفاده کنید. سپس ، از گوشه داخلی چشم خود به سمت وسط یک خط بکشید و دو خط را به هم متصل کنید.

خط چشم مدادی: به طور معمول بهترین گزینه خط چشم برای مبتدیان است. خط چشم مدادی به راحتی داخل چشم شما استفاده می شود ، و برای ایجاد چشم دودی بسیار مناسب است.

نحوه درخواست: هر بار که مداد چشم خود را استفاده می کنید ، تیز کنید. بعد از کشیدن پلک خود ، نقاط روشن کوچکی را از گوشه خارجی پلک بالا بکشید. به گوشه داخلی چشم خود وارد شوید و یک خط نقطه ای نازک ایجاد کنید ، تا آنجا که ممکن است به خط مژه نزدیک باشد. نقاط را با مداد خود متصل کنید یا از یک برس سایه کوچک برای ترکیب آنها استفاده کنید.

مرحله ۱۱: ریمل

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

 

 

اگر قصد دارید فقط از یک محصول آرایشی استفاده کنید ، ریمل مژه و ابرو باید در بالای لیست شما باشد. چند بار کشیدن ریمل مژه و ابرو می تواند چشمان شما را در یک مرحله درخشان نشان دهد.

شما می توانید ریمل مژه و ابرو را در رنگهای متنوعی پیدا کنید ، اما رنگهای سیاه و قهوه ای بیشترین محبوبیت را دارند. با فر مژه شروع به فر کردن مژه کنید.

چگونه مژه های خود را فر کنید:

فر مژه را در قسمت زیر مژه های بالایی خود قرار دهید ، مراقب باشید که هیچ یک از پوست های حساس اطراف پلک خود را نگیرید بیگودی را به آرامی ببندید چند ثانیه آن را در جای خود نگه دارید به آرامی رها کنید بعد از اینکه مژه ها فر شد ، برس ریمل خود را بگیرید. به آرامی آن را در اطراف بچرخانید تا اطمینان حاصل کنید که تمام مژه ها آغشته به ریمل شده اند.

برس ریمل را به آرامی از ریشه مژه های خود بچرخانید. با این کار حجم بیشتری ایجاد می شود ، سپس می توانید آن را به انتهای مژه ها بکشید. لایه دوم را برای حجم بیشتر استفاده کنید.

مرحله ۱۲: برق لب

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

قبل از استفاده از برق لب ، لب های خود را آماده کنید. اگر لب های شما شکاف خورده و ترک خورده است ، حتماً از یک اسکراب مخصوص لب برای پاک کردن پوست مرده استفاده کنید. در مرحله بعد ، از نرم کننده و مرطوب کننده لب برای نرم شدن بیشتر لب ها استفاده کنید. بعد از جذب مقدار بیش از حد آن را پاک کنید.

برق لب خود را از وسط لب های خود شروع کنید و اپلیکاتور را در امتداد آن بکشید. سعی کنید از کشیدن هرگونه برق لب بالای خط لب طبیعی خود جلوگیری کنید و لب های خود را به آرامی به هم بزنید تا اطمینان حاصل کنید که برق لب به تمام گوشه ها و شکاف های لب شما می رسد.

مرحله ۱۳: اسپری و پودر فیکس کننده

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

اسپری یا پودر فیکس کننده می تواند آخرین نکته برای برنامه آرایشی شما باشد. اگر می خواهید آرایش بدون چربی ، چروک یا درخشش در تمام طول روز باقی بماند از آن استفاده کنید.

اسپری های فیکس کننده برای انواع پوست طراحی شده اند و می توانند برای ایجاد انواع مختلف ظاهری ، چه در نورپردازی نور و چه در صورت آرایش زیبا ، مورد استفاده قرار گیرند. اسپری فیکس کننده آرایش شما را در محل خود حفظ می کند ، به شما در کاهش نیاز به استفاده مجدد از لوازم آرایش کمک می کند و آرایش خود را برای ساعت ها بی عیب و نقص نشان می دهد.

اسپری فیکس برای صورت شما مانند اسپری مو برای موهای شماست و به روشی کاملاً مشابه استفاده می شود. بطری را حداقل ۸ اینچ از صورت خود نگه دارید ، سپس چند بار مقدار کمی اسپری کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام قسمتهای صورت شما پوشانده شده است. اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که آرایش شما از پیشانی تا چانه پوشانده شده است ، ابتدا اسپریتز را در سراسر صورت خود قرار دهید ، سپس آن را با اسپری دنبال کنید.

دیگر نیازی به مالیدن اسپری نیست ، زیرا در عرض چند ثانیه به طور طبیعی خشک می شود.

آموزش مرحله به مرحله آرایش لایت

5/5 - (31 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *