آموزش مانیکور ناخن در منزل
آموزش مانیکور ناخن در منزل

آموزش مانیکور ناخن در منزل هفت رژ ✅ آموزش آرایشی و زیبایی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

آموزش مانیکور ناخن در منزل:داشتن ناخن‌هایی زیبا، چیزی فراتر از کوتاه کردن ناخن با ناخن گیر و سوهان ناخن می باشد! این امر، یکی از موارد مهمی می باشد که باید به آن توجه کنید؛ درست مانند مراقبت‌هایی که از پوست خود انجام می دهید، از ناخن های خود نیز باید مراقبت نمایید. شما می‌توانید به راحتی و با هزینه کم مانیکور در منزل به راحتی انجام دهید. در ادامه این مطلب از هفت رژ  با یک راهنمایی ساده برای مانیکور ناخن در منزل آشنا می شوید.

نحوه ی انجام مانیکور در منزل

آموزش مانیکور ناخن در منزل

مرحله اول:  وسایل لازم را تهیه کنید

قبل از شروع، تمام وسایلی که برای انجام یک مانیکور خوب نیاز دارید را جمع آوری نمایید. وسایل مورد نیاز شما شامل این موارد است:

  • محلول پاک کننده لاک
  • انبر مخصوص ناخن (کلیپر)
  • چند تکه پنبه
  • کرم کوتیکول
  • بافر
  • عقب زن ناخن (cuticule pusher)
  • کرم مرطوب کننده
  • لاک رنگ ناخن
  • لاکی که علاقه دارید
  • تاپ کات

مرحله دوم: پاک کردن لاک ناخن

آموزش مانیکور ناخن در منزل

ابتدا لاکی که هم اکنون بر روی ناخن تان است را پاک نمایید. برای پاک کردن لاک ناخن از محلول‌های معتبر و مرغوب به همراه تکه‌های پنبه استفاده نمایید تا ناخن ها ضعیف نشوند.

محلول‌های پاک کننده (غیر استونی) پوست دور ناخن هایتان را خشک ‌نخواهد کرد. لاک پاک کن‌های استونی، بسیار سریع‌تر عمل خواهند کرد، اما می‌توانند به ناخن‌ها آسیب برسانند. اگر بیشتر از یک مرتبه در ماه از لاک پاک کن استفاده نمایید، حتما از نوع غیر استونی آن استفاده نمایید.

مرحله سوم: کوتاه نمودن ناخن

آموزش مانیکور ناخن در منزل

با استفاده از ناخن گیر، قد ناخن هایتان را کوتاه نمایید. دقت کنید که ناخن هایتان را بیش از اندازه کوتاه نکنید. سپس با استفاده از سوهان ناخن، به ناخن خود فرم دهید. اگر می خواهید ناخن‌های ساده‌ای داشته باشید، ناخن مستطیلی شکل با گوشه‌های گرد یا ساده، مناسب می باشد.

در زمان استفاده از سوهان، با ملایمت برخورد نمایید که هیچ آسیبی به ناخن ها وارد نشود. همچنین از کوتاه کردن بیش از حد ناخن‌ها خودداری نمایید. فقط ناخن‌ها را مرتب کنید و قسمتی از ناخن که بیرون از گوشت است را کوتاه نمایید. یک بافر نو و تیز را روی ناخن خود بکشید و ناخن خود را برق اندازید. بافر در اصل مانند پولیش عمل خواهد کرد. در عین حال، بیش از اندازه هم از بافر استفاده نکنید؛ چراکه در این صورت، لاک به خوبی روی ناخن شما قرار نمیگیرد.

مرحله چهارم: ناخن‌ها و دست تان را خیس کنید

آموزش مانیکور ناخن در منزل

آموزش مانیکور ناخن در منزل

این قسمت، بهترین بخش مانیکور می باشد. یک کاسه نسبتا بزرگ انتخاب کنید (سایزی که بتوانید دست هایتان را درون آن قرار بدهید) و داخل آن آب گرم بریزید. مقداری شامپو بچه یا نرم کننده ملایم درون آب بریزید و دست هایتان را برای مدت ٣ دقیقه داخل آن قرار دهید.

قرار دادن ناخن در این محلول باعث نرم شدن ناخن و پوست اطراف آن خواهد شد. همچنین چرک و کثیفی و سلول‌های مرده پوست را از بین خواهد برد. فراموش نکنید که زیر ناخن‌های خود را تمیز نمایید. از قرار دادن بیش از اندازه ناخن در این محلول نیز خودداری کنید؛ چراکه ممکن است به ناخن آسیب برسد.

مرحله پنجم: کرم مخصوص پوست دور ناخن یا کرم کوتیکول زده و ناخن های خود را آماده نمایید

ناخن های خود را پاک کرده، مقداری کرم کوتیکول به ناخن‌ها زده و آن‌ها را به آرامی ماساژ دهید. سپس با استفاده از عقب زن، پوست دور ناخن را به آرامی به سمت عقب هدایت نمایید. این کار را بیش از اندازه یا با شدت انجام ندهید؛ چراکه ممکن است باعث آسیب رسیدن به ناخن‌ها یا عفونت کردن آن شود.

پس از اینکه پوست اطراف ناخن تان تمیز و مناسب شد، کرم را از روی آن پاک نمایید. اگر از کرم مخصوص پوست اطراف ناخن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از پاک کننده‌های مخصوص کوتیکول استفاده نمایید تا پوست‌ها را از بین ببرید.

مرحله ششم: به ناخنتان کرم مرطوب کننده بزنید

آموزش مانیکور ناخن در منزل

دست‌های خود را با کرم مرطوب کننده ماساژ بدهید. از یک کرم غنی و غلیظ استفاده نمایید و آن را با دقت روی انگشتان و اطراف ناخن تان بزنید. اگر بخواهید می‌توانید قبل از استفاده از کرم، باز هم برای مدت ۳۰ ثانیه دست هایتان را درون آب گرم قرار دهید.

مرحله هفتم: ناخن هایتان را برای پولیش آماده نمایید

اگر بیش از اندازه از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید، لاک به راحتی روی ناخن هایتان قرار نمیگیرد. پس باید مرطوب کننده را از ناخن هایتان پاک نمایید. پس از چند تکه پنبه و مقدار کمی محلول پاک کننده لاک استفاده کنید و آن را روی ناخن های خود بکشید.

مرحله هشتم: لاک رنگ ناخن هایتان را بزنید

آموزش مانیکور ناخن در منزل

آموزش مانیکور ناخن در منزل

از یک لاک رنگ ناخن تمیز و مرغوب استفاده کرده شما می‌توانید برای زمینه ناخن های خود از لاک سفید رنگ استفاده نمایید. این قسمت باعث می‌شود ناخن‌ها کمی محکم شده و رنگ دار شوند. خصوصا اگر قصد دارید از لاک‌هایی در تناژ قرمز یا آبی استفاده نمایید، بهتر است این گام را انجام دهید. همچنین استفاده از یک لاک بی رنگ روی زمینه ناخن باعث می‌شود لاک شما ماندگاری بالایی داشته باشد.

مرحله نهم: لاک مورد علاقه تان را بزنید

آموزش مانیکور ناخن در منزل

بعد از اینکه لاک اولیه خشک شد، لایه نازکی از لاک مورد علاقه خود را بزنید. قبل از زدن این لایه، فرچه لاک را به خوبی در دست هایتان نگه داشته و سعی کنید لاک را بدون تکان دادن دست بزنید. به این ترتیب از ایجاد حباب زیر لاک و خراب شدن ناخن هایتان راحت خواهید شد.

لاک را به صورت نوار‌های عمودی روی ناخن بزنید و لاک زدن را از قسمت پایه ناخن به سمت نوک آن شروع نمایید. قبل از اعمال لایه دوم، بگذارید لایه قبلی کاملا خشک شود.

آموزش مانیکور ناخن در منزل

آموزش مانیکور ناخن در منزل

مرحله دهم: لایه نهایی لاک‌ خود را بزنید

آموزش مانیکور ناخن در منزل

پس از اینکه لاک اصلی‌تان به خوبی خشک شد، با زدن یک لایه تاپ کات یا لاک خشک کن روی آن، کارتان را به پایان برسانید . این لایه، ناخن را از تراشیده شدن یا پوسته پوسته شدن محافظت خواهد کرد. علاوه بر این، اگر هر کاری برای محافظت از ناخن هایتان انجام داده باشید، به این روش می توانید از آن محافظت کنید.

آموزش مانیکور ناخن در منزل

در پایان کار مانیکور ناخن هایتان، یک بار دیگر به دست‌ها و ناخن هایتان نرم کننده بزنید. مرطوب نگه داشتن آنها، برای داشتن ناخنی سالم، امری ضروری می باشد.

این کار نسبتا راحت به نظر می‌رسد. اما در انجام مانیکور ناخن در خانه، چند نکته است که باید از آن‌ها دوری نمایید.

اشتباهاتی در هنگام مانیکور ناخن در منزل

آموزش مانیکور ناخن در منزل

۱. کوتاه نمودن ناخن‌ها

اگر ناخن‌های کوتاهی دارید، در هنگام مانیکور نبایدآن‌ها را کوتاه کنید. فقط باید به آن‌ها فرم دهید. اگر ناخن‌های خیلی بلندی دارید، فقط کافی است قدری از قد آن‌ها را کوتاه نمایید. توجه داشته باشید کوتاه کردن بیش از اندازه ناخن‌ها می‌تواند ظاهر آن را خراب کند.

۲. از بین بردن پوسته‌های دست

آموزش مانیکور ناخن در منزل

آموزش مانیکور ناخن در منزل

همه ما در اطراف ناخن خود پوسته‌هایی داریم.اما لازم نیست که این پوسته‌ها را به طور کامل از بین ببریم. تنها باید آن‌ها را به عقب هدایت نمایید. اگر فکر می‌کنید در اطراف ناخن هایتان بیش از اندازه پوست دارید، پس از هر بار استحمام، به آن‌ها رسیدگی نمایید. این کار به این دلیل می باشد که پس از استحمام، پوست نرم شده و از بین بردن این پوسته‌ها به مراتب راحت‌تر انجام خواهد شد.

۳. پاک کردن ناخن‌ها 

پیش از اعمال لاک ناخن، اطمینان پیدا کنید که هیچ اثری از کرم‌های مرطوب کننده، کثیفی یا خیسی روی ناخن هایتان وجود نداشته باشد. با استفاده از یک محلول پاک کننده لاک بدون استن، روی ناخن هایتان را از تمام این موارد پاک نمایید.

۴.صحیح زدن لاک

آموزش مانیکور ناخن در منزل

اگر لاک خود را  درست نزده باشید یا از جنس مرغوبی نباشد، پس از چند روز خراب می شود. بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از تاپ کات یا لاک خشک کن روی لاک می باشد. هنگامی که روی لاک خود یک لایه لاک خشک کن بزنید، ناخن هایتان را مقاوم می کند.

هنگامی که تکنیک درست این کار را یاد بگیرید و یک کیت مانیکورکامل داشته باشید، انجام دادن ماینکور در خانه به یک کار بسیار ساده تبدیل خواهد شد. این کار باعث صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه هایتان می‌ شود. این روش مانیکور در منزل را به راحتی در منزل امتحان کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *