کدام ویتامین ها و مواد معدنی برای آکنه موثر میباشند؟

ویتامین های مفید برای آکنه | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و خودآرایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

ویتامین های مفید برای آکنه :  آکنه یک بیماری التهابی پوستی میباشد که سبب ساز ساخت‌و‌ساز جوش ها و بقیه ضایعات پوستی میگردد. برخی ویتامین ها و مواد معدنی ممکن میباشد به معالجه و پرهیز از آکنه امداد نمایند با ما همراه باشید در هفت رژ

آکنه یک بیماری شایع میباشد که می‌تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد ، البته اکثر وقت ها در مقطع بلوغ صورت میدهد. زمانی که غدد روی پوست بیشتراز حد روغن ایجاد می نماید و با باکتری ها و سلول های مرده پوست گرفتگی ایجاد می‌شود ، ساخت و ساز می‌گردد. این منافذ مسدود گردیده می‌تواند متورم گردد ، که منجر به تشکیل جوش ها میگردد.

طیف وسیع ای از داروهای فارغ از نسخه و داروهای تجویزی می‌توانند به صورت اثرگذار آکنه را معالجه نمایند. با این حال ، بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی ممکن میباشد برای اشخاص دچار به آکنه نیز اثر گذار باشد.

در‌این مقاله ، ما بحث میکنیم که کدام ویتامین ها و مواد معدنی ممکن میباشد به پیشگیری و معالجه آکنه امداد کرده و شواهد حمایت از استعمال از آنان‌را در نظر بگیریم. ما همینطور برخی از داروهای طبیعی دیگر و نکات پیشگیری همگانی را پوشش می‌دهیم.

آنچه در این مقاله از هفت رژ می‌خوانید

روی

اشخاص دچار به آکنه ممکن میباشد ویتامین ها و مواد معدنی اثر گذار باشند.

روی یک ماده معدنی مهم میباشد که به طیف وسیعی از عملکردهای سلولی یاری می نماید ، برای مثال:

کارایی سیستم ایمنی بدن
پروتئین و سنتز DNA
تسکین زخم
تقسیم سلولی
فعالیت آنزیم
روی نیز ممکن میباشد در رویش آکنه نقش داشته باشد.

ویتامین های مفید برای آکنه

ویتامین های مفید برای آکنه

 

مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ میزان خون روی ، ویتامین A و ویتامین E در اشخاص در گیر به آکنه و فارغ از آن محاسبه شد‌ه‌است. پژوهشگران دریافتند که سطح تمامی این ویتامین ها و مواد معدنی در اشخاص دچار به آکنه به صورت قابل توجهی پایین میباشد. آن ها نتیجه گرفتند که رژیم غذایی سرشار از این مواد مفید قادر است به پیشگیری یا این که معالجه آکنه یاری دهد.

یک آنالیز منظم از سال ۲۰۱۳ همینطور حاکی از آن میباشد که گونه های خوراکی و موضعی روی ممکن میباشد به معالجه آکنه یاری دهد. نویسندگان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد روی دارنده خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی میباشد که ممکن میباشد در کاهش آکنه اثرگذار باشد. روی نیز ممکن میباشد ساخت و ساز روغن روی پوست را کم کند.

به راحتی بخشی از یک رژیم غذایی متنوع را مشمول میشود. غذاهایی که منبع خوبی از روی دارا‌هستند عبارتند از:

غذاهای دریایی
گوشت قرمز
مرغ
غلات صبحانه غنی گردیده
لوبیا ، آجیل و غلات کامل
تولیدات لبنی

همینطور می توان از روی به عنوان یک کامل کننده رژیم غذایی ، یا این که تحت عنوان بخشی از یک قرص مولتی ویتامین یا این که به تنهایی بهره برد.

ویتامین A

ویتامین A اسم گروهی از مواد شیمیایی به اسم رتینوئیدها میباشد. این ویتامین در اکثری از عملکردهای تن نقش داراست ، به عنوان مثال:

کارایی سیستم ایمنی تن
تولید مثل
ارتباط میان سلول
کارایی درست قلب ، ریه ها و کلیه ها

ویتامین A همینطور ممکن میباشد در تقابل با اقدامات نوعی از باکتریها که نقش مهمی در تولید آکنه دارا هستند ، فعالیت نماید.

یک مطالعه از سال ۲۰۱۴ نشان داد که ویتامین A بعضی از تأثیرات باکتری P. acnes بر روی سلولهای پوستی را مختل می نماید. با این حال ، دانشمندان برای ایجاد درک بهتر از این اثرات و انتخاب شیوه به کار گیری از ویتامین A برای معالجه آکنه ، بایستی مطالعات بیشتری را ایفا دهند.

اکثری از غذاهای گوناگون دربردارنده ویتامین A می‌باشند ، به عنوان مثال:

جگر گاو
اشکال خاصی از ماهی ، مانند شاه ماهی ، ماهی قزل آلا و ماهی تن
سبزیجات سبز ، برای مثال اسفناج و کلم بروکلی
سبزیجات نارنجی رنگ و زرد رنگ مانند سیب زمینی شیرین ، هویج و کدو حلوایی
میوه هایی مانند طالبی ، زردآلو و انبه
تولیدات لبنی
غلات صبحانه غنی گردیده

ویتامین های مفید برای آکنه

ویتامین های مفید برای آکنه

ویتامین D

ویتامین D به تن امداد می نماید کلسیم را جذب نماید و برای تن درستی استخوان ها ضروری میباشد. همینطور نقش مهمی در ارتباط بین سلولهای عصبی و توان تن در رویا رویی با میکروب ها دارااست.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که اشخاص در گیر به آکنه میزان ویتامین D کمتری نسبت به اشخاص فاقد شرایط پوستی دارا‌هستند. این کمبود ممکن میباشد عاملی در ساخت‌و‌ساز آکنه باشد.

حاصل این مطالعات حاکی از آن میباشد که ویتامین D ممکن میباشد در درمان یا این که پرهیز از آکنه موثر باشد ، ولی برای درک بهتر این یافته ها پژوهش ها بیشتری مورد نیاز میباشد.

تن زمانی که نور ماوراء بنفش خورشید با پوست تماس پیدا می نماید ، ویتامین D طبیعتا ایجاد می نماید. با این حال ، برخی از غذاها همینطور دربردارنده ویتامین D میباشند ، به عنوان مثال:

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا ، ماهی تن

جگر گاو
پنیر
تخم مرغ
قارچ
غذاهای غنی گردیده

ویتامین های مفید برای آکنه

ویتامین های مفید برای آکنه

 

5/5 - (10 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *