اصلی ترین دلایل موخوره و خشکی‌مو با راه‌حل و درمان خانگی

اصلی ترین دلایل موخوره و خشکی‌مو با راه‌حل و درمان خانگی | هفت رژ ✅ مجله زیبایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

اصلی ترین دلایل موخوره و خشکی‌مو با راه‌حل و درمان خانگی : در این مقاله قصد داریم به بررسی عامل ها اساسی موخوره و خشکی موها و عامل مبتلاشدن به مو خوره بپردازیم؛ و چک کنیم که راهکار قطعی برای آن چه میتواند باشد؟ پس به‌دنبال این نوشته‌علمی اثرگذار با ما همراه باشید در هفت رژ

اساسی‌ترین عوارض موخوره و خشکی موها

مطلقا برای خیلی از ما اتفاق افتاده که در طول بازی با موهایمان یا این که برس کشیدنشان، با شکستگی‌های موهایمان مواجه می شویم. موهایی که با یه خرده دقت به نوک آنان، متوجه خواهیم شد که سرشاخه‌های آن به چندین سر ختم میشود و حاشیه‌هایی خشن و خرد گردیده دارا‌هستند. زیبایی موها تاثیر بسیار متعددی به ظاهر دارااست. از این رو رسیدگی به سلامت و زیبایی موها بسیار اساسی میباشد.

سوالاتی که در‌این میان مطرح می‌گردد، به‌این شکل میباشد که اصلا موخوره چه می‌باشد ؟ و چرا موهای اینجانب در گیر موخوره گردیده‌است و راه‌حل معالجه آن چه چیزی است؟ در وضعیت کلی، مو خوره با اسم علمی تریکو تیلو زین شناخته میگردد که یک نقص‌ شایع در مو بشر میباشد.

دلایل موخوره

در‌این بیماری، بخش انتهایی ساقه مو شکافته میشود و مو رطوبت و بافت خویش را از دست می دهد، بطوریکه با مرور زمان، تعداد این شاخه‌ها بیشتر گردیده و منجر خرد شدن موها میگردد. به طی شدن زمان، این شکستگی به ریشه مو سرایت کرده و تازمانیکه تار موی از میان رود، پیش می‌رود.

به بیرونی‌ترین لایه موی که سبب ساز نگهداری از موی میگردد، کوتیکول می گویند. هنگامی که موی در گیر موخوره می شود، در واقع کوتیکول مو در گیر آسیب شد‌ه‌است. در شرایطی که در اولِ این بیماری در مو (موخوره) خلل را متوجه گردید، می توانید با به کارگیری از طرق پیشگیری و قابل معالجه، لایه کوتیکول را معالجه و ترمیم نمائید. در صورتی‌که که‌این بیماری پیشرقت نماید، می بایست قسمت‌های آسیب دیده موی را کوتاه کرد، چون شکستی در نصیب‌های انتهای ساقه، به قسمت میانی ساقه و بعد از آن به ریشه منتقل میگردد.

اصلی ترین دلایل موخوره

اصلی ترین دلایل موخوره

 

 

مهم‌ترین عوارض موخوره

موخوره جز بیماری‌های شایع مو میباشد که نسبتاً کل خانم‌ها آن را تجربه کرده اند. بلند کردن موها، از جمله مواقعی میباشد که به موخوره گرفتن موی سبب میشود. با بلند شدن مو، رسیدن رطوبت و چربی به انتهای ساقه طاقت فرسا گردیده و مو مبتلا خشکی و شکنندگی میگردد. هم اکنون هنگامی که قد موها بلند خواهد شد و همینطور بعلت به کارگیری از پوشش سر یا این که روسری که بانوان از آن به کار گیری می نمایند، اصطکاکی بین روسری و موها ساخت‌و‌ساز می‌گردد که همین دستور سبب بوجود آمدن موخوره دربین موها می گردد.

یکی دیگر از عواملی که سبب ساز خشکی و شکنندگی و آسیب دیدن کوتیکول می گردد، استعمال مداوم از سشوار و اتو مو و بابلیس میباشد . این اسباب سبب ساز رساندن گرمای بسیار شدید به سطح موها و ساختار آنان میشوند. این معیار از گرما، موها را خشک کرده و گهگاه از بالای ساقه آن را می‌سوزاند.

رنگ کردن مو هم از جمله مواردی میباشد که همگی به عنوان آسیب‌رسان موها آن را میشناسند. رنگ موها به جهت دارا بودن ترکیبات شیمیایی، کوتیکول را نازک کرده و به مرور زمان از میان می‌برد. با از میان رفتن کوتیکول موی، و رنگ کردن‌ مکرر موها، ساقه گیسو پیوند‌های خویش را از دست می دهد و بعد در گیر بی آبی و خورد شدگی می‌گردد.

آنالیز موارد رایج مبتلا به موخوره

مواردی که سبب ساز مبتلاشدن به موخوره می‌شود،عبارتند از:

به کار گیری زیاد از سشوار، اتوی مو، بابلیس و لوازم فرم دهنده مو که سبب جابجایی گرمای شدید به مو می شود.
برس زدن موها بعداز حمام کردن در هنگامی که موها هنوز تر می باشند.
استعمال طولانی مدت از گیره‌ها و سنجاق‌هایی که مو را دائما جمع نگه میدارند و باعث اصطکاک میان تارها میگردند.
خشک شدن بدن: آب و رطوبت در تن منجر می‌گردد که بافت‌های گوناگون تن و همینطور موها انعصاف و نرمی خویش را داشته باشند، خشکی در تن سبب کم آبی در پوست و موی میگردد.
تابش نور و روشنایی خورشید به موها به بازه زمانی چندین ساعت یا این که بیشتر: همان گونه که گفتیم، عدم وجود رطوبت و چربی در موی سبب از میان رفتن لایه حفظ کننده کوتیکول می گردد. اشعه‌های مزاحم موجود در فروغ و روشنایی خورشید سبب ساز می شود که رطوبت موجود در تارها از میان برود و موها در گیر کم آبی شوند.
به کار گیری از برس‌های نایلونی و فلزی: برس‌های نایلونی و فلزی موردی میباشد که‌این برس‌ها با اصطکاک خویش و برس‌، به مرور زمان منجر ساخت‌و‌ساز الکتریسیته مستقر میشود و بافت موی را از میان می برد.
استعمال از مواد فرکننده / گلت کننده موی : مواد گلت کننده و فر کننده، سبب تغییر و تحول در ساختار موها می‌گردد از این رو، ترکیباتی که در این حد قدرتمند باشد، منجر از میان بردن ترکیبات اساسی موی و خرد کردن کوتیکول گیسو میگردد و همین دستور سبب ساز به بروز موخوره میشود.

اصلی ترین دلایل موخوره

اصلی ترین دلایل موخوره

 

شایسته ترین راه دوری از گرفتار شدن موها به موخوره

یک کدام از شایسته ترین چاره ها برای دوری از موخوره، این میباشد که سالیانه چند بار مو ها را به اندازه ۲ الی ۳ سانتی متر کوتاه فرمائید. چون در‌این‌صورت در‌حالتی که موی شما دارنده بیماری باشد، به سمت ریشه بسط داده نمی‌شود و بازدارنده از ریزش و پایین آمدن مو می گردد.

همان طور که گفته شد دشمن اساسی موها، گرماست، لذا در طول استحمام قطعا از آب نیمه ولرم استعمال فرمایید. بعداز استحمام از سرم‌های آبرسان موی، محلول‌های تقویتی، ماسک‌های مو و روغن‌های گیاهی استعمال فرمایید.

رنگ کردن مداوم سبب ساز کم آبی و شکنندگی موها میگردد، لذا عملکرد فرمایید یا این که از رنگ‌های شیمیایی استعمال نکنید یا این که در صورتیکه قصد به رنگ‌ کردن موهای خویش دارید، از رنگ‌های گیاهی به کار گیری نمایید تا علاوه بر تغییر و تحول رنگ گیسو، ریشه‌ موهای خویش را تقویت نمائید.

بعداز استحمام موهای خویش را سشوار نکشید، اذن دهید موها به شیوه عادی خشک گردد.

در‌حالتی که که دارای رژیم غذایی و یا این که بیماری می‌باشید، بدانید که احتمال ابتلا پیدا کردن به موخوره در معرفی به شیوه خانگی برای رفع موخوره استعمال از مخلوط زرده تخم مرغ و روغن زیتون و یک قاشق عسل تحت عنوان یک مخلوط ضد موخوره می توانید به کار گیری فرمایید.

سفارش میشود که در شکل بروز موخوره، هفته‌ای دو مرتبه از این مخلوط اعجاز‌آسا به کار گیری نمایید.

5/5 - (16 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *