۲۵ روش کاهش منافذ باز پوست
25 روش کاهش منافذ باز پوست

25 روش کاهش منافذ باز پوست | هفت رژ ✅ آموزش آرایشی و زیبایی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 10 دقیقه

۲۵ روش کاهش منافذ باز پوست: منافذ پوست، روغن ضروری طبیعی را به پوست تزریق می کند که پوست را مرطوب و لطیف خواهد کرد و اجازه می دهد تا پوست نفس بکشد ؛آنها ،چندین کار انجام میدهند و مسئول دفع سموم بدن می باشند با این حال، منافذ پوست هنگامی که مسدود یا باز شوند ،زیاد شده . به طور معمول، افرادی که دارای پوست های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ باز بیشتری دارند ؛ این منافذ ،به ویژه در اطراف بینی بیشتر مشاهده خواهد شد و حاوی چربی بیشتری می باشد.برای رسیدن به یک پوست سالم، لازم است با حفظ تعادل صحیح پاک نمودن، و مرطوب سازی مانع از ایجاد منافذ شوید.

منافذ باز چیست؟

منافذ طبيعى پوست نقاط ريزى می باشند روى سطح پوست كه محل خروج فوليكول مو می باشد كه شامل غده سباسه نيز می باشد و وظيفه ترشح سبوم را بر عهده دارد. اين غدد سباسه روى كل صورت وجود دارند اما در قسمت پيشانى و بينى اين غدد بزرگتر می باشند و دليل اينكه شما منافذ را بيشتر روى پيشانى، بينى و روى گونه ها هم مي بينيد همین موضوع می باشد. به یاد داشته باشید حضور اين منافذ طبيعى براى سلامت پوست لازم و ضروري می باشد زیرا از طريق ترشحات غدد موجود در اين منافذ از پوست محافظت مي شود (مانند لايه محافظ چربى كه مانع از از دست دادن آب پوست مي شود)

 

دلیل اينكه منافذ به مرور بزرگتر مي شوند (سايز منافذ) به موارد مختلفى بستگی دارد از جمله:
١. ژنتيك فرد (جنس مرد و رنگ پوست تيره)
٢. جنس پوست فرد (افرادى كه پوست چرب دارند بيشتر از افرادى كه پوست خشكى دارند مستعد باز شدن منافذ پوست سر ان هستند)
٣. بالا رفتن سن (كه باعث كاهش توليد كلاژن شده وبه مرور الاستيسيتى پوست كمتر مي شود )
٤. تابش يو وى آفتاب (كه باعث ضعيف شدن ساختار كلاژن مي شود )
٥. فشار نمودن جوش و ايجاد تروما در سطح پوست
٦. سلول هاى مرده سطح پوست و محبوس شدن چربى
پس اين منافذ به صورت طبيعى روى سطح پوست ما وجود دارند و وظيفه ما این است كه اين منافذ را همانطور كوچك نگه داريم.

منافذ باز پوست زیبایی پوست را نابود خواهند کرد، اغراق نیست بلکه حقیقت می باشد چرا که منافذ باز پوست صورت در هر دوحالت با آرایش و بدون آرایش خودنمایی می کنند ؛ این منافذ روی بینی و گونه ها بیشتر دیده می شوند و با ترشح چربی موجب زشتی و پیری پوست صورت خواهند شد. برای حفظ زیبایی و جوانی پوست با استفاده از ماسک های گیاهی و خانگی در این مطلب از هفت رژ توصیه می شود برای درمان و بستن منافذ باز صورت اقدام نمایید.

چرا پوست پرتغالی شده و منافذ پوست باز می شود؟

دلایل مختلفی برای ایجاد منافذ باز وجود دارد که مواردی مانند :استرس، ژنتیک، سن بالا، چربی و آرایش بیش از حد، استفاده از محصولات غیر استاندارد پوستی؛ تغییرات هورمونی در دوران بارداری، بلوغ و یائسگی بعضی از علل منافذ باز پوست می باشد.

روش های خانگی برای درمان منافذ باز پوست ؟

تعداد زیادی از گیاهان، میوه ها و مواد مغذی در کاهش منافذ بزرگ شده تاثیر خواهد داشت ، اگر چه تعدادی از محصولات آرایشی موجود در بازار ،تحت عنوان رفع کننده این مشکل وجود دارد، اما شما نمی توانید این مشکل را به تنهایی از پوست خود حذف نمایید برخی از داروهای خانگی که می توانند سطح منافذ باز را به حداقل برسانند، عملکرد برخی از داروها را آسان می کنند.

۱- یخ

25 روش کاهش منافذ باز پوست
یخ، درمانی فوری برای منافذ باز می باشد که گردش خون را تحریک کرده و پوست شما را سالم تر می نماید صورت خود را تمیز کرده و یک تکه یخ را در روز به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه مالش دهید این ،یک تونر می باشد که منافذ را منقبض خواهد کرد.

 

بهتر است صورت خود را با آب سرد بشویید ؛ برای نتایج بهتر، سینی یخ را با آب گوجه فرنگی یا لیمو پر نمایید و صورت خود را با آن بشویید. ماساژ تکه های یخی روی صورت شما، سبب بسته تر شدن منافذ پوستی خواهد شد.
توجه داشته باشید افراد مبتلا به سینوزیت یا مننژیت، نباید از این درمان استفاده نمایند.

۲-عسل

25 روش کاهش منافذ باز پوست
عسل ،برای پوست فوق العاده عالی می باشد، زیرا دارای خواص ضد باکتری، دارویی و خاصیت دارویی دارد و حاوی مقدار بالایی پتاسیم می باشد که باکتری های بین منافذ را از بین می برند از طرف دیگر، ماست یک منبع خوب اسید لاکتیک می باشد که پوست شما را تمیز کرده و منافذ را پاک می نماید. ترکیبی از ماست و عسل را درست کنید و آن را بر روی منافذ بمالید و بعد از چند دقیقه آن را با آب بشویید.

 

۳-اسکراب شکر و روغن زیتون

25 روش کاهش منافذ باز پوست
۲ قاشق غذاخوری شکر را همراه، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و به آرامی روی صورت خود بمالید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند ، آن را با آب سرد تمیز نمایید. برای نتایج بهتر، از این درمان یک بار در هفته استفاده نمایید.

۴-ماسک سفیده تخم مرغ

25 روش کاهش منافذ باز پوست

۲۵ روش کاهش منافذ باز پوست

سفیده تخم مرغ حاوی، اسید آمینه و دیگر آنزیم هایی می باشد که پوست را جوان سازی خواهد کرد و منافذ را از بین می برد ، آن را روی تمام صورت خود بمالید و با کاغذ بافت دار بپوشانید وقتی ماسک به طور کامل خشک می شود، کاغذ را از پوست جدا نمایید. این ماسک، برای کم کردن حفره های باز بسیار موثر می باشد ؛ این روش، پوست را عمیقا پاک کرده و تمام ناخالصی ها و خاک را از بین می برد.

۵- بادام

بادام ،خواص ترمیم کننده پوستی دارد، منافذ باز را کاهش می دهد، همچنین پوست شما را صاف و روشن می کند ، برای تهیه ماسک درمان پوست پرتغالی و رفع منافذ باز پوست ۵-۶ بادام را له کرده سپس چند قطره آب لیمو اضافه نمایید. این مخلوط را خرد یا رنده کرده، سپس صبر کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه، روی صورت بماند بعد با آب سرد بشویید. اسکراب ترکیب پودر بادام زمینی و پودر پوست پرتقال آماده کنید. آن را روی صورت خود بمالید و با حرکت دورانی مالش دهید ، این بهترین درمان برای منافذ باز پوست می باشد.
یا موز را له کرده و دو قاشق چای خوری روغن بادام شیرین را اضافه نمایید، به پوست مالیده پس از ۲۰ دقیقه بشویید.

۶-خاک رس

25 روش کاهش منافذ باز پوست
دو قاشق غذاخوری خاک رس و یک قاشق غذاخوری عسل و شیر را ترکیب نمایید ، این مواد را به خوبی مخلوط کرده و در سراسر صورت خود پخش نمایید. بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه می توانید با آب سرد بشویید. این ترکیب ،پوست شما را تغذیه می کند و منافذ باز را کاهش خواهد داد.

۷- بخار

یکی از بهترین راههای باز کردن منافذ باز روی پوست می باشد قبل از شروع این درمان، صورت خود را با پاک کننده ملایم بشویید. سپس، بلافاصله آب سرد را پر کرده تا آنها را ببندد.

۸-گلاب و آب خیار

25 روش کاهش منافذ باز پوست
چند قطره گلاب را در آب خیار مخلوط کرده و روی صورت خود قرار دهید و پس از ۱۵-۲۰ دقیقه شستشو دهید ؛ این ترکیب، منافذ باز را کاهش خواهد داد. علاوه بر این، سیلیکا در خیار سبب بهبود بافت پوست می شود و به زیبایی بیشتر شما کمک خواهد کرد.

۹- سرکه سیب

سرکه سیب، دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی می باشد که منافذ را تقویت می کند و تعادل pH پوست را حفظ کرده ، به نسبت مساوی از آب و سرکه سیب بجوشانید با استفاده از پنبه ،سطح پوست را با این ترکیب پوشانده و چند دقیقه منتظر بمانید و سپس پوست را با آب شستشو دهید ؛ برای نتایج بهتر، از این ترکیب به طور مرتب استفاده نمایید.

۱۰- چوب صندل

یک قاشق غذا خوری از پودر چوب صندل و پودر زردچوبه و همچنین چند قطره روغن بادام را اضافه کنید. یک ماسک و خمیر متشکل از هر سه ماده تشکیل دهید و به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. بمدت ۲۰ دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید ؛ این ترکیب ،پوست شما را احیا کرده و تا حد زیادی منجر به کاهش منافذ باز خواهد شد.

۱۱- جوش شیرین

25 روش کاهش منافذ باز پوست

۲۵ روش کاهش منافذ باز پوست

جوش شیرین، به عنوان یک عامل ساینده عمل می کند که چربی و آلودگی بیش از حد پوست را از بین خواهد برد ، برای این کار ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب آشامیدنی مخلوط نمایید و بر روی صورت خود استعمال کنید و با حرکات دورانی ماساژ داده و آن را به مدت ۵ دقیقه روی صورت بگذارید و با آب سرد بشویید.

۱۲- ماسک جو دوسر

25 روش کاهش منافذ باز پوست
گوجه فرنگی یک مرطوب کننده طبیعی می باشد که منافذ را کاهش داده و روغن اضافی را از پوست جدا می کند از سوی دیگر، بلغور جو دوسر ، یک نرم کننده پوست عالی می باشد که، پوست را تمیز و مرطوب می کند و آرام می کند و از روغن بیش از حد نیز پاک می کند.ترکیبی از این دو، روی صورت بمالید و آن را بعد از ۳۰ دقیقه شستشو دهید.

۱۳- ماساژ میوه

میوه ها می توانند پوست شما را آبرسانی می کنند، شفافیت آن را نیز حفظ می نمایند ؛ ماساژ صورت خود را با استفاده از خمیر چند میوه ،به عنوان مثال؛ پاپایا، پرتقال، موز، توت فرنگی، انگور، آناناس، هندوانه و غیره می توانید استفاده کنید. این میوه ها ،منافذ کوچک پوست را کاهش داده و بافت مرده ی پوست را از بین می برد.

۱۴-شیر خام

25 روش کاهش منافذ باز پوست
شیر خام را می توان به عنوان پاک کننده طبیعی برای پوست استفاده نمود ، ابتدا چهره خود را پاک کرده.

25 روش کاهش منافذ باز پوست

با استفاده از یک پنبه ،آن را روی صورت بمالید و به آرامی روی صورت خود بمالید ؛ ۱۵ دقیقه صبر کرده سپس با آب تازه و خنک بشویید این درمان همچنین، منافذ بزرگ صورت را تمیز خواهد کرد.

۱۵- کره و نمک

کمی کره را با نمک مخلوط نمایید، یک خمیر تهیه شده و آن را روی حفره های باز قرار دهید ؛ این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید.پس از آن، پوست را با آب سرد بشویید ، این ماسک ،منافذ باز را پوشش می دهد و اندازه آن را کاهش می دهد.

۱۶- شیر منیزیم

شیر منیزیم، اساسا، یک محلول هیدروکسید منیزیم می باشد که به اثر ملین و آبرسان شناخته شده است. کمی از آن را برای ۲۰ دقیقه روی صورت بمالید؛ ابتدا آن را با آب گرم شسته و سپس بلافاصله با آب سرد شستشو دهید تا منافذ بسته شود.

25 روش کاهش منافذ باز پوست

۱۷- ماست

25 روش کاهش منافذ باز پوست
با استفاده از یک لایه نازک ماست بر روی پوست، فقط ۱۰ دقیقه بعد اثر آن را مشاهده نمایید. اگر پوست شما چرب باشد، یک مخلوط از ۱ سفیده تخم مرغ (کاملا زده شده)، ۲ قرص آسپرین( ریز خرد شده) و ۱ قاشق چایخوری از ماست تهیه نمایید و برای ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه دارید سپس از آب سرد برای شستشو استفاده نمایید.

۱۸- فندق

25 روش کاهش منافذ باز پوست
فندق ،یک مرطوب کننده طبیعی می باشد که منافذ باز را بدون خشک کردن پوست شما به حداقل خواهد رساند؛ این ترکیب ،روغن اضافی را از بین برده و باکتری ها، آلودگیها و سایر ناخالصی ها را از بین خواهد برد. یک قاشق چای خوری فندق را روی صورت خود بمالید صبر کنید تا خشک شود سپس با آب شستشو دهید.

۱۹- کاد هندی

کاد هندی، مانع نمایش منافذ بزرگ و باز روی پوست می شود ؛ کایتچو را با شیر (برای پوست خشک) یا گلاب(برای پوست روغنی)، ترکیب کرده و پودرصندل را برای تهیه خمیر اضافه نمایید.این خمیر را روی صورت خود بگذارید، و بمدت ۱۲-۱۵ دقیقه، و پس از آن، با آب سرد بشویید.

۲۰- بابونه

25 روش کاهش منافذ باز پوست

۲۵ روش کاهش منافذ باز پوست

مخلوط مساوی نسبت به خمیر گوجه فرنگی و پودر بابونه درست نموده و روی پوست خود روی محل منافذ باز پخش نمایید، خود به خود جذب پوست خواهد شد ؛ سپس بشویید.

۲۱-. آب نعناع


ترکیبی از آب هندوانه و آب نعناع استفاده نمایید.

۲۲- صمغ درخت بلوط

صمغ درخت بلوط را تهیه نمایید و کمی شیر برای تهیه یک خمیر اضافه نمایید. پس از چند دقیقه بعد از ماندن آن روی پوست ، پوست خود را شستشو دهید.

۲۳- شنبلیله

مقدار یکسان مقادیر پودر شنبلیله، خمیر خیار و پودر زنجبیل را مخلوط کرده ، برای رها شدن از حفره های باز با روش طبیعی، این مخلوط را روی صورت خود استعمال نمایید.

۲۴- عصاره برگ کاهو

آب برگ های کاهو و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید آن را روی صورت خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید ، شما می توانید این آب را در یک بطری شیشه ای، در یخچال نگهداری کنید.

۲۵- ژل آلوئه ورا

25 روش کاهش منافذ باز پوست

۲۵ روش کاهش منافذ باز پوست

ژل طبیعی گیاه آلوئه ورا دارای خواص پاک کننده پوست می باشد که ،می تواند منافذ صورت را تمیز نماید. این ژل را بعد از مدت ۵ دقیقه تا به درجه خشکی برسد بگذارید ، پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید. شما همچنین ،می توانید آب لیمو به آن اضافه نمایید.

دستورالعملهای مهم برای رفع منافذ باز پوست صورت

  • چهره خود را دو بار در روز تمیز نمایید.
  • اگر پوست شما چرب است، بعد از تمیز کردن،از مرطوب کننده استفاده نمایید.
  • به یاد داشته باشید به جای آب گرم، برای شستن صورت خود، از آب سرد استفاده نمایید.
  • توحه داشته باشید هرگز با آرایش نخوابید، زیرا از نفس کشیدن پوست شما جلوگیری میشود و منافذ باز می شود.
  • غذای سرخ شده و چرب، نخورید زیرا غدد چربی را برای ترشح بیش از حد چربی پوست تحریک خواهد کرد.
4.8/5 - (5 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *