عادت هایی که سبب ساز پیری زودرس پوست می گردند!

پیری زودرس پوست | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و خودآرایی + ❤️ فروشگاه

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

پیری زودرس پوست : عادت هایی که سبب ساز پیری زودرس پوست می گردند! ،موضوعی میباشد که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم و شما عزیزان را با عادت هایی آشنا کنیم در صورت ترک آن‌ها، در بلند مدت شاهد پیری زودرس پوست خویش خواهید بود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید در هفت رژ مجله زیبایی

همان طور که میدانید، عادت ها نقش بسیار مهمی در شرایط و کیفیت جسم و روح ما دارا هستند و در واقعیت همین عادت هاست که ما‌را می سازنند. در ارتباط اقدامات مراقبتی و زیبایی پوست نیز، داشتن عادات های نا سالم منجر به آسیب هایی خواهند شد.

برای آشنا شدن با عادت هایی که منجر پیری زودرس پوست میشوند! تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با آشنایی این عادت ها، بتوانید آن‌ها‌را ترک نمائید.

۱) خوابیدن روی شکم و صورت

یکی‌از مهمترین عاداتی که موجب بروز پیری زودرس در اشخاص میگردد، مورد خوابیدن روی شکم و صورت میباشد. یک کدام از شیوه های رایج خوابیدن، خوابیدن به روی شکم میباشد که طبعا پوست صورت در‌این حالت زیر فشار وزن سر قرار می‌گیرد و موجب آمدن فشار نیروی جاذبه پوست میگردد.

پف صورت و متورم شدن چشم ها او‌لین نشانه های خوابیدن به روی صورت میباشد. عادت داشتن طولانی مدت به‌این نوع خوابیدن موجب میگردد تا کلاژن پوست از میان برود و شادابی و سلامت پوست را تحت تاثیر قرار دهد.

توجه داشته باشید که همین مقدار فشار و عوارضی که در صورت خوابیدن روی شکم به سطح پوست تان وارد می گردد، در موقعیت خوابیدن به پهلو نیز وجود داراست.

۲) به کارگیری بیشتراز حد از تولیدات بهداشتی و پوستی

به کارگیری بی از حد از تولیدات پوستی و بهداشتی، دیگر عادت اشتباهی میباشد که موجب پیری زودرس پوست در اشخاص میشود. در واقع وقتی که شما از مواد آرایشی و مراقبتی زیادی به طور هم‌زمان استعمال می‌کنید، ممکن میباشد که ترکیبات تولیدات با یکدیگر سازش نداشته باشند و به پوست شما در بلند زمان آسیب وارد نمایند.

به صورت نمونه، محصولاتی که دربردارنده رتینول می باشند، در کنار محصولاتی که دارنده بنزینول هستند، موجب تحریک پوست و کاهش رطوبت سطح پوست می‌شود و در‌این‌حالت‌ شاهد پوستی ملتهب و قرمز رنگ هستیم که استمرار استعمال از محصولاتی با اینگونه مواد اولیه ای، موجب میگردد تا پوست شما آسیب ببیند و در گیر پیری زودرس پوست گردد.

پیری زودرس پوست

پیری زودرس پوست

 

۳) آب کافی ننوشیدن

یکی دیگر از عاداتی که موجب بروز پیری زودرس در اشخاص میشود، عدم نوشیدن آب کافی در زمان شبانه روز میباشد. در واقع یک بشر تندرست بایستی بین ۸ تا ۱۲ استکان آب بنوشد. تامین آب موردنیاز تن به واسطه نوشیدن آن، نه فقط برای سلامت پوست بسیار مطلوب میباشد، بلکه برای عملکرد دیگر نهاد های تن نیز بسیار مطلوب میباشد.

کمبود آب قادر است موجب ارتقاء چین و چروک های پوست، گود رفتگی زیر چشم و کاهش قابلیت و امکان ارتجاعی پوست گردد. به این ترتیب در طی روز دستکم ۸ تا ۱۲ استکان آب بنوشید.

۴) پایین نگه داشتن سر هنگام فعالیت با تلفن همراه یا این که رایانه

در شرایطی که در هنگام فعالیت با رایانه یا این که گوشی سر خویش را پایین نگه دارید، ماهیچه های گردن در یک موقعیت بی تکان می‌مانند و از آنجایی که پوست گردن نیز مانند پوست محیط چشم بسیار دقیق و نازک میباشد، خطوط و چین و چروکی در آن ساخت و ساز میگردد.

پیری زودرس پوست

پیری زودرس پوست

۵) قرار گرفتن در معرض دمای بالا

یکی دیگر از مواقعی که موجب ارتقاء چین و چروک های سطح پوست و قطعا پیری پوست می گردد، حضور در فضا هایی با دمای بالا میباشد. چراکه گرمای بیشتراز اندازه برای پوست مضر بوده و در بلند مدت موجب ارتقا چین و چروک های پوست میگردند.

به این ترتیب در روزهای گرم سال از کرم های ضدآفتاب و در روزهای سرد سال دمای منزل را متعادل نگه دارید و از کرم های مرطوب کننده استفده نمایید.

۶) رژیم کم چربی

معمولا خانم ها به لاغری و تناسب اندام خویش اهمیت ویژه ای می‌دانند و با اطلاعات ناقص موجود در فضای مجازی بر اساس حذف چربی ها از رژیم غذایی برای دریافت کردن فیض بهتر در قضیه کاهش وزن، در کل روغن ها را از رژیم غذایی خویش حذف می نمایند.

این در حالی میباشد که جای داشتن روغن ها در رژیم غذایی هر شخصی بسیار ضروری میباشد و می بایست روغن های مضر را مانند روغن پالم و سویا را حذف کرد و روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن ماهی و گردو میتوانند منابع خوبی برای بر طرف کردن نیاز تن به روغن ها باشند.

چربی ها می‌توانند موجب امداد به آنتی اکسیدان ها و ویتامین های محلول در چربی را که تاثیر متعددی بر سلامت پوست دارا هستند را جذب کند.

۷) استعمال از دخانیات

عادت به استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان تاثیر بسزایی در ارتقاء چروک های پوست و پیری زودرس دارا هستند. دخانیات میتوانند با آسیب رساندن به سلول های پوستی و تن به کیفیت پوست شما آسیبی جدی برسانند و سلامت همگانی بدن تان را نیز مورد ارعاب قرار دهد.

پیری زودرس پوست

پیری زودرس پوست

 

5/5 - (19 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *