چندین روش ساده و کاربردی برای خلاص شدن از شر پف زیر چشم

 خلاص شدن از شر پف زیر چشم | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله مد و زیبایی و آرایشی + ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

 خلاص شدن از شر پف زیر چشم : چنانچه امروزه تولیدات آرایشی و بهداشتی متعددی برای رفع پف زیر چشم در بازار موجود میباشد البته تمامی این تولیدات مدام کاربردی نیستند. همینطور با وجود اینکه نوشیدن فراوان آب و استعمال از کمپرس آب سرد میتواند به کاهش پف پایین چشم یاری دهد ولی صرفا منش خلاصی از شر پف زیر چشم برای همیشه، ساخت یکسری تغییر تحول در طریق معاش میباشد. حساسیت، ژنتیک و وراثت، اگزما، خستگی مزمن، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض خورشید و ارتقاء سن از علل اساسی پف زیر چشم می‌باشند. برای شناخت با نحوه‌های از میان بردن پف زیر چشم برای همیشه سفارش می کنم با ما همراه باشید در هفت رژ

به کارگیری از کرم‌های دربردارنده رتینول

کرم های رتینول گونه های مختلفی دارااست که بهتر میباشد از گونه های دربردارنده ویتامین A استعمال نمایید. این کرم‌ها تا حدودی کمبود کلاژن پوست را جبران کرده و چین و چروک صورت و پف پایین چشم را بهبود می بخشد. اما رتینول را می بایست تنها یکبار در روز و حدود نیم ساعت بعداز شستشو استعمال شود. همینطور چنانچه که حامله می باشید بهتر میباشد از این کرم ها استعمال نکنید.

به کارگیری از کمپرس سرد

در خیلی مورد ها پف و سیاهی زیر چشم با یک کمپرس سرد چندین دقیقه ای از میان می رود. سرما یاری میکند تا رگ‌های خونی به سرعت منقبض گردیده و پف پایین چشم از میان برد. پیش از به کارگیری از کمپرس سرد صورت خویش را با یک پارچه نرم بپوشانید تا از قرمز رنگ شدن پوستتان دوری گردد.

پاک کردن سینوس‌ها با نتی پات

پاک کردن سینوس‌ها با محلول نمکی به خوابیدن پف پایین چشم یاری اکثری میکند. برای اینکار نصف قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب مقطر ولرم ریخته و آنگاه داخل نتی پات بریزید. آنگاه سر خویش را بصورت کج بر روی سینک خم نمائید و نتی پات را در سوارخ بالایی بینی قرار دهید و محلول را از سوراخ بینی پایینی بیرون نمایید.

نوشیدن آب فروان

حدود ۶۰ درصد از وسعت تن هر شخصی از آب درست شده میباشد. با اعتنا بدین قضیه به هیچ عنوان عجیب نیست که یک کدام از علل پف یزر چشم باشد و مصرف آب فروان تا حدودی به رفع این خلل امداد میکند. محققین پیشنهاد میکنند که هر شخصی روزمره می بایست حدود ۷-۱۲ لیوان آب بنوشد. ولی این مقدار به همه مایعاتی که در حین روز می‌نوشید مربوط می‌شود که میان آن‌ها آب نوشیدنی کم کالری‌تر میباشد.

خلاص شدن از شر پف زیر چشم

خلاص شدن از شر پف زیر چشم

 

مصرف آنتی هیستامین

حساسیت یک کدام از علل ساخت‌و‌ساز پف در پایین چشم و قرمزشدن چشم میباشد که مرتبط با جواب ایمنی تن به محرک ها محیطی میباشد. در صورتیکه که متوجه شدید که علت پف زیر چشم شما مرتبط با حساسیت است با مشاوره دکتر، آنتی هیستامین مصرف فرمایید.

به کار گیری از محصول ها روشن کننده

کرم های روشن کننده دربردارنده ماده‌ای بنام هیدروکینون می باشند که در ساخت ملانین پوست اختلال ساخت‌و‌ساز میکند. که سبب کمرنگ شدن لکه های تیره زیر چشم می‌شود. اکثر کرم های پر‌نور کننده دربردارنده ۲ درصد هیدروکینون می باشند و با تجویز دکتر می‌توانید از درصدهای فراتر نیز استعمال فرمایید. اما اعتنا داشته باشید که در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید این کرم ها سود معکوس خواهند داشت به این ترتیب تنها می بایست در حین شب مصرف شود و در صورت مشاهده هر گونه برخورد آلرژیک بهتر میباشد که مصرف آن را قطع فرمایید.

به کار گیری از ضد آفتاب

به کارگیری از کرم های ضد آفتاب از پیری زودرس، سرطان پوست و تغییر‌و تحول رنگ پوست دوری میکند. بهتر میباشد که از ضدآفتاب هایی با SPFبالای ۳۰ درصد استعمال شود و در زمان روز به طبع آن را تمدید نمایید.

یاری از میکروندلینگ

از میکروندلینگ برای القای کلاژن به کارگیری میگردد که منجر کاهش چین و چروک، بهبود جای زخم و کبودی‌ها و پف پایین چشم میگردد. اما از آنجایی که خطر جابجایی عفونت وجود دارااست مطلقا به ردوبدل سوزن‌ها توجه داشته باشید.

پاک کردن آرایش پیش از خواب

نظافت فردی و شستشوی روزمره صورت حین خواب به کاهش پف و تیرگی پایین چشم یاری اکثری میکند چرا‌که مواد آرایشی دربردارنده رادیکال آزاد میباشد که بر روی پوست لکه ساخت‌و‌ساز میکندهمچنین موتد آرایشی سبب ساز برخورد آلرژیک گردیده که یک کدام از عامل ها پف پایین چشم میباشد.

خلاص شدن از شر پف زیر چشم

خلاص شدن از شر پف زیر چشم

 

به کارگیری از بالشت‌های بلندتر

در‌صورتی‌که حین خواب ارتفاع سر فراتر از تن باشد از جمع شدن مایع در پلکهای زیرین و پف پایین دیده خودداری میکند.

مصرف غذاهای دربردارنده کلاژن

با ارتقاء سن میزان کلاژن تولیدی بدن کاهش مییابد. از آنجایی که کلاژن سبب خواص ارتجاعی و مراقبت از پوست می شود کمبود آن سبب افتادگی و لکه‌دار شدن میشود. مصرف ویتامین c جذب کلاژن را راحتتر میکند بدین ترتیب بهتر میباشد که مواد غذایی دربردارنده کلاژن همراه غذاهای ویتامین c استعمال شود. پرتقال، فلفل قرمز‌رنگ، اشکال کلم‌های پیچ، بروکلی و بروکسل و توت فرنگی منبع بی نیاز ویتامین c میباشند.

به کارگیری از تی‌بگ

کافئین موجود در چای دربردارنده آنتی اکسیدان هایی میباشد که منجر ارتقاء جریان خون در منطقه متبوع و حفظ در قبال اشعه ماورابنفش میشود. طریق اعمال فعالیت به اینصورت میباشد که ۲ عدد تی بگ را به بازه زمانی ۳ دقیقه داخل آبجوش قرار دهید. بعد آن ها را به زمان ۲۰ دقیقه داخل یخچال فریزر بگذارید تا سرد گردد. بعد از گذشت این تایم تی بگ را بیرون کرده و به بازه ۱۵-۳۰ دقیقه پایین چشم هایتان بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم که اینکار را با استعمال از چای سبز ایفا دهید.

خلاص شدن از شر پف زیر چشم

خلاص شدن از شر پف زیر چشم

 

داشتن خواب کامل

گذشته از کیفیت خواب، میزان خواب در سیاهی و پف بدور دیده اثرگذار میباشد براین اساس ضروری میباشد که ۸ ساعت خواب منظم شبانه داشته باشید. برای ارتقا کیفیت خواب و خودداری از بیخوابی ۳ ساعت پیش از خواب نوشیدنی های کافئین دار و وعده غذایی استعمال نکنید و یکساعت قبل خواب از موبایل و گوشی به کارگیری نکنید.

مصرف غذاهای آهن‌دار

کمبود آهن منجر کاهش معیار گلبولهای قرمز رنگ خون که وظیفه حمل اکسیژن به بافت‌ها را دارا‌هستند میگردد. کمبود اکسیژن علاوه بر خستگی شدید، سرد شدن دست‌ها و پاها و شکنندگی ناخن، منجر کبودی پوست و زیر چشم ها می‌گردد. با یک تست ساده می‌توانید به کم خونی خویش پی ببرید بعد از آن با مراجعه به دکتر معالج از کامل کننده های آهن به کارگیری فرمایید. گوشت قرمز‌رنگ، غذاهای دریایی، صیفی جات، غلات و حبوبات منبع سرشار آهن میباشند.

خلاص شدن از شر پف زیر چشم

خلاص شدن از شر پف زیر چشم

 

به کارگیری از نمک کمتر

از آنجایی که نمک سبب محبوس شدن آب بدن و پف می گردد براین اساس مصرف بیش تر از حد غذاهای پر نمک بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و پف زیر چشم را به همراه دارااست. پیشنهاد میشود اشخاص بزرگسال روزمره بیشتر از ۱۵۰۰میلی گرم نمک مصرف نکنند. از آنجایی که غذاهای فرآوری گردیده دربردارنده نمک زیادی می باشند با به کارگیری از از غذاهای خانگی و صیفیجات می توانید مصرف نمک را کنترل فرمایید.

مصرف نکردن مشروبات الکلی

از آنجایی که نوشیدن الکل سبب خشکی تن می‌شود و این خود کبودی و پف زیر چشم را به همراه دارااست بهتر میباشد از این نوع نوشیدانی های خودداری کنید.

نکشیدن سیگار

سیگار ویتامین c موجود در تن را ازبین می‌برد و این خود سبب ساز کاهش جذب ویتامین c می شود. مسلما دقت نموده اید که اکثر اوقات اشخاص سیگاری پوستی چروکیده و در گیر سیاهی و پف زیر چشم می‌شوند.

آیا برای کبودی و پف زیر چشم می بایست به دکتر مراجعه کرد؟
اکثرا استدلال پف و کبودی زیر چشم جدی نیست و با نحوه های درمانی مذکور در ابتدا قابل معالجه میباشد. البته در‌حالتی که که با وجود اجرا نکات فوق پف و کبودی زیر چشم روز به روز تشدید شد و یا این که با قرمزی، درد و خارش همراه باشد مطلقا به دکتر مراجعه‌کنید. به این دلیل که گهگاه پف زیر چشم به عفونت چشمی و بقیه مسائل پزشکی مربوط می‌گردد. همینطور گهگاه این زمینه جدی بوده و صرفا با لیزر درمانی و لایه برداری شیمیایی و ژل های تزریقی قابل رفع میباشد.

5/5 - (32 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *