مراقبت های بعداز عمل بینی
مراقبت های بعداز عمل بینی

مراقبت های بعداز عمل بینی | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله مد و زیبایی و آرایشی + ❤️ فروشگاه

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

مراقبت های بعداز عمل بینی : در حالی که عمل بینی ممکن میباشد برای اکثری از اشخاص تغییرات متعددی به همراه داشته باشد، مریض برای بهبود و ریکاوری بعداز رینوپلاستی به شکیبایی نیاز دارااست. فرصت ریکاوری برای جراحی رینوپلاستی حدودا دو هفته میباشد. از آنجایی که جراحی زیبایی بینی تغییرات قابل توجهی در استخوان و غضروف بینی ساخت می نماید، تن برای بهبود و تنظیم این تغییرات نیاز به فرصت دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در هفت رژ

اساسی میباشد که در لحاظ داشته باشید که مجال ریکاوری هر شخص گوناگون میباشد و به عوامل زیادی بستگی داراست، مثلا:

✅ مقدار تغییرات جراحی
✅ کیفیت مراقبت پس از عمل
✅ سلامت کلی بیمار پیش از عمل جراحی
✅ محافظت های پس از عمل بینی

مراقبت بعد از عمل بینی

بعد از عمل جراحی بینی، جراح شما دستورالعمل های بعد از عمل را ارائه میدهد. از آنجایی که رینوپلاستی یکی‌از پیچیده ترین اشکال جراحی پلاستیک صورت میباشد، نتیجه خوب رینوپلاستی بستگی به ایفا درست و بدون نقص این راهبرد ها دارد. سفارش می شود که بیماران از یک دوست یا این که عضو خانواده بخواهند تا فورا بعد از جراحی به آن ها یاری دهد. این دستور کار همینطور در کاهش دوره درد و ناراحتی یاری می نماید:

✅ به اندازه کافی آب مصرف فرمایید
✅ برای کاهش تورم از کمپرس های سرد استعمال نمائید
✅ تا آنجا که ممکن میباشد، استراحت نمائید
✅ اجتناب از کار های شدید بدنی و ورزش

مراقبت های بعداز عمل بینی

مراقبت های بعداز عمل بینی

 

۴۸ ساعت نخستین ریکاوری

برای بخش اعظمی از بیماران، ۲۴ ساعت اولیه بعداز جراحی، دشوارترین قسمت بهبود میباشد. در این فرصت بیماران ممکن میباشد هنوز زیر تاثیر بیهوشی قرار داشته باشند و ممکن میباشد ناراحتی ملایم داشته باشند. جراح شما میتواند داروهای مسکن برای شما تجویز نماید، گر چه برخی از بیماران فقط نیاز به داروهای مسکن بدون نسخه دارا‌هستند. برخی از مشکلاتی که بیماران ممکن میباشد در زمان ریکاوری رینوپلاستی تجربه نمایند. عبارتند از:

✅ سردرد
✅ ورم
✅ کبودی
✅ خون‌ریزی بینی

در حین ۲۴ ساعت نخستین بعداز جراحی، برای بیماران بهتر میباشد در طول استراحت سر خویش را در سطح فراتر قرار دهند. صورت شما ممکن میباشد پف داشته باشد، بینی شما درد می نماید و ممکن میباشد سردرد خفیفی داشته باشید. خون ریزی نیز شایع میباشد، به ویژه در ۴۸ ساعت نخستین ریکاوری. با این حال اساسی میباشد که به بینی خویش ضربه نزنید، چون این دستور میتواند بر حاصل جراحی رینوپلاستی تاثیر بگذارد.

مراقبت های بعداز عمل بینی

مراقبت های بعداز عمل بینی

 

ارتقا راحتی بعداز یک هفته

در یک نشست معاینه بعداز عمل حدود یک هفته بعداز جراحی، جراح شما پیشرفت شمارا دنبال خواهد کرد. در صورتی‌که غربال بینی، اسپلینت و یا این که بخیه وجود داشته باشد، آنها را برمی دارد. در‌این مجال، کبودی ها کاهش مییابد و تورم بایستی جزئی باشد.

یک هفته بعداز جراحی بینی، بخش اعظمی از بیماران قادر به رجوع و برگشت به فعالیت و معاش نسبتاً روتین میباشند. با این حال، اساسی میباشد که بیماران احتیاط کرده و از کار های شدید اجتناب نمایند. بیماران نباید تا دو هفته پس از عمل جراحی بینی در کار های ورزشی و وزنه برداری یا این که بلند کردن اجسام سنگین شرکت نمایند. همینطور حدود هشت هفته در هیچ فعالیتی که احتمال ضربه زدن به بینی وجود داشته باشد شرکت نکنند. مسافرت هوایی نیز فورا بعد از جراحی سفارش نمی‌شود.

مراقبت های موردنیاز در منزل فورا بعد از جراحی بینی

سر خویش را به خوبی در مجموع تایم ها فراتر نگه دارید تا تورم به دستکم رسد. در زمان ۴۸ ساعت نخستین بعداز رینوپلاستی، تا آنجا که ممکن میباشد کمپرس سرد (یخ خورد گردیده بهترین آن میباشد) روی چشمان و گونه هایتان قرار دهید. آتل بینی را مرطوب نکنید و به آن فشار نیاورید.
رژیم مایعات برای روز جراحی شایسته ترین میباشد. به آرامی آغاز به مصرف مایعات کرده و غذاهای سبک تا آنجا که میتوانید تحمل فرمایید مصرف فرمائید. شما می‌توانید روز بعد از آن رژیم ساده خویش را آغاز نمایید.
احتمالا برای دو تا چهار روز بعداز فعالیت رینوپلاستی، تخلیه بینی خونین دارید. پد گاز پایین بینی را هرگاه نیاز میباشد ردوبدل فرمایید. طبیعی میباشد که مقدار کمی خون از پشت گلویتان بگذرد. در حالتی‌که خون ریزی شدید صورت دهد، دراز کشیده و سر خویش را مقداری فراتر قرار دهید. کمپرس یخ نو روی بینی بگذارید. در‌صورتی‌که خون ریزی بیشتراز ۳۰ دقیقه صورت دهد، با جراح بینی خویش تماس حاصل نمایید.
برای پرهیز از خون‌ریزی بعد از کار، برای دو هفته نخستین بعد از جراحی، بینی خویش را بالا نکشید یا این که به آن ضربه نزنید. تلاش نمایید عطسه نکنید، البته در حالتی که نمی توانید، از دهانتان عطسه فرمایید.
روز بعداز جراحی، کناره های سوراخ بینی خویش را منزه فرمایید. برای اینکار از گوش پاک کن به کار گیری نمایید.

مراقبت های بعداز عمل بینی

مراقبت های بعداز عمل بینی

 

دیگر دستورالعمل های بعد از عمل رینوپلاستی

کار شدید می بایست تا دو هفته بعد از عمل جراحی رینوپلاستی محدود گردد. بعداز دو هفته بایستی تا نقطه پایان هفته سوم کار های خویش را به آرامی به شرایط معمولی بازگردانید.
از فشردن و تماس فیزیکی بینی برای ۴ تا ۶ هفته اجتناب فرمائید.
در صورتی‌که از چسب به کارگیری می‌کنید آن را خشک نگه دارید.
برای اکثر بیماران، مزایای عمل جراحی زیبایی بینی به میزان قابل توجهی بیشتراز هر ناراحتی میباشد که ممکن میباشد در روز ها و هفته های پس از جراحی تجربه گردد. اکثر عارضه ها جانبی در زمان دوره بهبود خفیف بوده و در دو هفته نخستین کاهش می‌یابد. اساسی میباشد که اعتنا داشته باشیم که بعضی از تورم های جزئی ممکن میباشد برای یکسری ماه ادامه داشته باشد و حاصل پایانی جراحی ممکن میباشد تا ۱‌سال قابل مشاهده نباشد، پس شکیبا باشید.

5/5 - (22 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *