کراتینه چیست؟ معرفی گونه های کراتینه مو

کراتینه چیست؟ معرفی گونه های کراتینه مو | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله مد و زیبایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

کراتینه چیست؟ معرفی گونه های کراتینه مو
کراتینه کردن موها
کراتین پروتئینی طبیعی میباشد که در ساختار پوست، موی و ناخن وجود دارد. موهای ضخیم، فرفری و مجعد، دارنده کراتین کمتری نسبت به بقیه موها بوده و به همین عامل خشک تر و زبرتر می‌باشند. امروزه متخصصان کوشش می نمایند با استعمال از ماده ای به اسم کراتینه، موها را تقویت کرده و نرمی و لطافت را به آنان بازگردانند. اکثر وقت ها این تصور پیش میاید که کراتینه موی موجب صاف شدن موی می‌شود ولی این تصور صحیح نیست. هنگام کراتین‌کردن موها، محلولی استفاده میشود که کراتینه با موها مخلوط گردیده و آسیب‌های کوتیکول‌ موی را ترمیم می‌نماید.

در‌پی همین مقاله به معرفی گونه های کراتینه گیسو پرداخته ایم در حالتی‌که فکر می‌کنید موهایتان آسیب دیده و به تقویت نیاز دارا‌هستند با ما یار باشید در سایت هفت رژ مجله مد و زیبایی

گونه های روش های کراتینه مو

کراتینه برزیلی – Brazilian Keratin

کراتینه برزیلی یک کدام از شایسته ترین و موثرترین شیوه های معالجه موهای وزوزی میباشد و قادر است موها را فارغ از ارتقا وسعت، به شرایط قابل انعطاف و لطیف در آورد. درصورتی که موهای مجعد و فرفری دارید که در قبال رطوبت تغییر و تحول شرایط داده و پف می نماید قطعا از کراتینه برزیلی به کارگیری نمائید.

در این شیوه کارشناس نخست مواد را به موها آغشته کرده آن‌گاه آن را با به کار گیری از اتو مو سرامیکی به خورد موها میدهد، همگی این روند در بین ۱ الی ۲ ساعت طول میکشد همینطور مقطع فرصت ماندگاری کراتینه برزیلی چیزی حدود ۳ الی ۶ ماه خواهد بود.

این نکته را در حیث داشته باشید که کراتینه برزیلی فاقد فرمالدئید میباشد به این ترتیب هیچ خطری سلامتی تن، موی و محیط زیست را به خطر نمی اندازد. با استعمال از این شیوه موهایتان علاوه بر معالجه صاف و لخت شود.

کراتینه چیست؟ معرفی گونه های کراتینه مو

کراتینه چیست؟ معرفی گونه های کراتینه مو

 

کراتینه قابل انعطاف کننده – Soft Keratin

این نوع کراتینه خواص درمانی نداشته و فقط به منظوری تبدیل موهای وزوزی و فرفری به وضعیت صاف، قابل انعطاف و براق اعمال می‌گردد به این ترتیب چنانچه موهای فر ریز تا متوسطی دارید میتوانید از کراتینه قابل انعطاف کننده به کار گیری فرمایید. در این طریق نیز مانند کراتینه برزیلی، مواد را با استعمال از اتو مو سرامیکی به خورد موها می‌دهند همینطور بازه زمانی مجال ماندگاری آن حدود ۲ ماه میباشد. این نکته را در حیث داشته باشید که مواد مصرف شده در‌این نحوه نیز به طور کامل طبیعی بوده و به موها آسیب نمی زند براین اساس شما می‌توانید با خاطر راحت برای کراتینه کردن موهایتان مبادرت نمائید.

کراتینه چیست؟ معرفی گونه های کراتینه مو

کراتینه چیست؟ معرفی گونه های کراتینه مو

 

کراتینه ژاپنی – Japzilian Keratin

در‌این شیوه از کراتینه برزیلی و صاف کننده مو ژاپنی به طور همزمان به کار گیری می‌شود و به همین ادله به آن کراتینه ژاپنی میگویند. دوران فرصت ماندگاری این نوع کراتینه ۵ ماه بیشتر از کراتینه برزیلی بوده و برای گونه های موها هم قابل استعمال میباشد.

در آغاز کارشناس، کراتینه برزیلی را با استعمال ار اتو موی سرامیک روی موها فیکس می نماید بعد از آن مواد صاف کننده ژاپنی را به موها آغشته کرده و شانه می‌زند ( در شرایطی‌که که موهای شخص بسیار قطور و زمخت باشد، این مرحله دو توشه تکرار میشود )، بعداز سپری شد دوران فرصت حدود یک ساعت موها را شست و شو می‌دهند. همگی این فرآیند دربین ۴ الی ۵ ساعت طول می‌کشد.

کراتینه اکسپرس – Keratin Express

اکسپرس کوتاه ترین نوع کراتینه میباشد و برای آن گروه از اشخاصی که موهای صافی دارا‌هستند ولی در شکل تماس با رطوبت پف کرده و نامظم می‌گردد مطلوب میباشد. در این نحوه نخست مواد را مانند سرم روی موها اجرا کرده آن گاه با به کارگیری از اتو مو سرامیکی فیکس می نمایند. ماندگاری این نوع کراتین حدود ۶ هفته میباشد ولی در حالتی که می‌خواهید این برهه زمانی فرصت ارتقاء یابد فورا بعد از کراتین موهایتان را با شامپوهای بدون سولفات شست و شو دهید.

کراتینه کردن موی چه عوارضی داراست؟

کراتینه چیست؟ معرفی گونه های کراتینه مو

کراتینه چیست؟ معرفی گونه های کراتینه مو

 

کراتینی که برای معالجه های زیبایی به کارگیری می‌گردد معمولا از پوست و موی حیوان ها گرفته می‌گردد و بعداز مخلوط شدن با یک‌سری ماده افزودنی دیگر به عنوان مثال فرمالدئید به‌این کراتین که در کلیه جا استعمال میشود تبدیل می‌شود.

انجمن سرطان ایالات متحده هشدار داده میباشد که فرمالدئید، یک ماده سرطان زاست که قادر است منجر ساخت یا این که پرورش سرطان در تن گردد. اما قابل ذکر میباشد که دلایل جانبی خاصی برای به کار گیری از کراتین در هیچ جایی گزارش نشده است .

به عنوان مثال نقاط منفی کراتینه کردن موها عبارتند از:
پس از رشد کردن مو، موها در اطراف ریشه فر خواهند بود و سایر موی صاف می باشد. به این ترتیب برای مراقبت ظاهر و یکپارچه بودن موها بایستی کراتینه کردن را هر چندین بازه زمانی یکبار تکرار نمایید.
کراتین مو ممکنه سبب ساخت کم آبی بیش تر از حد و یا این که وز شدگی شدید موها خواهد شد.
ممکن میباشد خارش پوست، شوره موی و بقیه مشکلات مرتبط با پوست سر و موها را به همراه داشته باشد.
کراتینه می تواند به بافت و ساختار موها آسیب برساند.
می‌تواند منجر از میان رفتن درخشندگی موها و حتی ریزش مو گردد.

5/5 - (63 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *