۶ روش پاک کردن رنگ مو
6 روش پاک کردن رنگ مو

6 روش پاک کردن رنگ مو | هفت رژ ✅ آموزش آرایشی و زیبایی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

۶ روش پاک کردن رنگ مو: حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که از انتخاب رنگ موی خود ناراضی شوید و بخواهید آن را پاک کنید و یا از رنگ مویی که به مدت ها روی سرتان است خسته باشید و بخواهید آن را عوض کنید. روش های متفاوتی برای پاک کردن رنگ مو وجود دارد که می توان حتی رنگ موهای دائمی را نیز از بین برد. برای ادامه مطلب با هفت رژ همراه باشید.

۶ روش پاک کردن رنگ مو

 

۱. ضد شوره و جوش شیرین

۱. ابتدا مقداری شامپوی ضد شوره و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید

6 روش پاک کردن رنگ مو

 

شامپوی ضد شوره برای از بین بردن رنگ مو مانند معجزه عمل خواهد کرد. جوش شیرین نیز یک ماده پاک کننده طبیعی می باشد و انواع رنگ و لکه را به راحتی از بین می برد. ترکیب این دو ماده مخلوط قدرتمندی را ایجاد می کند که می‌تواند راحت رنگ موهای شما را، بدون سفید کردن موها، پاک کند. برای این کار ابتدا یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری مساوی شامپوی ضد شوره در یک ظرف مخلوط کنید.

 

6 روش پاک کردن رنگ مو

 

۲. سپس موهای خود را خیس نموده و شامپو بزنید

در مرحله بعد موهای خود را با آب گرم خیس کرده و با این شامپوی که آماده کرده‌اید بشویید. سپس شامپو را به طور یکنواخت روی موهایتان پخش کنید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه روی سرتان بماند. این مدت زمان برای نفوذ جوش شیرین به تار موهای شما لازم می باشد.

6 روش پاک کردن رنگ مو

 

۳. موهای خود را آبکشی کنید

موهای خود را با آب گرم آبکشی کرده و در این مرحله باید ببینید که رنگ از موهای خود شسته می‌شود. سپس از یک نرم کننده یا کاندیشنر مناسب موهای خود استفاده کنید. این روش زمانی که شما به تازگی موهایتان را رنگ کرده اید موثر است.

6 روش پاک کردن رنگ مو

 

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد:

 

۲. پاک کردن رنگ مو بوسیله مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی همانطور که چربی ها را از روی سطح ظروف پاک می‌کند، می‌تواند رنگ موها را نیز  پاک کند.

6 روش پاک کردن رنگ مو

۱.  ابتدا مقداری مایع ظرفشویی را با شامپو مخلوط کنید

می توانید چهار یا پنج قطره مایع ظرفشویی را با مقدار کمی از شامپوی معمولی خود مخلوط کنید. توجه داشته باشید به پوست سر نرسد

 

۲. موهای خود را با شامپوی درست شده بشویید

موهای خود رابا آب گرم خیس نموده و مقداری از مخلوط شامپو و مایع ظرفشویی را به موها بمالید و ماساژ دهید. مطمئن شوید که شامپو به تمام تار موهای شما به طور یکنواخت رسیده باشد. اجازه دهید شامپو چند دقیقه روی موها بماند.

6 روش پاک کردن رنگ مو

۳. حالا می توانید موها را آبکشی کنید

مایع ظرفشویی باعث خشکی مو و از بین رفتن چربی طبیعی مو خواهد شد، بنابراین حتما آن را کاملاً آبکشی کنید. احتمالاً باید بیش از یک بار این روش را تکرار کنید. توجه داشته باشید چون مایع ظرفشویی خیلی قوی است، چند بار پشت سر هم این کار را تکرار نکنید.

 

۳. استفاده از ویتامین C

ویتامین C یکی از ساینده ترین و ایمن ترین انتخاب برای از بین بردن رنگ‌ها، به ویژه رنگ‌هایی که سایه‌های تیره دارند، معرفی می شود. ویتامین C حاوی اسیدهایی است که مولکول رنگ را اکسید می کند و رنگ‌های تثبیت شده در موهای شما را شل خواهد کرد.

6 روش پاک کردن رنگ مو

۱. ابتدا با قرص های ویتامین C خمیر درست کنید

اگر موهای خود را با رنگ نیمه دائمی تیره باشید و فقط چند روز از آن زمان گذشته باشد، این روش را امتحان کنید. یک دسته قرص ویتامین C را در یک ظرف ریخته، آب داغ به آن اضافه کرده و با قاشق خرد کنید تا خمیر غلیظی ساخته شود.

 

۲. خمیر را به موها بمالید

خمیر را روی موهای مرطوب بمالید و به مدت ۱ ساعت بماند. توجه داشته باشید خمیر را روی موهای مرطوب بمالید نه موهای خشک. هنگامی که موهای شما خیس است، ویتامین C راحت تر به موهای شما نفوذ می‌کند. پس از گذاشتن خمیر، یک کلاه دوش روی سر خود گذاشته یا موهای خود را در پلاستیک بپیچید.

 

۳. موها را بشویید

خمیر را به طور کامل بشویید و سپس موهای خود را مانند همیشه شامپو زده و حالت دهید. اگر ویتامین C را در طی چند روز پس از رنگ کردن موهای خود استفاده کنید، باید نتایج قابل توجهی را ببینید.شما می‌توانید چند بار از این خمیر استفاده کنید.به یاد داشته باشید ویتامین c برای مو مضر نیست.

6 روش پاک کردن رنگ مو

۴. استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب به غیر از رفع خشکی پوست سر، باعث کنترل وزی مو، از بین بردن مواد ته نشین شده از آب سخت، افزایش قابل توجه درخشندگی و کاهش ریزش مو، رنگ مو را نیز از بین خواهد برد.

6 روش پاک کردن رنگ مو

۱. ابتدا آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید

می توانید برای موهای بلند مقدار ۱/۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان سرکه سیب مخلوط کرده. و همچنین می‌توانید بجای سرکه سیب، از سرکه سفید ساده نیز استفاده کنید.

۲.  ترکیب را به موهایتان بزنید

موهای خود را به محلول سرکه و آب آغشته کرده و دقت کنید که تمام موهایتان به محلول آغشته شود.

۳. چند دقیقه صبر کنید

موهای خود را با کلاه دوش پوشانده و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید. در این مدت موهای شما به طور کامل با سرکه خیس می شود و سرکه رنگ موهای شما را تجزیه خواهد کرد.

۴. در پایان، موهای خود را آبکشی کنید

بعد از مدت ۲۰ دقیقه می‌توانید موهای خود را با شامپو بشویید و آبکشی کنید. با شستن موها خواهید دید که رنگ از روی موهای شما شسته می شود و از بین می‌رود.

 

۵. استفاده از روغن داغ

6 روش پاک کردن رنگ مو

 

اگر قصد دارید رنگ موهای  خود را پاک کرده و همچنین موهایتان را حالت دهید، روغن داغ یک روش موثر و طبیعی است. برای این کار ابتدا:

۱. ابتدا روغن مورد نظر خود را انتخاب و گرم کنید

روغن مورد استفاده در این روش می‌تواند روغن بادام، زیتون، یا نارگیل باشد. تمام این روغن ها دارای خواص فوق العاده برای پوست و مو هستند. روغن مورد نظر را گرم کنید

 

۲. روغن را به موهایتان آغشته کنید

تمام موهایتان را (از ریشه تا نوک) به روغن گرم آغشته کرده و به خوبی ماساژ بدهید.

6 روش پاک کردن رنگ مو

۶ روش پاک کردن رنگ مو

۳. چند ساعت صبر کنید

موهایتان را درون یک حوله تمیز بپیچیده و مدت چند ساعت یا یک شب بماند.

 

۴. موهای خود را بشویید

موهای خود را با شامپوی ضد شوره شسته و آبکشی کنید. شامپوی ضد شوره نیز می‌تواند به پاک کردن رنگ موهای شما کمک کند.

 

۶. استفاده از آب لیمو

6 روش پاک کردن رنگ مو

آب لیمو سرشار از اسید سیتریک می باشد که با اکسیژن واکنش می دهد و رنگ موهای شما را روشن خواهد کرد. بنابراین می‌تواند به عنوان یک روش طبیعی برای هایلایت کردن موهای خود استفاده شود. همچنین، افرادی که می‌خواهند رنگ موهای خود را پاک کنند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. قبل از شروع به یاد داشته باشید که این کار در موهای شسته نشده بهترین نتیجه را خواهد داد.

6 روش پاک کردن رنگ مو

۱. بسته به طول و حجم موهای خود، می توانید آب چند لیمو را در یک بطری اسپری فشار دهید.

۲. با نسبت ۱:۲ ، نرم کننده دلخواه خود، آب را به آن اضافه کرده. مواد را تکان دهید و خوب مخلوط کنید.
۳. مخلوط را روی تمام موهای خود یا قسمت‌هایی از موها که می خواهید روشن کنید، اسپری نمایید.

۴. اشعه ماورا بنفش خورشید باعث روشن شدن موهای شما می شود. بنابراین برای گرفتن بهترین نتیجه حداقل ۱ تا ۲ ساعت در آفتاب باشید.
۵. بعد از چند ساعت، می توانید دوش بگیرید و موهای خود را با آب ولرم بشویید.
۶. برای تقویت بیشتر موهای خود، از یک نرم کننده عمیق استفاده کنید و قبل از اینکه آن را بشویید، به مدت ۱۰ دقیقه روی موهای خود نگه دارید.

 

 

5/5 - (10 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *