چگونه لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم؟

چگونه لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم؟ | هفت رژ ✅ سایت آموزش آرایشی و خود آرایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

چگونه لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم؟

ارگانیک چه می‌باشد؟

واژه و کلمه‌ی ارگانیک در معنای ساخت و ساز فرآورده در روندی طبیعی و سوای به کار گیری از کودهای شیمیایی میباشد. یعنی فاقد مواد حافظ و رنگ‌های تصنعی و مصنوعی و به‌طور کلی خسارت کمتر. البته چیزی که دارای اهمیت میباشد این میباشد که یک فرآورده میتواند ارگانیک و طبیعی باشد، البته نه کلیه‌ی ترکیبات آن. به‌جز مقوله‌ی تقلبی بودن تولید ها که مدام قابلیت و امکان آن وجود دارد و بایستی دقت ویژه‌ای به‌این گونه دست‌کاری‌ها گردد، به‌هرحال برچسب ارگانیک دلیلی بر ۱۰۰٪ طبیعی بودن فرآورده وجود ندارد. به این دلیل‌که ممکن میباشد نصیب مهم این تولیدات را مواد طبیعی تشکیل دهد و همچنان از مواد حافظ و شیمیایی در ساخت آن مستعمل باشد. نکته‌ی دیگر اینکه، تهیه و تنظیم و ایجاد تولیدات ۱۰۰٪ ارگانیک هزینه و مجال بسیاری را می‌طلبد و درنهایت تنوع بسیار پایین خواهد بود. ولی در کل در بیشتر محصولاتی که کلمه‌ی «ارگانیک» بر روی آنان نقش بسته، دست کم ۹۵٪ ترکیبات آن منشأ ارگانیک و طبیعی دارا‌هستند.

چگونه لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم؟

چگونه لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم؟

فواید و معایب تولیدات ارگانیک

بر هیچکس پوشیده نیست که برای نگهداری‌های پوستی، بهداشتی و… که یکی‌از آسوده‌ترین شیوه‌ها برای سلامت، شادابی و جوانی زمان بر‌ میباشد، تولیدات طبیعی این وظیفه را بهتر اجرا میدهند. تولیدات ارگانیک عوارض کمتری دارا‌هستند، به خفظ محیط‌ زیست امداد می‌نمایند و در طولانی مدت تفاوت قابل توجهشان با تولیدات دربردارنده مواد شیمیایی، به شما اثبات خواهد کرد که هزینه‌ی خویش را در شیوه مطمئنی داده‌اید. علاوه بر این، هنگامی تولیدات طبیعی و ارگانیک باشند رایحه‌ی همه‌چیز طبیعی‌تر و بهتر میباشد. بو گل رز، نارگیل، اسطخودوس و بقیه فراورده‌های طبیعی، به شما شم سبکی و نشاط خواهند اعطا کرد.
البته با کلیه‌ی اینها، هر کالا ارگانیکی ممکن میباشد تولید آلرژی نماید، چرا‌که طبیعتا تمامی‌ روغن‌ها و گیاهان بی‌خطر نیستند و با اعتنا به اشکال گوناگون پوست آدم، احتمال وجود عکس العمل‌های آلرژیک و نبود تأثیرگذاری مایحتاج را دارند. به همین برهان، تشخیص اینکه چه ماده‌ای برای پوست شما خوب میباشد، بسیار اساسی و شایان توجه میباشد. یکی از دیگر از نکاتی که بایستی هنگام استعمال از تولیدات طبیعی درنظر داشته باشید، این میباشد که به جهت به کارگیری نکردن از محافظ‌های تصنعی و مصنوعی، این تولیدات طول قدمت کمتری دارا‌هستند و استوار نیستند پس می بایست دور از آفتاب و رطوبت محافظت شوند.

چگونه لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم؟

چگونه لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم؟

 

چه طور می توان تولیدات آرایشی و بهداشتی کم یاب (ارگانیک) را بشناسیم؟

بعضی خصوصیات وجود دارند که شما میتوانید با آشنایی آن ها از اصالت فرآورده مطمئن گردید. در این قسمت به معرفی این خصوصیات میپردازیم.
• در صورتی‌که محصولی مدرک و تاییدیه نداشته باشد تماما ارگانیک نبوده و ممکن میباشد صرفا یک سری ماده تشکیل دهنده آن طبیعی باشد. و سایر مواد تشکیل دهنده آن شیمیایی باشد.
• دارنده بودن برچسب اصلی نماد نهاد های قانونی و رسمی نیز بیان‌کننده ارگانیک بودن فرآورده میباشد.
• چنانچه که شما بر روی جلد محصول در بخش های متعدد کلماتی مانند دربرگیرنده، مواد تشکیل دهنده را ملاحظه کنید، نشان دهنده این میباشد که آن فرآورده به احتمال زیاد طبیعی نیست.

این ایام واژه و کلمه‌های «ارگانیک» و «طبیعی» را مرتباً می‌شنویم. دو کلمه و واژه‌ی جادویی که به فروشندگان یاری می‌نماید محصولاتشان را راحت‌تر بفروشند و عموم با به کارگیری از آنان، خیالشان از بابت آسیب‌رسانی به تن سهل وآسان باشد. تولیدات غذایی ارگانیک، اسباب و اثاث آرایشی ارگانیک ، تولیدات مراقبتی و بهداشتی ارگانیک و… همگی جرو مواردی می باشند که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم.

چگونه لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم؟

چگونه لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم؟

 

5/5 - (18 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *