نکات آرایشی صورت گرد
نکات آرایشی صورت گرد

نکات آرایشی صورت گرد | هفت رژ ✅ آموزش آرایشی و زیبایی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

نکات آرایشی صورت گرد : افرادی که صورت  گرد دارند، اغلب دارای چانه گرد و گونه هایی برجسته و هایلایت می باشند. فرم کلی صورت آن ها منحنی و خوش فرم است.

بعضی افراد به دلیل گرد بودن صورت چاق به نظر می رسند. اما این افراد واقعا چاق نیستند و فقط صورتی پر دارند.

برخی از افراد از فرم صورت شان راضی نیستند و دوست دارند آن را کمی تغییر دهند یا حداقل کاری کنند که ایرادها و نقاط ضعف آن را بپوشانند

کسانی که صورت گرد دارند بیشتر تمایل دارند که کمی صورتشان کشیده تر نشان دهد. برای اینکه صورتتان کشیده شود لازم است آرایشی متناسب با صورت گردتان انجام شود.  در هفت رژ روش‌هایی را به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید بدون نیاز به رژیم‌های غذایی و جراحی ، صورت خود را کشیده‌تر و جذاب‌تر کنید.

نکات آرایشی صورت گرد

آماده سازی پوست برای میکاپ

توجه داشته باشید قبل از میکاپ صورت گرد بهتر است پوست خود را پاکسازی کنید.

به عنوان مثال  بخور دادن پوست باعث می‌شود که آرایش به خوبی روی پوست جذب شود و طبیعی به نظر رسد.

ماسک‌های زیبایی نیز برای پاکسازی پوست بسیارعالی هستند. حال از کرم پودر به رنگ هلویی برای یک دست شدن پوست استفاده کنید. اگر می‌خواهید صورتتان باریک‌تر بنظر برسد می‌توانید از دو یا سه رنگ کرم پودر استفاده کنید

نکات آرایشی صورت گرد

کرم پودر و تیره یا روشن کردن صورت

در انتخاب رنگ کرم پودر دقت کنید

به این نکته توجه داشته باشید  که رنگ‌های تیره به کوچک‌تر دیده شدن و رنگ‌های روشن به بزرگ‌تر دیده شدن خیلی زیاد کمک خواهند کرد. 

برای مثال اگر علاقه دارید که بینی شما کمی از حد عادی کوچکتر دیده شود باید از کرم پودر و یا سایه‌های به رنگ تیره استفاده کرده و اگر علاقه دارید که گونه‌های شما از حالت عادی پرتر و بزرگتر دیده شود باید از رژ گونه‌های به رنگ روشن استفاده کنید.

نکات آرایشی صورت گرد

 مثلا برای تیره کردن صورت‌ خود می‌توانید از پودرها و یا کرم‌های برنزه که یک تا دو درجه از رنگ پوست طبیعی شما تیره‌تر هستند استفاده کنید.

 از رنگ‌های تیره و روشن کنار هم استفاده می‌کنید لازم است که پایان آرایش با یک برس بزرگ رنگ‌های تیره و روشن روی پوست‌ خود ترکیب کنید.

 

نکات آرایشی صورت گرد

کسانی که صورت‌های گرد دارند باید از کرم پودرهایی با پایه رنگ صورتی استفاده کنند. این باعث می‌شود که گردی صورت‌ گرفته شود. 

توجه داشته باشید افرادی که صورت‌های گرد دارند بهتر است که از رنگ‌های روشن برای آرایش صورت خود استفاده نکنند.

نکته بعدی این است که بیش از حد آرایش کردن و لایه‌های زیاد کرم روی هم، صورت شما را بزرگ‌تر نشان خواهد داد.

نکات آرایشی صورت گرد

برای زیباتر شدن باید در درجه اول به پوست‌تان برسید. قبل از آرایش حتما از مرطوب کننده استفاده و پوست‌تان را آبرسانی کنید. یک بار در هفته از یک اسکراب ملایم ستفاده کنید تا سلول‌های مرده روی پوست برداشته شوند.

با آرایش بینی را بدون جراحی کوچک کنید

کوچک‌تر به نظر رسیدن بینی باید با پودر تیره‌تر از پایه پوست‌تان دو طرف تیغه بینی را تا حدود یک سانتی‌متر قبل از سوراخ بینی تیره کنید. توجه داشته باشید ، نباید رنگ تیره را روی تیغه بزنید، چون بینی حالتی بدشکل پیدا می‌کند.

نکات آرایشی صورت گرد

.باید روی تیغه بینی را رنگ روشن بزنید تا تضاد بین رنگ تیره و روشن حالت بینی را زیباتر نشان دهد.

 اگر بینی‌ بلند است بخش پایینی بینی یعنی میان دو سوراخ بینی را تیره کنید.

مدل مو مناسب برای صورت‌های گرد

مدل مو هم در لاغر به نظر رسیدن صورت تاثیر دارد .بلند بودن مو تا قسمت چانه باعث کشیده‌تر شدن صورت میشود پس کسانی که صورت گرد دارند سعی کنند موهای خود را از حد چانه کوتاه‌تر نکنند مگر اینکه تا قسمت گوش‌ها کوتاه شود یعنی مدل مردانه شود. 

نکات آرایشی صورت گرد

نکات آرایشی صورت گرد

توجه کنید که فر کردن موها و کوتاه بودنشان برای صورت‌های گرد مناسب نیست زیرا فر بودن مو باعث پهن‌تر نشان دادن صورت می‌شود.

 موهای صاف صورت‌ را کشیده‌تر نشان می‌دهد پس موهایتان را صاف و بلند نگه دارید, این کار برای کشیده‌تر نشان دادن صورت بسیار کاربردی می‌باشد.

 این نکته بعدی این که برای کمتر دیده شدن گردی صورت‌تان سعی کنید گردن‌ خود را بیشتر به نمایش بگذارید.

روش دیگر برای اینکه صورت‌ از حالت گردی خارج شود این است که موهایتان را از دو طرف گوش به سمت عقب کشیده و قسمت جلوی مو را به سمت بالا حالت دهید.

اگر موی بلندی دارید در میهمانی آن را  بالای سر قرار دهید. به این ترتیب نگاه‌ها به جای صورت به سمت بالای سر جلب خواهد شد.

بیشتر بخوانید :نکات آرایشی صورت لاغر (میکاپ صورت لاغر)

آرایش پیشانی برای صورت‌های گرد

پیشانی از اجزای بسیار مهم صورت است  و در کشیده‌تر نشان دادن صورت نقش مهمی دارد

خطوط گیجگاهی و رویشگاه‌های مو را با کرم پودر به رنگ برنزه, کمی تیره‌تر کنید با این روش کمی صورت کشیده‌تر نشان داده می‌شود و با این روش زاویه میان استخوان‌ها جلوه بهتری خواهند داشت و صورت لاغرتر به نظر می رسد.

نکات آرایشی صورت گرد

 اگر پیشانی کوتاهی دارید موهایتان را به سمت بالا جمع کرده و اگر پیشانی بلندی دارید موهایتان را به یک سمت حالت دهید. 

برای آرایش صورتتان از یک کرم پودر تیره و قلم مو می توانید کمک بگیرید و زیر گونه، بالای گردن و زیر چانه‌ را تیره کنید.

آرایش ابرو برای صورت‌های گرد

انتخاب مدل ابرو مناسب خیلی اهمیت دارد و باعث می‌شود صورت‌ شما لاغرتر به نظر بیاید. 

 ابروهایتان را گرد نکنید چون گرد کردن ابروها باعث می شود صورت گرد نشان داده ‌شود. 

نکات آرایشی صورت گرد

نکات آرایشی صورت گرد

تا جایی که امکان دارد ابروهایتان را بالا برده و به آن‌ها قوس دهید و حالت شکسته کنید. با این کار صورت‌ کمی کشیده‌تر می‌شود. انتخاب مدل ابرو خیلی مهم است و در لاغرتر به نظر رسیدن صورت شما تاثیر زیادی دارد؛. تا جایی  که می‌توانید قوس کمان ابرو ایجاد کنید. از ابرو‌های گرد استفاده نکنید چرا که این فرم باعث گردتر شدن صورت می‌شود.

توجه داشته باشید که مدل ابروی پهن برای افراد با صورت چاق انتخابی ایده آل است.

 

انتخاب رژلب برای صورت‌های گرد

برای آرایش لب می توانید از رژلب‌ رنگ روشن استفاده کنید چون باعث می‌شود لب‌های شما کمی از پهنای صورت‌ را بگیرد. توجه داشته باشید برای لاغرتر به نظر رسیدن از رژلب پررنگ استفاده نکنید و برای بیشتر جلوه دادن آرایش روی چشم‌ها کار کنید و برای لب‌ها تنها یک برق لب یا براق‌کننده کافی است؛ زیرا پررنگ و برجسته کردن لب‌ها گردی صورت را بیشتر نشان می‌دهد؛ اما چشم‌ها با آرایش تنها درشت‌تر به نظر خواهد رسید و باعث می‌شود که چاقی صورت کمتر به چشم بیاید.

 

نکات آرایشی صورت گرد

نکات آرایشی صورت گرد

غبغب را با آرایش بپوشانید

اگر غبغب دارید و قصد پوشاندن آن را دارید، می توانید با کرم یا پودر برنزه‌کننده خط فک را تیره کنیدتوجه داشته باشید نباید این تیرگی یک تکه باشد یعنی بهتر است با برس رنگ را کمی پخش کرده تا مرز میان رنگ‌های روشن و تیره حالت محوگونه پیدا کند. با این کار دیگر قسمت پایین صورت شما چاق به نظر نمیرسید.

آرایش گونه برای صورت‌های گرد

آرایش گونه‌ها بسیار مهم و تاثیر زیادی روی چهره دارد. برای زدن رژگونه بهتر است گونه‌ها را داخل برده و با برس پهن رژ گونه را از روی برآمدگی گونه به سمت بالا تا نزدیکی چشم‌ها به حالت دورانی بزنید.

نکات آرایشی صورت گرد

با استفاده از رژ گونه در رنگ های سرخ و صورتی، برجستگی مطلوبی را روی گونه هایتان ایجاد کنید. رنگ رژگونه برای تکنیک آرایش صورت گرد بسیار حائز اهمیت است.
نکات آرایشی صورت گرد

آرایش چشم برای صورت‌های گرد

اگر چشم‌های درشتی دارید به مژه‌ها بالا و پایین ریمل بزنید و نیازی هم به خط چشم ندارید اما اگر چشم‌های شما درشت نیست می‌توانید یک خط چشم شکسته به سمت بالا بکشید.

 اگر از سایه‌های تیره به رنگ خاکستری و دودی استفاده کنید مناسب است.

نوع کشیدن خط چشم برای کسانی که دوست دارند خط چشم داشته باشند مهم است. اگر چشم‌های چندان درشتی ندارید بهتر است خط چشم را شکسته و به سمت بالا بکشید. به یاد داشته باشید که ریمل روی مژه‌های پایینی چشم‌ها را گرد نشان می‌دهد؛ پس بهتر است خیلی در ریمل زدن به مژه‌های پایینی افراط نکنید..

نکات آرایشی صورت گرد

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *