پی آر پی PRP چیست ؟
پی آر پی صورت

پی آر پی PRP چیست ؟ | هفت رژ ✅ سایت آموزش آرایشی و خود آرایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

پی آر پی PRP چیست ؟ کلمه و واژه PRP مخفف کلمه و واژه PLASMA RICH PLATELET یعنی پلاسمای بی نیاز گردیده از پلاکت میباشد. می توان اظهار‌کرد که : طرز درمانی PRP (پی آر پی) به صورت طبیعی میباشد و در آن از فاکتور های رویش و سلول های بنیادی تن برای رویش موی و ترمیم پوست به کارگیری می‌گردد.یعنی در‌صورتی‌که به صورت معمول و میانگین پلاکت طبیعی خون ۲۰۰/۰۰۰ عدد در میکرولیتر میباشد، در PRP این تعداد به ۱/۰۰۰/۰۰۰ میرسد. این شیوه علاوه بر اینکه لینک گیسو ها را نگهداری می نماید، به کلفت تر شدن موها نیز یاری خواهد کرد برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت هفت رژ همراه باشید

خون آدم عمدتاً از گلبول‌های قرمز‌رنگ (RBC)، گلبول‌های سپید (WBC) و پلاسما ساخته شده میباشد.پی آر پی (پلاسمای خون بی نیاز گردیده با پلاکت)؛ پلاسمای خون میباشد که با دو تا سه برابر پلاکت‌های بیش تر از حد معمول بی نیاز شده‌است. این پلاسما همینطور مشتمل بر مواد دیگری نظیر پلاکت مشتق گردیده ادله رویش (PDGF)، استدلال پرورش اندوتلیال عروقی (VEGF)، برهان رویش تبدیلی (TGF) و بقیه پروتئین‌های فعال زیستی ( برای بهبود جراحت و پرورش موی موثر میباشد) نیز است.

پلاکت چه میباشد؟

پلاکت‏ها سلول‏های خونی کوچکی می باشند که به لخته شدن خون امداد می ‏نمایند تا خون‌ریزی متوقف خواهد شد. در حالتی‌که یک کدام از عروق خونی جراحت ببیند، سیگنال ‏هایی به پلاکت‏ ها نبی می ‏خواهد شد تا به محل صدمه وارد شوند. آن‏ها یک افزونه (لخته) را برای رفع زخم ایجاد می کنند. پلاکت ‏ها همچون گلبول‏ های سپید و قرمز رنگ در مغز استخوان ساخته می ‏شوند. زمانی پلاکت ‏ها ساخته می ‏شوند، وارد جریان خون میگردند و ۸ تا ۱۰ روز معاش می ‏نمایند. تعداد پلاکت‏های طبیعی تن میان ۱۵۰٫۰۰۰ تا ۴۵۰٫۰۰۰ پلاکت در هر میکرولیتر خون میباشد.

سعی پی آر پی PRP چه‌طور میباشد؟

در سالهای اخیر پلاکت درمانی بسیار اهمیت دارد. پی ‏آرپی در سه مرحله انجام خواهد شد. خونی که از دست شما گرفته شده‌است، باطن دستگاه سانتریفیوژ قرار می‏ گیرد تا پلاکت‏ ها از خون جداگانه شوند. بخشی از پلاسما که پلاکت‏ های اکثری دارااست مجدد به پوست تزریق می‏ گردد. تمام عملیات حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد. متخصصان پوست از تزریق پلاکت به مراد برنا‏سازی، بهبود آسیب‏ ها در بخشها شکل، گردن، سر و سینه، دست ها تن و همینطور برای معالجه ریزش موی به کارگیری آیتم به کارگیری می‏ نمایند.
از سایر کاربردهای این طرز می شود به کاهش چین‏ وچروک، بهبود اسکارهای عمیق و لیفت پوست اشاره نمود. متخصصان ارتوپدی از پی ‏آر پی برای تسریع بهبودی ورزشکاران بعد از جراحت به کارگیری می‏ نمایند.

بیشتر بخوانید:کاربردها مزایا و معایب بوتاکس صورت

پی آر پی مو چه می‌باشد؟

نخست مثالی از خون فرد گرفته گردیده و به یاری فرایند سانتریفیوژ، فاکتورهای پرورش آن جداگانه و برای تزریق فراهم می شوند. آنگاه با حیث دکتر، بی‌احساس کننده موضعی برای پوست راز آیتم استعمال قرار خواهد گرفت تا در موقع تزریق PRP کمترین دردی احساس نشود.
برای معالجه ریزش موی و پرپشت کردن موها استعمال از طریق درمانی PRP برای رویش فولیکول های موی هست که به موجب آن نواحی تاسی به گذر زمان کمتر گردیده و تراکم موی ارتقا می‌یابد.
با به کارگیری از این پلاسمای خون بی نیاز گردیده با پلاکت ها یار و همدم با پروتئین های ما یحتاج برای رویش گیسو، فولیکول های نو و پیوند زده گردیده را تحریک به رویش می گرداند و تکمیل کننده بسیار موثری در کنار کاشت موی می‌باشد که موجب کلفت شدن و پرپشت شدن بیشتر موها می‌شود. همینطور سبب سالمتر و بزرگتر شدن فولیکول‌های کوچک گردیده‌ی گیسو میشود، که موهایی کارکشته‌ تر ساخت خواهند کرد.

پی آر پی PRP چیست ؟

برنا سازی پوست با PRP

PRP منجر تحریک پرورش سلول در حوزه‌ تزریق خواهد شد و به تن یاری می‏ نماید تا سوای به کارگیری از مواد شیمیایی خویش را معالجه نماید. در‌این نحوه هیچ عکس العمل حساسیتی نیست چون پلاسما از تن خویش شخص به دست می‏ آید. فاکتورهای رشدی که بعد از تزریق پی ‏آرپی آزاد میگردند سبب تحریک تشکیل کلاژن، تشکیل رگ‌های خونی نو و سازماندهی مجدد‌ی سلول‌ها و بافت‌ پوست می‏ گردد.
این معالجه روشی به طور کامل طبیعی و بی خطر بوده و در واقع تقویت کننده و تحریک کننده ی سلول های طبیعی پوست و گیسو هست. لذا برای رفع مکان اسکار جراحی، آکنه، سوختگی و آسیب مفید است.

پی آر پی PRP چیست ؟

پی آر پی صورت

پی آر پی چشم چه می باشد؟

معالجه تیرگی، گودال و پف ذیل دیده یکی‌از شایسته ترین کاربردهای پلاسمای غنی از پلاکت بوده و شاید در شرایطی که اغراق نباشد با یک توشه PRP در حیطه دیده، ترمیم، سلول سازی و بافت سازی دراین منطقه آغاز گردیده و به صورت فوق العاده ای سبب پرشدن چاله ذیل دیده و از فی مابین رفتن تیرگی و چروک های این حیطه می‌گردد.

پی آر پی PRP چیست ؟

پی آر پی صورت

محافظت پیش از پی آر پی

یک هفته پیش از پی آر پی مصرف چای، کافئین و دیگر کامل کننده ‏ها را کاهش دهید.

پی آر پی PRP چیست ؟

محافظت های بعد از پی آر پی

بعداز معالجه به طرز پی‏ آرپی ممکن میباشد پوست پاره ای متورم و کبود خواهد شد که بعد از تعدادی روز برطرف می‏ شود. تعداد جلسات درمانی که دکتر معالج سفارش نموده است را بدون نقص فرمائید. در معرض روشنایی بدون واسطه آفتاب قرار نگیرید. تا ۲۴ ساعت پس از تزریق PRP پوست آرایش و پیرایش نکنید.
اثرات تزریق پلاسمای بی نیاز از پلاکت را می‏ توان تا ۱۸ ماه آن گاه نیز دید.

پی آر پی PRP چیست ؟

مورد منع پی ‏آر پی PRP

اشخاصی که هپاتیت C، ایدز، سرطان خون، سرطان پوست، دیابت در دست گرفتن نشده، عفونت، اختلالات منعقد خون و خطاها قلبی و عروقی دارا‌هستند نباید از پلاکت‏ های خون آن‏ها برای تزریق بهره برد چون نتیجه ها مطلوبی نخواهد داشت.

5/5 - (6 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *