آموزش آرایش صورت در خانه + تصویری و قدم به قدم
مرطوب کننده مناسب

آموزش آرایش صورت در خانه ✔️ {بهترین آموزش} ✔️ ساده و جذاب

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

آموزش آرایش صورت در خانه : آرایش کردن اعتماد به نفس و زیبایی بیشتری به چهره بانوان خواهد داد. آرایش ساده و زیبا یک هنر محسوب می شود. آرایشی که خیلی اغراق آمیز نبوده و در عین حال زیبایی بیشتری به چهره شما بدهد.

در این پست از وب سایت هفت رژ قصد داریم آموزش قدم به قدم آرایش صورت در خانه را به شما آموزش دهیم و این مقاله یک راهنمای خیلی عالی و ساده برای مبتدیان و در عین حال علاقه مندان به دنیای آرایش خواهد بود پس با ما همراه باشید.

قبل از هرچیزی پوست خود را بشناسید

اولین مرحله از آرایش کردن صورت این است که نوع پوست خود را بشناسید که آیا پوست شما معمولی، چرب، خشک یا ترکیبی است. شناختن نوع پوستتان برای زمانی که قصد دارید لوازم آرایشی بخرید خیلی مهم است و همیشه سعی کنید لوازم آرایشی مناسب با نوع پوست خود تهیه کنید.

آموزش آرایش صورت در خانه

انواع پوست

پاک کننده مناسب صورت

برای آرایش کردن باید پوست خود را تمیز کنید. سعی کنید همیشه زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید از یک شستشو کننده مناسب و ملایم برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. بعد از بیدار شدن شما از خواب پوست بدنتان حساس بوده و کثیف نمی باشد. همچنین در شب نیز بهتر است از یک شستشو کننده قوی برای پاک کردن آرایشی قبلی از روی صورت خود استفاده کنید.

آموزش آرایش صورت در خانه

پاک کردن آرایش صورت

مرطوب کننده مناسب

تا الان نوع پوست خود را می دانید در این مرحله از یک مرطوب کننده مناسب و خوب خرید کنید که زیاد چرب و روغنی نباشد. آرایش در پوست های خشک و خشن و زبر خیلی خوب نخواهد شد.

آموزش آرایش صورت در خانه

مرطوب کننده مناسب

با پرایمر آغاز کنید

پرایمر خوب کمک میکند آرایش خیلی بهتر روی صورت بماند و خودش را نشان دهد. شما حتی زمانی که قصد نقاشی کردن هم دارید ترجیح میدهید به یک زمینه صاف و سیقلی و یک رنگ داشته باشید تا خط ها و سوراخ ها و یا چین و چروک و حفره های روی پوست را محو کنید و پوست صافی برای آرایش صورت در خانه داشته باشید.

آموزش آرایش صورت در خانه

پرایمر مناسب پوست شما

خرید کرم پودر خوب

یکی از مهم ترین بخش ها برای آرایش زیبا خرید یک کرم پودر مناسب است و این بخش واقعا خیلی مهم است و باید به آن دقت شود. اگر یک چهره بدون ایراد می خواهید به آن توجه کنید. برای انتخاب کرم پودر دو نوع انتخاب وجود دارد یکی کرم پودر سبک و روزانه که پوشش نسبتا متوسطی داشته و یک کرم پودر با پوشش بیشتر برای آرایش بیشتر یا برای مهمانی ها و بیرون. سعی کنید یک کرم پودر با یک مارک معتبر خرید کنید و بیش از اندازه هم از آن استفاده نکنید تا به پوست شما آسیبی وارد نشود.

کرم پودر مناسب پوست

کانسیلر مناسب

اگر پوست شما نقصانی ندارد شما نیاز به کانسیر ندارید ولی اگر صورتتان دارای جوش و یا زیر چشم سیاه دارید از یک کانسیلر مناسب با قیمت معقول استفاده کنید.

  کانسیلر مناسب

مداد چشم و کشیدن خط چشم

اگر شما در آرایش یک مبتدی هستید، به شما توصیه میکنیم از خط چشم ساده استفاده نکنید چون اگر نا وارد باشید ظاهر شما زشت و نا مرتب به نظر خواهد رسید. در این بخش بهتر است از یک مداد چشم مناسب برای خط کشیدن استفاده شود.

کشیدن مداد چشم و خط چشم

رژگونه پیشنهادی

برای آرایش خوشگل در خانه قبل از هر کار آناتومی صورتتان را خوب بشناسید این کار فقط با تکرار و تمرین در خانه به دست می آید. برای اینکه کمی حرفه ای شوید بهتر است از رنگ های ملایم برای رژگونه استفاده کنید.

رژگونه مناسب رنگ پوست

برس با کیفیت

دومین ابزار آرایشی مهم برای صورت انتخاب یک برس با کیفیت بالا است. برس ها معمولا زمان طولانی برای شما باقی مانده و می توانید از آن ها استفاده کنید پس در خرید برس کمی دقت کنید. برس خوب آرایش صورت را ساده تر خواهد کرد.

برس آرایشی مناسب

نیازی نیست همه چیز را در صورتتان مخفی کنید

اگر شما زخم یا عیب خاصی روی صورت خود دارید نیازی نیست آن را مخفی کنید و یا از نشان داده شدن آن خجالت بکشید. دیگران شمارا به همین حالت می شناسند گاهی از بین بردن آن می تواند بدتر باشد. این زخم ها و خال ها گاهی به چهره شما حالت طبیعی داده بهتر است با اعتماد به نفس بیشتری با چهره خودتان کنار بیایید.

روی یک بخش از صورت تمرکز کنید

قبول کنید که شما یک مبتدی هستید و نیازی نیست از همان اول روی کل صورت خودتان کار کنید. اگر در سایه زدن کمی مبتدی و تازه کار هستید بهتر است روی آرایش لب وقت بگذارید. شما با تمرین کردن و تکرار یک آرایشگر حرفه ای خواهید شد پس بهتر است روی بخش هایی که بیشتر وارد هستید تمرکز کنید.

برای یک آرایش خوب نیازی نیست همه چیز داشته باشید

تولید کنندگان مواد آرایشی روز به روز در حال فروش بیشتر محصولات و ارائه محصولات جدیدتر به بازار هستند و نیازی نیست که شما همه این محصولات رو داشته باشید. فقط تعدادی از لوازم آرایشی مناسب را داشته باشید و همیشه این تعداد در دسترس شما باشند.

سعی نکنید هفت قلم آرایش کنید

وقتی دارید آرایش میکنید سعی کنید از لایه های کمتری از مواد روی پوست خود استفاده کنید. وقتی از کرم پودر روی صورت خود استفاده میکنید فقط یک لایه نازک از آن بزنید. اگر بعد از این مقدار فکر کردید کم است بیشتر نیاز است آن را تقویت کنید. اگر از اول مقدار زیادی از مواد آرایشی روی صورت خود جمع کنید چهره شما رنگ واقعی به خود نخواهد گرفت و اغراق آمیز خواهد بود.

کیفیت لوازم آرایشی مهم است نه تعداد آن

سعی کنید روی کیفیت کار خودتان تمرکز کنید. خرید تعداد زیادی لوازم آرایشی هنر نیست این مهم است که لوازم شما کیفیت خوبی داشته باشند و این که بلد باشید از آن ها استفاده کنید. خیلی از دخترخانم ها فقط با تعداد ۴ یا ۵ قلم از وسایل آرایشی چهره زیبایی برای خود خلق میکنند.

یک ویژگی بولد روی صورت خود ایجاد کنید

همگی ما یک بخش مهم و زیبا روی صورتمان داریم. برای مثال چشم و لب یا هر دوی آن. سعی کنید یکی از این دو بخش را خیلی زیبا تر نشان دهید تا بیشتر خودشان را نشان دهند.

دقت کنید به صورت خود دست نزنید

پس از آرایش کردن صورتتان را دیگر لمس نکنید. زیرا با این کار ممکن است جوش بزنید اگر کرم پودر را با دست میزنید دقت کنید دست تان تمیز باشد.

به دیگران لوازم آرایش ندهید

لوازم آرایش وسیله های شخصی هستند. از گفتن نه نترسید به اشتراک گذاری لوازم آرایشی با دیگران خطرناک بوده و اصلا بهداشتی نیست.

استفاده از ماسک صورت و مو مناسب

برای نگه داری از صورت و موهای خود هزینه کنید و وقت بگذارید و با استفاده از مواد خوراکی مو هایتان را تقویت و به رشد و دوام آن ها برسید. به شادابی پوست بدنتان اهمیت دهید. ماسک مو و صورت در بازار زیاد بوده توصیه می شود در این امر مطالعه داشته باشید و همیشه از یک محصول با کیفیت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

در انتخاب رژ لب به چه نکاتی توجه شود + عکس

3.8/5 - (53 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *