چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۳ سال پیش
  • مدل مو
چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟ | هفت رژ چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟

 

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟ اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه موهای خود را به مدل تیغ ماهی ببافید اکنون زمان یادگیری آن است. اگرچه اکثر ما عاشق این مدل شیک هستیم اما بسیاری از ما نمی‌توانیم چنین مدلی را روی موهای خود ایجاد کنیم.با هفت رژ همراه باشید.

هفت رژ-تا به شما نشان دهیم چگونه در این مهارت استاد شوید. این مدل می‌تواند متناسب با بسیاری از لباس‌ها و برای اکثر مناسبت‌ها استفاده شود. اگرچه این مدل ممکن است پیچیده به نظر برسد اما درواقع بسیار ساده‌تر از چیزی است که شما فکر می‌کنید. با چی بپوشم و آموزش بافت تیغ ماهی مو همراه باشید.

مدل تیغ ماهی فرانسوی

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟
بافت تیغ ماهی شامل به هم بافتن رشته‌های مو برای ایجاد یک ظاهر در هم تنیده و ظریف از موها می‌شود. یکی از رایج‌ترین مدل‌های آن سبک فرانسوی است که بافتن آن از فرق سر آغاز می‌شود. این سبک یک مدل موی کاملاً شیک و ایده‌آل برای بسیاری از مناسبت‌ها است. زمانی که شما یاد بگیرید چطور چنین ظاهری خلق کنید همواره آن را مفید خواهید یافت. اگرچه این مدل به‌اندازه‌ای که به نظر می‌رسد پیچیده نیست اما برای اولین بار ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. با این آموزش‌ها تنها به کمک دست‌هایتان، یک کش مو و کمی تمرین برای همیشه استاد ایجاد این مدل مو شیک خواهید گردید.

چگونگی اجرای مدل مو تیغ ماهی

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟
قبل از هر کاری برای اجرای این مدل باید موهای خود را به‌خوبی برس کشیده تا صاف و یکدست شوند. این مدل شامل جدا کردن موهایتان به بخش‌های کوچک است و باید آگاه باشید که در هم بافتن رشته‌های مو روندی طولانی دارد. اجازه ندهید که این امر شما را از ادامه‌ی کار باز دارد. نتیجه‌ای که حاصل می‌شود قطعاً ارزش این تلاش را دارد.

چند ایده جذاب برای بافت مو مدل تیغ ماهی

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟

برای شروع لازم است که موهایتان را به‌صورت دو بخش یکسان جدا کنید سپس یک رشته‌ی نیم ۱٫۵ سانتی‌متری از بخش بیرونی یکی از دو بخش را گرفته آن را بالا کشیده و از وسط به سمت دیگر برده و به داخل بخش دیگر وصل کنید. همین کار را برای بخش دیگر تکرار کنید. سپس این کار را در امتداد موهای خود ادامه داده و درنهایت آن را به کمک کش مو ببندید. اگر می‌خواهید مدل فرانسوی داشته باشید کافی است که کار را با یک بخش از موهای فرق سر خود آغاز کنید و همچنان که به سمت پایین حرکت می‌کنید هر بار رشته‌هایی به بافت خود اضافه کنید.

بافت تیغ ماهی مو برای کنار سر

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟
این مدل واقعاً ساده بوده و ممکن است شما بار اول بخواهید این سبک را امتحان کنید. همه‌ی موهای خود را به حالت دم‌اسبی جمع کرده و آن را به یک سمت سرتان بیاورید و آن را از قسمتی که می‌خواهید بافت را شروع کنید با کش مو ببندید. چیزی که کار شما را آسان می‌کند این است که می‌توانید این کار را مقابل یک آینه انجام دهید. حال این موها را به دو قسمت جدا کرده، یک رشته از بخش ۱ گرفته و آن را عبور داده و به بخش ۲ وصل کنید. سپس یک رشته از بخش ۲ جدا کرده و آن را پس از عبور دادن به بخش ۱ وصل کنید. همین روند را تا انتهای موها ادامه داده سپس انتهای آن را با یک کش بسته و کش اولی را ببندید. اگر بخواهید می‌توانید کش بسته‌شده در انتهای مو را با پوشاندن آن با کمی از موها پنهان کنید (از کش نازک و هم‌رنگ با موها استفاده کنید).

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟

بافت تیغ ماهی مو هلندی

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟
اگر می‌خواهید مدل تیغ ماهی را برای کنار سر اجرا کنید و به دنبال مدلی ظریف‌تر و در هم بافته‌تر هستید مدل تیغ ماهی هلندی گزینه‌ای فوق‌العاده است. برای ایجاد آن کار را با بخش بزرگ‌تر از قسمت کناری موهایتان آغاز کنید. از بالای سر یک بخش را جدا کرده و شروع به بافتن به همان روش نمایید سپس هر بار یک رشته از موهای باقیمانده را جدا کرده، موهای بافته را به دو قسمت تقسیم کرده سپس رشته‌ی جدا کرده را از زیر قسمت اول عبور داده و به قسمت دوم وصل کنید و این بافته‌ی جدید را دو سه تکرار بافته سپس یک رشته‌ی دیگر به همان روش اضافه کرده و به همین ترتیب ادامه داده تا کل موها در داخل بافت آورده شوند سپس ادامه‌ی کار همان بافتن به سبک کنار سر خواهد بود.

 

بافت تیغ ماهی مو برای موهای کوتاه

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟
ابتدا موها را به یک سمت داده سپس از محل خط مو یک بخش را جدا کرده و به همان روش دو بخش کردن، می‌بافید. این کار را تا انتهای مو تکرار می‌کنید سپس با یک کش موی کوچک آن را می‌بندید. تفاوت آن با حالت قبلی این است که کل مو بافته نشده بلکه تنها، بخشی که در ابتدا جدا شده، بافته می‌شود. می‌توان انتهای قسمت بافته‌شده را کمی عقب برده و با یک گیره به موها وصل کنید یا اینکه همان حالت آویزان را داشته باشد.

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟

چگونه بافت تیغ ماهی مو را انجام دهید

چگونه موهای خود را با مدل تیغ ماهی ببافید؟
در انتها نکات تکمیلی را یادآوری می‌کنیم:

-زمانی که موها را می‌بافید مطمئن شوید که موها را به‌صورت کشیده و محکم نگه‌دارید. اگر موها خیلی شل باشد ممکن است آشفته به نظر آید یا باز شود.
-اطمینان حاصل کنید که رشته‌ها را به‌صورت یکسان نگه می‌دارید؛ تقریباً رشته موهای نیم ۱٫۵ سانتی‌ ایده‌آل است.
-برای نگه‌داشتن حالت موهای بافته‌شده و موهای سر، کمی فیکس کننده استفاده کنید.
-همچنین می‌توانید به رشته‌های مو شامپوی خشک بپاشید تا قدرت نگه‌دارندگی و حالت آن‌ها ماندگارتر شود.
-بعد از ایجاد مدل، ظاهر آن را تمیز و پیراسته نگه‌داشته یا برای ظاهری ظریف‌تر و لطیف‌تر می‌توانید بخش‌های بافته‌شده را کمی به بیرون بکشید.
-اگر مدل پهن‌تر و بزرگ‌تر از موهای بافته‌شده را ترجیح می‌دهید باید به‌آرامی در حین بافتن بخش‌های بافته‌شده‌ی قبلی را کمی به بیرون بکشید.

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *