بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۳ سال پیش
  • مدل مو
بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه | هفت رژ بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه

زمان مطالعه این مطلب: 15 دقیقه

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه ،آن گونه که از اسناد و مدارک موجود بر می آید، مردان و زنان از روزگاران کهن موهای سر خود را می آراستند. حتی نژادهای اولیه و غیر متمدن بشر نیز همواره به موی سر خود توجه ویژه ای نشان می دادند.با هفت رژ همراه باشید.

مدل مو طی سالیان متوالی دست خوش تغییرات بسیاری شد تا به دنیای امروزی رسید. امروزه تنوع گسترده ای از مدل های مو وجود دارد و مردم برای آرایش موهای خود تنها به یک ندل بسنده نمی کنند.

تاریخچه مدل مو در جهان و ایران

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه

به گزارش محققان، مصریان اولین قومی بودند که چند هزار سال قبل از میلاد مسیح، سر و صورت خود را اصلاح می کردند. مدل موی آن ها به وضعیت مالی، سن و جنسیت آن ها بستگی داشت. برخی مردان و زنان موهایی کوتاه تا سر شانه داشتند و برخی دیگر نیز موهایشان را تا ته می تراشیدند. دختران جوان نیز موهای خود را گیس می کردند یا به صورت دم اسبی می بستند. مردم کشور یونان اما بر خلاف مصر، معمولا موهای بلندتری داشتند و پشت سر خود می بافتند. برخی از افراد از انواع اکسسوری ها مانند سنجاق، سربند، ربان و … نیز برای مدل دادن به موهای خود استفاده می کردند.

بیشتر بخوانید : آرایش روزانه ساده و سریع

در گذشته مدل موی چینی ها بر اساس سن و وضعیت تاهل آن ها تعیین می شد. معمولا چینی ها موهای بلندی داشتند و تمایلی به کوتاه کردن آن نداشتند. به عقیده آن ها، موها از پدر و مادر به ارث می رسند و کوتاهی آن ها بی احترامی به والدین تلقی می شد. دختران مجرد معمولا موهای بلند خود را می بافتند؛ اما خانم های متاهل، موهای بافته شده خود را بالای سر جمع می کردند. خانم هایی که به تازگی ازدواج کرده بودند نیز علاوه بر جمع کردن موهای بافته شده بالای سر، تکه ای از مو را فر می کردند و آویزان می گذاشتند.

در افریقا قبیله های بسیاری وجود داشت و به طبع، تنوع مدل موها نیز گسترده تر از سایر قوم ها بود. برخی جنگجویان، ساعت های زیادی را به بافتن موهای خود اختصاص می دادند و از ماده ای قرمز رنگ برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کردند. خانم هایی که با تازگی ازدواج کرده بودند، موهای خود را از ته می تراشیدند تا نشان دهند زندگی جدیدی را آغاز کرده اند. برخی قبایل دیگر، مدل موهای ساده تری داشتند و به بستن دم اسبی اکتفا می کردند.
به همین ترتیب، هر کشوری در گذشته دارای مدل موی خاصی بود که برخی از آن ها با گذشت زمان منسوخ شده و برخی دیگر نیز به قوه خود باقی مانده اند. در کشورمان اما، تا پیش از سلطنت قجر، آرایشگاه خاصی وجود نداشت و معمولا افرادی که چند کار از دستشان بر می آمد، اقدام به کوتاه کردن موی سر نیز می کردند. اکثر افراد موی سر خود را می تراشیدند و تنها یک مدل مو وجود داشت و آن هم کوتاهی مو از پشت تا خط گردن و از کناره ها تا بالای گوش بود.
پس از آن، اولین مدل هایی که به عنوان موج نو وارد کشور شدند، مدل مو آلمانی بود. در این مدل مو، پشت مو پایین تر از خط گردن کوتاه می شد و تا یک سانتی متر روی گوش می آمد. به همین ترتیب، مدل های قارچی، تن تن، تیفوسی و … نیز از دیگر مدل موهایی بود که در ایران با استفبال خوبی مواجه شد.

انواع مو

افراد مختلف دارای موهای مختلفی نیز هستند. اگر سلامت موها برایتان حائز اهمیت است و می خواهید از آن ها مراقبت کنید، باید جنس و حالت موهای خود را به خوبی بشناسید. در ادامه به بررسی خصوصیاتی از انواع مو خواهیم پرداخت.

-موهای لخت

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
موهای لخت معمولا نرم و شل هستند و با کوچکترین رطوبت محیط خود را رها می کنند. از این رو تحمل نگه داشتن مدل مو یا شینیون را برای مدت زمان زیاد نخواهد داشت. این موها معمولا کم پشت بوده و همین موضوع نیز آرایش آن را دشوار می سازد.

-موهای مجعد و فردار

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
موهای مجعد گاهی به صورت حلقه ای هستند و گاهی دیگر نیز به صورت وز دار. معمولا افرادی که موهای مجعد دارند، از گره خوردن و سختی شانه زدن آن شکایت دارند. برای سهولت حمام کردن و شانه زدن، توصیه می شود موهای مجعد را کوتاه نگه داشته و از نرم کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : آرایش روزانه ساده و سریع

-موهای چرب

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
اگر پوست چربی دارید، بدانید که موهای شما نیز چرب است. زمانی که غدد چربی بیش از حد فعال می شوند، پوست صورت و موی شما نیز چرب خواهد شد. در این افراد ترشح روغن بسیار زیاد بوده به راحتی گرد و غبار را به سمت خود جذب می کند. بدترین حالت موهای چرب این است که حتی پس از یک بار شامپو کردن موها نیز نمی توانید احساس ناخوشایند را از خود دور کنید.

آشنایی با انواع مو

-موی خشک

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
زمانی که غدد چربی عیرفعال می شوند، موهای شما حالت خشک پیدا می کنند. البته دلایل دیگری برای خشکی موها وجود دارند که از جمله آن ها می توان به مصرف شامپوهای بسیار تند، شیمی درمانی های متعدد، قرار گرفتن در معرض آفتاب و … اشاره کرد. برای از بین بردن خشکی مو می توانید از انواع روغن های گیاهی استفاده کنید. همچنین بهتر است از خشک کردن مو با سشوار و استفاده از بیگودی بپرهیزید.

-موهای طبیعی

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
بهترین نوع موها است که نه خیلی چرب و نه خیلی خشک می باشد. با این که موهای طبیعی یکی از بهترین انواع هستند؛ اما برای زیبایی و براق بودن هر چه بیشتر آن باید مراقبت های بسیاری را انجام دهید.

بیشتر بخوانید : آرایش روزانه ساده و سریع

انواع مدل مو

انواع مدل مو را می توان به سه دسته زنانه، دخترانه و مردانه تقسیم کرد. البته این سه دسته نیز به دو زیرشاخه آرایش و پیرایش تقسیم می شوند که در ادامه به تفصیل راجع به آن ها سخن خواهیم گفت.

-انواع مدل مو زنانه

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
موها یکی از مهم ترین اجزای صورت هستند که تغییر زیادی در ظاهر ایجاد می کنند. اگر مدل مویی را انتخاب کنید که با فرم صورت، آرایش، لباس و … شما تناسب داشته باشد، شک نکنید که برگ برنده مجلس از آن شما خواهد بود. یکی از پرطرفدارترین مدل مو زنانه، نوع باز است که به صورت لخت، حالت دار، فر و یا همراه با بافت جلوه زیادی را ایجاد می کند.

-مدل مو باز

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
اگر آرایش غلیظی را برای خود انتخاب کرده اید، سعی کنید تا حد ممکن موهای خود را باز بگذارید و از شینیون های شلوغ پرهیز کنید. مدل مو باز برای موهای پر و خوش حالت می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. حتی می توان از ترکیب مدل مو باز و بسته استفاده کرد تا جذابیت موها افزایش یابد. مدل مو باز برای هر رده سنی مناسب است؛ ولی مشکلی که اکثر افراد با آن دارند، گرما و افزایش تعریق می باشد.
معمولا برای مدل مو باز انتهای کار را به صورت ساده رها نمی کنند و کمی فر و حالت در آن ایجاد می کنند. انجام این کار علاوه بر این که زیبایی ظاهر شما را دو چندان می کند، برای افراد دارای موهای کم پشت نیز انتخاب ایده آلی محسوب می شود. فرقی نمی کند موهای شما حالت کج داشته باشد، کوتاه و یا یک طرفه، موهای فر نسبت به موهای صاف، از زیبایی بیشتری برخوردار است.

-مدل مو بسته

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
در بین انواع مدل مو، مدل مو بسته یا شینیون دارای طرفداران بسیاری در بین خانم ها است. این مدل ها به دلیل زیبایی و دردسر کمتری که دارند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از مدل مو بسته وجود دارند که از جمله آن ها می توان به شینیون عروس، مدل مو بسته دخترانه و … اشاره کرد. شینیون بسته در انواع مختلف شلوغ، خطی، حرارتی، کلاسیک و … وجود دارند که با توجه به سلیقه و مشخصات ظاهری انتخاب می شوند. نکته بسیار مهم درباره شینیون بسته این است که برخلاف مدل های باز که بعد از مدت زمانی حالت آشفته ایجاد می کنند، چهره آراسته تری را برای ما ایجاد می نماید. مدل مو بسته نیاز به مراقبت چندانی ندارد و اگر ضربات محکمی به آن وارد نشود، شاهد خرابی آن نخواهید بود.

-مدل مو کوتاهی

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
کوتاهی مو اگر به درستی و متناسب با چهره انجام شود، نقش به سزایی در زیبایی و افزایش اعتماد به نفس خواهد داشت. در ادامه با بهترین مدل کوتاهی مو متناسب با انواع موها آشنا خواهید شد. حال که در بخش قبلی از این مقاله با انواع موها آشنا شدید، بهتر می توانید راجع به انتخاب مدل مو خود تصمیم بگیرید.

-بهترین مدل کوتاهی موی پرپشت

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
بسیاری از افراد، از بدو تولد، دارای موهای پرپشت و ضخیم هستند. داشتن موهای پرپشت باعث احساس سنگینی روی سر میشود و حتی اگر بعضی مواقع کوتاه نشود ممکن است حالت خیلی نامنظم و زشتی پیدا کند. هنگامی که موهای خود را کوتاه کنید، موهایتان به بهترین حالت نشان داده میشود . در بسیاری مواقع یک نوک گیری ساده در دیگر مدل موها ممکن است یک تغییر بزرگ به حساب بیاد اما در موهای پرپشت زیاد این تغییر نشان داده نمیشود. نوک گیری و کمی خالی کردن حجم موها باعث سبکی سر میشود اما اگر فکر میکنید این تنها مدل انتخابی برای شماست سخت در اشتباهید.

-بهترین مدل کوتاهی مو نازک و معمولی

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
یک مدل کوتاهی مو زیبا و حرفه ای میتواند کم پشت بودن موها و نازکی تارهای مو را مخفی کند. سعی کنید اندازه کوتاهی موهایتان تا روی شانه ها باشد، میتوان گفت این یک نوع ترفند کوتاهی مو به حساب می آید که موها را پرپشت و زیاد نشان دهد. سعی کنید مدل کوتاهی مو ها نامنظم و یا به اصطلاح وحشی باشد. هر چه شاخه های رویی مو درهم و نامنظم باشد مو پرپشت تر نشان داده میشود.

-بهترین مدل کوتاهی موی فر

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه
خانم هایی که موهای فر دارند در جریان این موضوع هستند که شاخه های مو دارای اندازه فر های نامنظم هستند و اگر به درستی کوتاه نشوند باعث نامنظمی موها میشوند. اما نگران نباشید در انتخاب مدل کوتاهی مو، برای موهای فر شما دچار محدودیت نیستید، میتوانید ازمدل کوتاه مو پیکسی که پشت و جلوی ان از بغل موها کوتاه تر است استفاده کنیم. شاید فکر کنید شاید این مدل کوتاهی مو مناسب نباشد ولی برای موهای موج دار یک گزینه عالی است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که بلند بودن این نوع مو برای نشان دادن فر بودنش گزینه بهتری است.

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه

–مدل مو دخترانه

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه

یکی از بهترین مدل موها برای دختران جوان، شینیون های ساده ای است که از انواع بافت تشکیل شده اند. می توان از مدل موهایی بهره مند شد که در عین سادگی با زیبایی در هم آمیخته شده باشند. البته مدل موهای بافت، سن خاصی را شامل نمی شود و شما در هر سن و سالی که باشید می توانید از ترکیب مدل های مختلف با انواع بافت، جلوه بسیار زیبایی را به موهای خود بدهید.
زمانی که صحبت از مدل مو دخترانه برای عروسی به میان می آید، باید به سادگی آن توجه ویژه ای نشان دهیم. همیشه به خاطر داشته باشید در صورتی که سن تان کم است، شلوغ کاری در شینیون می تواند منجر به افزایش سن شما شود. در واقع هر چه در محافل ساده تر ظاهر شوید، زیبایی بیشتری را با خود به همراه خواهید داشت. معمولا دخترهای جوان از موهای بلند و پرپشتی برخوردارند؛ به همین دلیل انواع مدل موهای باز و نیمه باز می تواند گزینه بسیار خوبی برای این دسته افراد باشد.
مدل موی بسته نیز یکی دیگر از انواع مدل موهایی است که اگر از قانون سادگی پیروی کند، بسیار شکیل خواهد بود. این مدل موها به راحتی روی موهای کوتاه و متوسط قابل اجرا بوده و مزیتی که دارد، آزادی عملی است که طی مراسم برای شما به همراه دارد. به عبارت دیگر، شما با مدل موی بسته می توانید بدون هیچ مشکلی و با هر جنب و جوشی این اطمینان خاطر را داشته باشید که مدل موی شما زیبایی ظاهری خود را از دست نخواهد داد.
مدل موی یک طرفه باز، ترکیبی از مدل موی بسته و باز است که گزینه بسیار مناسبی برای مراسم عروسی به حساب می رود. این مدل مو می تواند زیبایی بسیاری را به ظاهر شما ببخشد؛ اما باید توجه داشته باشید که اگر فرد گرمایی هستید، بهتر است از انتخاب آن خودداری کنید. به خصوص در فصل گرما که تعریق بدن بیشتر است، انتخاب مدل موهای باز چندان مناسب نخواهد بود. مدل موی یک طرفه بسته نیز یکی دیگر از انواع شینیون مو است که به جای قرار گرفتن در مرکز سر، به طرفین متمایل می شود و ظاهر جدیدی را به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید : آرایش روزانه ساده و سریع

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه

–مدل مو مردانه

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه

در گذشته آقایان موهای صورت خود را هر روز اصلاح می کردند و این کار زمان بر و خسته کننده بود. با توجه به این موضوع و با توجه به زمان بر بودن اصلاح کردن، بسیاری ترجیح می دادند که حداقل از مدل مویی استفاده کنند که برای مرتب کردن و حالت دادن آن زمان زیادی نگذاشته و آماده شدن خود را با سرعت بیشتری انجام دهند.
قبل از دهه ۶۰ میلادی بیشتر آقایان مدل موهای تقریبا یکسانی داشتند که در آن گوشه ها و پشت سر بسیار کوتاه شده و بالای سر بلند تر بود. البته این مدل مو تنوع داشت و با کوتاهی و بلندی گوشه ها، پشت سر و بالای سر مدل مو مردانه مختلفی به وجود می آمد ولی در کل نتیجه یکسان بود و تنوع زیادی وجود نداشت.
اما پس از این دوران و با تغییراتی که در جوامع به وجود آمد، بسیاری از مردان به طرز فکر هیپی روی آوردند و ترجیح دادند که مدل مو مردانه بلندتر را امتحان کرده و حتی بسیاری موهای خود را تا روی شانه یا زیر شانه بلند می کردند. بسیاری از کسانی که موهای خود را بلند می کردند، باور داشتند که هرچه موها و ریش بلندتر باشد، نشان دهنده آزادی بیشتر فرد است و اصلاح نکردن موها و ریش شخصیت آن ها را جذاب تر نشان می دهد.

در دهه ۷۰ میلادی این طرز تفکر کمتر شد و از آن جایی که داشتن موهای بلند به توجه و رسیدگی بیشتری نیاز داشت، بسیاری از مردان بار دیگر به سمت موهای کوتاه تر روی آورند. البته در این دوره هم مدل موی بلند طرفدار داشت و بسیاری از مدل موها هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل استفاده بود. در این دوره مردان برای حالت دادن موهای خود نیاز بیشتری به استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی حس کردند و به همین دلیل نیز صنعت زیبایی توجه بیشتری به موی مردانه نشان داد.
در اواخر دهه هشتاد میلادی و در دهه ۹۰ داشتن موی بلند بین مردان چیز عجیبی نبود ولی بسیاری از مردان صرفا برای اجتناب از مراقبت هایی که موی بلند نیاز دارد، به سمت موهای کوتاه تر روی آوردند. اما با وجود این که در این زمان داشتن موی بلند بین آقایان تا حدی پذیرفته شده بود ولی باز هم در بین افرادی که تفکرات سنتی در مورد موی آقایان داشتند، به سختی مورد قبول قرار می گرفت و نسبت به دهه های گذشته داشتن موهای بلند چندان محبوب نبود.

در دهه اخیر جوامع مختلف پذیرفته اند که مردان هم به مدل مو خود بیشتر رسیدگی کنند. به همین دلیل نیز شاهد تنوع بیشتر محصولات زیبایی برای آقایان هستیم که هم تنوع بیشتری دارند و هم کیفیت بالاتری پیدا کرده اند. به علاوه مصرف بالای این محصولات رقابت را در بین شرکت های آرایشی بالا برده و حق انتخاب بیشتری برای آقایان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید : آرایش روزانه ساده و سریع

بررسی انواع مدل موهای متنوع زنانه

انواع مدل موی مردانه
در ادامه با انواع مدل موهای مردانه ای که از دیرباز تا کنون از محبوب ترین و جذاب ترین مدل ها بوده اند و هیچگاه از مد نیفتاده اند، آشنا خواهید شد.

-مدل مو مردانه کوتاهی دور سر
این مدل مو کلاسیک ازجمله کوتاهی هاییست که اولین انتخاب بسیاری از افراد از دیرباز تا کنون بوده است. ویژگی خاص این مدل مو کوتاهی تدریجی کناره ها و پشت سر است.

-این مدل مو برای چه فرم صورتی مناسب است؟
این مدل تقریبابرای همه صورت ها مناسب است ولی به صورت خاص برای آقایانی که صورت گرد دارند انتخاب بهتری است. این مدل مو با کشیده تر نشان دادن صورت چهره را از بچگانگی خارج کرده و صورت را زاویه دار تر نشان میدهد.

-مدل مو مردانه فرانسوی
مدل مو فرانسوی با چتری های کوتاهش شناخته میشود. این مدا موی مردانه در قسمت وسط سر نسبتا بلند تر از سایر قسمت است هاست و نسبتا به نگه داری و مراقبت بیشتری نیاز دارد. قسمت میانی این مدل مو باید توسط ژل حالت داده شده و به سمت جلو سشوار شود.

-این مدل مو مردانه برای چه فرم صورتی مناسب است؟
اگر از ظاهر خاص این مدل مو بگذریم باید اعتراف کنیم که این مدل مو تقریبا برای همه فرم های صورت برازنده است اما آنجه زیبایی شناسان توصیه میکنند این است که این مدل مو مناسب آقایانی است که صورت گرد دراند و باز هم به همان دلیل بالا صورت آن ها کشیده تر نشان داده شده و متعادل تر میشود.

-مدل مو مردانه پف دار
میتوان به جرات مشهور ترین چهره ای که این مدل مو را جهانی کرد جیمز دین دانست که این مدل مو یکی از ویژگی های ایکونیک چهره اون بود. مهمترین ویژگی این مدل مو حجم موها در وسط سر است که به دلخواه میتوان آن را به صورت مرتب و کلاسیک یا شلخته آرایش کرد. مرتب کردن این مدل مو به علت حجم بالا کمی دشوار است و باید زمان نسبتا زیادی صرف ثابت نگه داشتن آن در بالا کرد چرا که ممکن است به راحتی موها حالت خود را از دست دهد و به سمت پایین سوق پیدا کند که البته همچنان زیبایی خود را حفظ خواهد کرد اما هنگام انتخاب این مدل مو باید این نکته را مد نظر قرا دهید.

-این مدل مو مردانه برای چه فرم صورتی مناسب است؟
این مدل مو به علت اینکه قدرت مانور بالایی در طراحی و آرایش مو به افراد میدهد انتخاب خوبی برای همه کسانی است که ترجیح میدهند قد موی خود را حفظ کنند. به صورت کلی این مدل مو مردانه برازنده صورت های زاویه دار است. این مدل مو مردانه برای افرادی که موهای کم پشتی دارند هم مناسب است چراکه با حجم دادن به آن میتوان ظاهر پرتری به مو داد.

-مدل مو مردانه اسپانیایی
مدل مو پامادور یا اسپانیایی احتمالا یکی از فشن ترین و محبوب ترین مدل مو ها بین ستارگان هالیوود است. الویس پریسلی ستاره راک اند رول جهان فرم خاصی از این کوتاهی را برگزید و بخشی ثابتی از چهره خود کرد الویس پریسلی فکل مو را بلند تر از حد معمول نگه میداشت و کناره های سر را کاملا کوتاه میکرد.
اگر این مدل مو را انتخاب میکنید بهتر است که همیشه برای مرتب نگاه داشت مو ها یک شانه جیبی همراه داشته باشید. برای جلوگیری از وز شدن مو از نرم کننده مو بهره بگیرید.

-این مدل مو مردانه برای چه فرم صورتی مناسب است؟
در این مدل مو مردانه باید به مدل ریش فرد هم توجه داشت. این مدل مو نگاه ا را کاملا جذب میکند و همراهی آن با ریش بلند کشیدگی صورت را افزایش داده و اگر مایل نیستید ظاهر خیلی متفاوت و عجیبی داشته باشید باید دائما ریش خود را مرتب کنید.

-مدل مو مردانه کوتاه
مدل مو شماره ۵ ما یک مدل کاملا مینیمالیستی است که نیازی به آرایشگر و متخصص ندارد و میتوانید به راحتی با شما ره۱ یا ۲ ماشین اصلاح به این مدل مو برسید. در این مدل کوتاهی ۱۵ الی ۱۶ میلی متر مو روی سر باقی میماند. و اندازه مو تنها به قدر پوشاندن کف سر است.
این مدل مو مردانه چند مزیت دارد که آن را جزو بهترین انتخاب ها از دیرباز تا کنون کرده است. مهمترین ویژگی آن سهل الوصول بودن و راحتی آن است. این مدل مو نیاز به آرایش ندارد و شست و شوی آن بسیار آسان است. به علاوه این مدل مو جذابیت و مردانگی را بیشتر میکند و ظاهر را مرتب تر نشان میدهد.

-این مدل مو مردانه برای چه فرم صورتی مناسب است؟
اگر صورت بیضی یا مربعی دارید میتوانید به راحتی از این مدل مو استفاده کنید کوتاه شدن مو باعث برجسته به نظر رسیدن گونه ها میشود. توصیه میکنیم که افرادی که صورت گرد دارند سراغ این مدل مو نروند این مدل مو صورت آن ها را گرد تر نشان میدهد. ابن نکته را به خاطر داشته باشید که اگه ریش شما بلند است این مدل مو مناسب چهره شما نیست.

-مدل مو مردانه فرق کج
میتوان به جرئت ادعا کرد که مدل فرق کج از قدیمی ترین مدل موهاست و اگر به عکس های سیاه و سفید پدر بزرگتان نگاه کنید احتمالا مدل مو فرق کرج را روی سر او هم مشاهده خواهید کرد. امروزه برای مرتب شدن این مدل مو دیگر نیازی نیست همه جا همراه خود شانه داشته باشید. آرایشگر شما میتواند با طراحی فرق کج روی سر شما مدل مو ثابت و جذابی برای شما طراحی کند.
نگه داری از این مدل مو کار سختی نیست بهتر است در حمام از نرم کننده مو استفاده کنید تا از وز شدن مو جلوگیری شود.

-این مدل مو مردانه برای چه فرم صورتی مناسب است؟
چون این مدل مو باید فرم صاف داشته باشد برای کسانیکه به صورت طبیعی موی صاف و لخت دارند انتخاب بسیار مناسبی است. به علاوه این مدل مو به صورت های بیضی و مربعی می آید. بهترین حالت مرتب کردن این مدل مو مردانه به صورتی است که روی صورت نریزد و چهره را رسمی نشان دهد.

-مدل مو مردانه فر
اکثر افرادی که موی فر دارند همیشه باابزار مختلف به دنبال صاف کردن موی خود هستند و سعی مینند خود رادر قابل های متفاوت جا کنند. در این مدل مو افرادی که موی فر دارند دردسری برای صاف کردن مو نخواهند داشت. د راین مدل مو اگر کمی موها بلند تر شود ظاهر ان به کلی به هم ریخته نمیشود و همچنین فرم دادن به موها ساده تر میشود.
بهتر است موقع فرم دادن به مو از اسپری مو یا ژل استفاده کنید تا در طول روز مو مدل خود را حفظ کند.

طبیعتا این مدل مو برای آقایانی که به صورت طبیعی موی فر دارند کاملا مناسب است اما اگر مشکلی با فر کردن موی خود ندارید میتوانید از این مدل مو استفاده کنید.

-مدل مو مردانه شلخته
مدل موی شلخته بهترین راه برای این است که در عیت شیک بودن مدرن و اسپرت هم به نظر برسید. با به هم زدن نظم مو به راحتی میتوانید به مدل موی شلخته برسید. برعکس سایر مدل مو ها با مدل مو مردانه شلخته نیازی نیست نگران باران و برف باشید ( بنابراین این مدل مو برای فصول بارانی ایده آل است!) همچنین میتوانید بابت داشتن مدل مویی که هیچگاه از مد نمی افتد خاطر جمع باشید.

-این مدل مو مردانه برای چه فرم صورتی مناسب است؟

این مدل مو برا همه چهره و همه فرم صورت ها مناسب است. این مدل مو صورت های گرد را به تعادل میرشاند و از شد زوایای صورت مربعی و زاویه دار میکاهد. اگر موهای شما به صورت طبیعی وز است ممکن است هنگام کوتاهی به مشکل بخورید.

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *