بهترین اسکراب برای پوست چرب
 بهترین اسکراب برای پوست چرب 

 بهترین اسکراب برای پوست چرب | هفت رژ  بهترین اسکراب برای پوست چرب

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 

 

 بهترین اسکراب برای پوست چرب ،اگر به سلامت پوست‌تان اهمیت می‌دهید حداقل دو تا سه بار در هفته از اسکراب استفاده کنید. سلول‌های پوست شما به‌طور منظم بازتولید می‌شوند و اگر سلول‌های مرده از روی پوست‌تان برداشته نشوند، روی سلول‌های جدید جمع می‌شوند. در نتیجه، سلول‌های مرده تنفس پوست را با مشکل مواجه می‌کنند.با هفت رژ همراه باشید.

آنها همچنین موجب گرفتگی منافذ، تجمع چربی و ایجاد جوش‌های التهابی می‌شوند. بهترین راه‌حل برای از بین بردن سلول‌های مرده، لایه برداری پوست و چربی‌های اضافی پوست، استفاده از اسکراب برای پوست چرب است.برای از بین بردن سلول‌های مرده استفاده از اسکراب برای پوست چرب است.برای پوست‌های چرب اسکراب حتی مهم‌تر از سایر انواع پوست‌هاست؛ چراکه مانع جوش‌های قرمز التهابی می‌شود. در عین حال، باید مراقب باشید بیش از حد و به‌دفعات زیاد پوست را با اسکراب نشویید؛ زیرا این کار باعث آسیب به سلول‌ها شده و مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد.

پس در ادامه، دستورالعمل درست کردن تعدادی از بهترین اسکراب‌های خانگی مخصوص پوست‌های چرب را به شما معرفی می‌کنیم.

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 

جو دوسر و عسل

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 

[typed string0=”اسکراب جو دو‌‌سر به همراه عسل یکی از مؤثرترین‌ها برای افرادی با پوست چرب است.” typeSpeed=”40″ startDelay=”0″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″]

یک قاشق غذاخوری جو دو‌سر را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. با اضافه کردن مقدار اندکی آب، خمیری غلیظ تهیه کنید. این خمیر را روی صورت بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس انگشت خود را کمی خیس کنید و به آرامی مخلوط را روی پوست بمالید و سپس با آب سرد بشویید. سه روز در هفته می‌توانید از این اسکراب برای پوست چرب خود استفاده کنید.

جو دو‌‌سر به همراه عسل یکی از مؤثرترین‌ها اسکراب برای پوست چرب است.

بیشتر بخوانید : ماسک و لوسیون گیاهی برای پوست

 

شکر قهوه‌ای و لیمو

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را با آب یک عدد لیمو مخلوط کنید. پوست خود را به مخلوط آغشته کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید. با نوک انگشتان خیس خود، مخلوط را روی صورت بمالید و سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید. این مخلوط برای زدودن سلول‌های مرده و چربی اضافی از روی پوست بسیار مؤثر است.

آرد نخودچی با نمک و ماست

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با نصف قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری نمک مخلوط کنید. این مخلوط را کاملا هم بزنید و پوست خود را به آرامی با آن ماساژ دهید. بگذارید مخلوط سه تا پنج دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس با آب بشویید. نمک، باکتری‌های روی پوست را از بین می‌برد. ماست و آرد نخودچی نیز سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوست شما را می‌شویند و پوست را پاکسازی می‌کنند.

خیار به همراه شیر و شکر

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
خیار را له کنید و یک قاشق چای‌خوری شیر جوشیده و دو قاشق چای‌خوری شکر را به آن اضافه کنید. مخلوط را به آرامی روی پوست خود بمالید. بگذارید مخلوط فوق، ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس انگشتان خود را خیس کنید و دوباره پوست خود را با مخلوط مالش دهید و با آب سرد بشویید. می‌توانید پس از دو تا سه بار استفاده تأثیر این اسکراب را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید : ماسک و لوسیون گیاهی برای پوست

 

برنج آسیاب‌شده با عسل و عصاره‌ی زنجبیل

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
مقداری برنج خشک را آسیاب کرده و پودری تقریبا دانه‌درشت تهیه کنید. دو قاشق چای‌خوری عسل و ۱۰ تا ۱۲ قطره عصاره‌ی زنجبیل، تهیه‌شده از زنجبیل تازه، را به آن اضافه کنید. بگذارید این مخلوط ۲۰ دقیقه روی پوست بماند؛ سپس با انگشتان خیس به آرامی مخلوط را روی پوست بمالید. پس از ۲۰ دقیقه، آن را با آب بشویید و به آرامی خشک کنید. زنجبیل ترشح چربی پوست را کاهش می‌دهد و باکتری‌های روی پوست را نیز از بین می‌برد. این اسکراب همچنین درخششی سریع و عالی به پوست صورت می‌دهد.

جوش‌شیرین با عسل و لیمو

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آب لیمو مخلوط کرده و خمیر درست کنید. خمیر را روی پوست خود برای دو تا سه دقیقه بمالید و سپس با آب بشویید.

پوست پرتقال و شیر

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
طبق مطالعات انجام شده پوست پرتقال و شیر یک دستورالعمل عالی برای یک اسکراب خانگی، مخصوص پوست‌های چرب است.

پس از کندن پوست یک پرتقال، آن را در آفتاب خشک کنید. بعد از اینکه پوست پرتقال کاملا خشک شد، آن را کمی آسیاب کنید و پودر دانه‌درشت حاصل را در ظرفی دَردار قرار دهید که هوا در آن نفوذ نکند. هنگام استفاده از اسکراب، یک قاشق غذاخوری از پودر پوست پرتقال را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و خمیری روان درست کنید و روی پوست خود بمالید. بگذارید خمیر فوق ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و در حالی‌که با دستان خود، صورت‌تان را مالش می‌دهید، با آب صورت خود را بشویید.

بیشتر بخوانید : ماسک و لوسیون گیاهی برای پوست

 

پودر چوب صندل همراه با دانه خشخاش و گلاب

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
دو قاشق چای‌خوری پودر چوب صندل را با یک قاشق چای‌خوری دانه خشخاش و گلاب مخلوط کرده و خمیری روان تهیه کنید. مخلوط را روی پوست بمالید و پنج دقیقه صبر کنید. دوباره صورت‌تان را با انگشتان خیس مالش دهید و دو تا سه دقیقه صبر کنید؛ سپس صورت خود را با آب بشویید. این اسکراب برای پوست‌های چرب و حساس مفید است.

تخم شنبلیله و شیر

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
مقداری تخم شنبلیله تمیز را در شیر جوشیده به مدت یک شب تا صبح خیس کنید. تخم شنبلیله‌ها را صبح در آفتاب خشک کنید. آنها را پس از اینکه خشک شدند در آسیاب بریزید و پودری دانه‌درشت تهیه کنید. پیش از استفاده از آن، کمی گلاب به پودر اضافه کنید و مخلوط را روی پوست خود بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس در حالی‌که با انگشتان خود، صورت‌تان را مالش می‌دهید با آب پوست‌تان را بشویید.

دال‌عدس و آب لیمو

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
دو قاشق غذاخوری دال‌عدس را آسیاب کنید و سپس یک قاشق چای‌خوری آب لیمو به آن اضافه کنید. مخلوط فوق را روی پوست‌تان بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب بشویید. آب لیمو به علت خواص قابض بودنش، برای از بین بردن میکروب‌های روی پوست بسیار مفید است. دال‌عدس نیز یک اسکراب عالی برای پوست‌های چرب به شمار می‌رود.

سفیده تخم‌مرغ با نمک دریا و لیمو

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
یک سفیده تخم‌مرغ را جدا کرده و نصف قاشق غذاخوری نمک دریا به آن اضافه کنید. پس از اضافه کردن آب یک لیمو به آن، مخلوط حاصل را کاملا هم بزنید. به آرامی پوست خود را با مخلوط مالش دهید و سه دقیقه صبر کنید. با انگشتان خیس دوباره صورت‌تان را بمالید و سپس با آب بشویید. نمک دریا سلول‌های مرده پوست و میکروب‌ها را از بین می‌برد و سفیده تخم‌مرغ پوست شما را سفت و تغذیه می‌کند.

پاپایا با برنج آسیاب‌شده و عسل

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
دو تکه کوچک پاپایای رسیده را بکوبید و با یک قاشق غذاخوری برنج آسیاب‌شده مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری عسل به مخلوط فوق اضافه کنید و آن را کاملا هم بزنید. مخلوط را روی پوست خود بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که روی پوست خشک شود، صبر کنید. انگشتان خود را خیس کنید و پوست خود را با مخلوط مالش دهید و سپس بشویید. این اسکراب مشخصا برای پوست‌های چرب بسیار مفید است

اسکراب قهوه و عسل

 بهترین اسکراب برای پوست چرب 
شما می‌توانید مستقیما قهوه را به عنوان اسکراب روی پوست استفاده کنید یا آن را با یک قاشق کوچک عسل مخلوط کنید. نصف قاشق غذاخوری قهوه آسیاب‌شده را با نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. کمی صبر کنید و دوباره پوست‌تان را با مخلوط مالش دهید و سپس بشویید. اسکراب قهوه تأثیرات شگفت‌انگیزی روی پوست‌های چرب می‌گذارد.

اسکراب نمک دریا، عسل و مرکبات

 بهترین اسکراب برای پوست چرب  بهترین اسکراب برای پوست چرب
اسکراب‌های ترکیب‌شده از مرکباتی مانند پرتقال و لیمو به همراه عسل و نمک دریا درمان بسیاری از مشکلات پوست‌های چرب است. در حالی‌که مرکبات ترشح چربی پوست را کنترل کرده، نمک دریا به باز کردن منافذ پوستی مسدود کمک می‌کند و عسل باعث رطوبت و لطافت و نرمی پوست می‌شود. همچنین این اسکراب به علت وجود مرکبات و نمک دریا دارای خواص آنتی‌باکتریال است که آکنه‌های پوستی را تسکین می‌دهد.

دو قاشق نمک دریا را با دو قاشق از پودر پوست خشک و آسیاب‌شده لیمو یا پرتقال مخلوط کنید. حالا مقداری عسل به این مخلوط اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا عسل همه مواد را بپوشاند. پوست‌تان را با مخلوط مالش دهید و تأثیرش را طی یک هفته ملاحظه کنید.

اسکراب دانه خردل و شیر
می‌توان گفت اسکراب دانه خردل و شیر بهترین درمان برای پوست‌های چرب محسوب می‌شود؛ چرا که این اسکراب پوست را با ملایمت پاکسازی می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از سطح آن جدا می‌کند. دو قاشق دانه خردل پاک‌شده را در شیر جوشیده بریزید و بگذارید یک شب خیس بخورد. صبح، خمیری از دانه‌های خردل درست کرده و از این خمیر به عنوان اسکراب برای پوست صورت و بدن خود استفاده کنید.

اگر تاکنون از اسکراب برای پوست چرب خود استفاده کرده‌اید، نتیجه را با ما و خوانندگان دیگر در میان بگذارید. به نظر شما هر یک از اسکراب‌های خانگی فوق را در چه شرایطی باید استفاده کرد؟

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *