روش سایه زدن اصولی فرم چشم
روش سایه زدن طبق اصول فرم چشم

روش سایه زدن اصولی فرم چشم ✅ هفت رژ روش سایه زدن اصولی فرم چشم ✔️❤️

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

روش سایه زدن اصولی فرم چشم

 

روش سایه زدن اصولی فرم چشم ،تمامی ما این نکته را می دانیم که آرایش چشم برای تمامی چشم ها با هر فرو و رنگی یکسان نبوده و دارای تفاوت هایی می باشد.با هفت رژ همراه باشید.

افراد برای زیباتر و برجسته ساختن چشم و بهبود ظاهر آن از سایه استفاده می نمایند. در این مقاله برایتان ذکر خواهیم کرد که برای هر فرم چشم چه آرایشی مناسب بوده و باید استفاده گردد.

سایه چشم چه اهمیتی دارد ؟
پیش از شروع آرایش ابتدا باید به فرم چشم دقت نمایید و سپس اقدام به آرایش چشم کنید. چشم به عنوان اصلی ترین عضو صورت به شمار می رود و می توانید با استفاده از یک آرایش مناسب و مطلوب به زیبایی و جذابیت آن بیفزایید و این کار تنها زمانی صورت می پذیرد که شما با فرم های مختلف چشم و با فرم چشم خود آشنایی داشته باشید و بدانید که چه آرایشی برای چشم شما مناسب می باشد و از چه ترکیب سایه ای باید برای آن استفاده کنید. فرم چشم های شما بادامی است یا گرد؟ شما می توانید با کمک لنزهای رنگی، ریمل زدن، تغییرشکل ابروها و اضافه نمودن مژه ظاهر چشم خود را تغییر دهید و این کار بسیار آسان صورت می پذیرد. پیشنهاد می شود که از سایه چشم حتما استفاده نمایید و آنگونه که تمامی افراد می دانند آسان ترین راه برای آنکه چشم ها را جذاب تر نشان دهید بکار بردن سایه چشم می باشد.

روش سایه زدن اصولی فرم چشمروش سایه زدن اصولی فرم چشم

چشم های گرد
برای افرادی که از چشم هایی گرد برخوردار هستند پیشنهاد می شود که خط چشم را از گوشه داخلی پلک بالا شروع نمایند و سپس آن را برای رسیدن به انتهای پلک ادامه دهند و همانند یک خط مستقیم آن را به بیرون پلک رسم نمایند. می توانید از خط چشم گربه ای کوچک نیز استفاده کنید. پس از این کار باید به روشن نمودن زیر استخوان ابرو بپردازید و از سایه روشن برای گوشه داخلی چشم بهره ببرید. می توانید از سایه ای با رنگ های متوسط برای نمایش کنتراست بین بخش های روش چشم استفاده کنید و سپس کاملاً آرام به سمت بالای پلک بکشید. در انتهای کار باید سایه ای را با رنگ تیره انتخاب کرده و آن را با ضخامت بیشتری در ادامه این سایه بکشید توصیه می شود که در این کار افراط نداشته باشید. پس از انجام این کار باید سایه کشیده شده را دوباره از قسمت بیرون کشیده و به سمت میانه چشم بیاورید و آن را مخلوط نمایید این کار باعث فرم دادن به پلک می-شود.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم
چشمان تک پلکی
پرایمر نقش مهمی در آرایش این مدل چشم دارد ابتدا باید پرایمر را روی سطح پلک بزنید. و از سایه ی تیره رنگ برای گوشه ی بیرونی پلک استفاده نمایید و از طریق آن یک چارچوب تشکیل دهید با این کار چشم از دیگر نقاط صورت برجسته تر دیده خواهد شد می توانید از آرایش چشم گربه ای نیز برای این فرم از چشم استفاده نمایید.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم

چشمان درشت
اگر از چشمانی گرد و یا حتی درشت برخوردار هستید می توایند از آموزش متفاوت ما بهره ببرید. برای آرایش این فرم از چشم باید از خطوط مشخص استفاده گردد. استفاده از خطوط مشخص موجب می شود که شکل طبیعی چشم دیده شود و بهره گیری از سایه تیره نیز به درشتی آن می افزاید. برای آرایش این فرم چشم سایه هایی با رنگ های مختلف به شما پیشنهاد می شود که می توانید از آن ها در شکل های متنوعی استفاده نمایید.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم

چشمان کوچک
این موضوع قابل انکار نیست که همه انسان ها به چشم درشت علاقه داشته و تمایل به داشتن آن دارند اما بسیاری از افراد هستند که از چشمان درشتی برخوردار نیستند. نداشتن چشم درشت به این معنی نیست که چشمان کوچک از زیبایی برخوردار نیستند. چشمان کوچک نیز دارای زیبای های خاص خود می باشند. اگر از آن دسته افرادی هستید که دارای چشم های کوچک می باشید و تمایل دارید که آن را بزرگ جلوه دهید نخست باید از کشیدن خطوط مشخص به دور چشم خود پرهیز نمایید. می توایند برای آرایش چشم از یک قلم پهن برای کشیدن سایه بهره ببرید. با کشیدن یک سایه دودی شکل که از خطوط مشخصی برخوردار نیستند باعث می-شود که چشمانتان بزرگ تر دیده شود.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم
چشم های بادامی
شاید از نظر بسیاری از افراد چشم بادامی بسیار فریبنده باشد. توصیه می شود که برای آرایش چشم های بادامی از تکنیک آرایش چشم های گرد را استفاده نمایید اما باید برای سایه زن مطابق با فرم چشمان خود عمل نمایید.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم

چشم ها با گوشه هایی به سمت پایین
افرادی که از فرم چشمانی با گوشه هایی به سمت پایین برخوردار هستند پیشنهاد می شود که به هیچ عنوان انتهایشان را به سمت بالا نبرند. طریقه استفاده از خط چشم در این نوع فرم از چشم بسیار مهم است. برای آرایش ابتدا باید همانند تکنیکی که برای چشم های بادامی یا گرد استفاده شده است استفاده نمایید و از سایه ای برای روشن نمودن آن استفاده کنید. برخلاف سایه باید از خط چشمی تیره استفاده شود پس از به پایان رساندن سایه باید خط چشم را از گوشه چشم آغاز نموده و آن را تا انتهای چشم امتداد دهید برای افرادی که ظاهری دراماتیک مورد پسند است پیشنهاد می شود خط چشم را کمی به سمت بیرون و بالا انحنا دهند.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم

چشم های گود
برای چشم های گود نیز باید تکنیک چشم های گرد بکار گرفته شود. اما باید دقت کنید که از سایه تیره بسیار کم استفاده نمایید. افراد تمایل دارند که با استفاده از سایه تیره برجستگی را به چشمان خود هدیه دهند اما این کار اشتباه بوده و با سایه تیره اتفاق نخواهد افتاد. می توان با کمک یک سایه دودی به مرموز بودن و گیرایی این فرم از چشم افزود.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم

چشم های نزدیک به هم یا با فاصله کم

برای این افراد باید آرایشی برگزیده شود که فاصله بین چشم ها را افزایش دهد. ابتدای کار را با یک سایه ی روشن برای زیر استخوان ابرو شروع می نماییم. هنگام سایه زدن گوشه های داخلی پلک باید مطابق با تکنیک چشمان گرد عمل کنیم اما در این کار تفاوتی وجود دارد و آن در زیر سازی سایه می باشد. برای این کار باید از یک سایه با رنگی متوسط بهره ببریم و سایه زدن را از عرض چشم فراتر ادامه دهیم پس از اتمام این کار باید از یک سایه با رنگی تیره تر کمک بگیریم و سایه زدن را از بالای سایه ای که قبلا زدیم ادامه دهیم با این کار کنتراست آن بیشتر خواهد بود. هنگام خط چشم کشیدن باید آن را از میانه پلک آغاز نماییم توصیه می شود خط چشم از عرض چشم بیشتر ادامه داده شود و به صورت یک خط مستقیم رسم گردد.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم
چشم هایی با پلک های افتاده
افرادی که از چشم هایی با پلک های افتاده برخوردار هستند دارای یک لایه اضافه پوست در زیر ابروی خود می-باشند این لایه اضافه بر روی پلک افتاده و همین امر موجب کوچک تر دیده شدن پلک می شود. برای این دسته از افراد توصیه می شود که به هیچ عنوان از سایه روشن برای روشن سازی استفاده نکنند و تنها کافی است که از سایه برای گوشه های پلک استفاده نمایند. پس از این کار باید از سایه ای تیره رنگ برای قسمتی از پلک استفاده شود که در زیر قرار دارد استفاده گردد. پس از اتمام این کار نیاز است که برای دور این خطوط از سایه ای تیره رنگ بهره گرفته شود این کار باعث می شود که چشمان یک حالت گرد را به خود بگیرند در آخر باید خط چشم را بیشتر از چشم امتداد دهید و این سبب متعادل شدن آن خواهد بود.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم

چشم های monolid
این گونه چشم از آن دسته چشم هایی است که دارای یک سطح صاف مابین چشم و ابرو می باشد. مناسب ترین آرایش برای این فرم از چشم ها آرایشی است که چشم ها را درشت تر و بارتر به نمایش بگذارد. نخست باید ابتدای پلک را با سایه، روشن نمایید بهتر است برای این کار افراط داشته باشید این سایه را به سمت بیرونی چشم ادامه دهید سپس از یک سایه با یک رنگ متوسط برای بالای این سایه استفاده کنید با ادامه دادن این سایه به انتهای چشم موجب می شود که چشم گردتر دیده شود. از سایه ی تیره رنگ به اندازه ی بسیار کم و سبک استفاده شود دقت نمایید که این سایه نباید از میانه چشم فراتر رود. برای این فرم از چشم باید یک خط چشم نازک رسم شود و در انتهای آن کمی ضخیم گردد.

چشم های برجسته
برای افرادی که دارای چشم های برجسته هستند توصیه می شود که پلک پایین یا گوشه های پلک بالا را روش نکنند و تنها روشن نمودن زیر استخوان ابرو کافی می باشد. برای سایه زدن این فرم از چشم باید همانند تکنیک فرم چشم پلک های افتاده عمل شود و سایه ای با رنگ متوسط و سنگین برای آرایش آن گزینه ی بسیار مناسبی است. در این فرم باید علاوه بر بالای خط پلک باید پایین پلک نیز سایه بزنید. خط چشم مناسب برای این فرم یک خط چشم سنگین می باشد که از گوشه ی چشم شروع و تا انتهای چشم ادامه داشته باشد و به صورت کاملاً صاف و مستقیم رسم شود. می توانید خط چشم را اندکی ضخیم تر نمایید زیرا تیره نمودن چشم موجب کاهش برجستگی آن می شود.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم

چشم های مورب رو به پایین
مناسب ترین سایه برای این چشم یک سایه مات و روشن و ملایم می باشد و از آن باید برای دو سوم بیرونی چشم استفاده گردد. استفاده از سایه برای گوشه بیرونی چشم موجب کشیده شدن چشم به سمت بالا خواهد شد.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم

چشم های مورب رو به بالا
برای این نوع از فرم چشم ها تنها نیاز است از یک سایه با رنگی تیره بهره گرفته شود و از آن برای گوشه بیرونی پلک بالا استفاده گردد. این کار توازن را در حالت این فرم چشم ها اینجاد خواهد کرد.

روش سایه زدن اصولی فرم چشم
جمع بندی
توصیه می شود که حتما پیش از شروع به آرایش چشم نخست از پرایمر استفاده نمایید پرایمر کمک می کند که آرایش شما برای مدت زمان بیشتری، ثابت و بدون هیچ گونه ریزشی دوام داشته باشد. با مطالعه و توجه به متن بالا متوجه خواهید شد که استفاده از سایه های براق و رنگ های تند و تضاد رنگ را باید کنار گذاشته و سایه های مات و بازی با رنگ های تیره روشن را جایگزین آن نمایید.

4.4/5 - (8 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *