حقایقی درباره کرم های ضدچروک
حقایقی درباره کرم های ضدچروک

حقایقی درباره کرم های ضدچروک | هفت رژ حقایقی درباره کرم های ضدچروک

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

حقایقی درباره کرم های ضدچروک

حقایقی درباره کرم های ضدچروک ،بیشتر خانم‌ها می‌خواهند بدانند با این همه تبلیغ وسوسه انگیز در مورد انواع کرم‌های ضدچروک از کرم حلزون گرفته تا بوتولیز واقعا چقدر آن‌ها در رفع چین و چروک‌های پوست موثر هستند. بیشتر آن‌ها شاید هم پا را فراتر گذاشته و برخی را امتحان کرده باشند.با هفت رژ همراه باشید.
بیشتر خانم‌ها می‌خواهند بدانند با این همه تبلیغ وسوسه‌ انگیز در مورد انواع کرم‌های ضدچروک از کرم حلزون گرفته تا بوتولیز واقعا چقدر آنها در رفع چین و چروک‌های پوست موثر هستند. بیشتر آنها شاید هم پا را فراتر گذاشته و برخی را امتحان کرده باشند.

کرم‌ها معجزه نمی‌کنند!

حقایقی درباره کرم های ضدچروک

کرم‌های پوست انواع مختلفی دارند و هریک با هدف خاصی تولید می‌شوند. برای مثال می‌توان به کرم‌های مرطوب کننده، ضدلک، لایه‌بردار، ضدچروک و… اشاره كرد. به هرحال نباید از کرم‌ها انتظار معجزه داشت. برای مثال هیچ کرمی نمی‌تواند تمام الیافی که طی زمان حالت شبکه‌ای‌شان را از دست داده‌اند و کلاژن‌هایشان جمع شده را به حالت اول برگرداند و افتادگی پوست را کاملا از بین ببرد.

علاوه بر پوست، عضلات قسمت زیرجلدی نیز طی زمان لاغر شده و استخوان‌ها بیشتر مشخص می‌شوند. کرم‌ها نمی‌توانند چین‌وچروک‌ها را به طور کامل برطرف کرده و فقط تا اندازه‌ای می‌توانند پوست را لطیف و شفاف کنند. کرم‌هایی که در رسانه‌های گروهی و ماهواره‌ها می‌بینیم بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. هنوز در جهان هیچ کرمی به صورت علمی تولید نشده که بتواند تمام مشکلات پوستی را از بین ببرد، فقط کسانی که مقابل آفتاب پوست‌شان آسیب دیده‌ و دچار چین‌وچروک شده، می‌توانند حداقل به مدت ۶ماه از کرم‌هایی مانند ترتینوئین استفاده كنند تا چین و چروک‌هایشان بهبود یابد.

حقایقی درباره کرم های ضدچروک که نمی دانید

ضرر هم می‌رسانند!

کرم‌هایی مانند کرم حلزون، شترمرغ، خرچنگ و… هیچ کار مثبتی انجام نمی‌دهند و فقط جنبه تبلیغاتی دارند. در مورد تاثیر هیچ کدام از این کرم‌ها منبع علمی‌ای وجود ندارد. اینها معمولا حاوی اسید هیالورونیک یا ماکسی‌لیپ هستند. این مواد می‌توانند تا اندازه‌ای پوست را نرم و آبدار کنند و از این طریق به‌طور موقت ظاهر چین و چروک‌ها را صاف‌تر می‌کنند. برخی کرم‌ها نیز ادعا دارند (مانند آمپول بوتاکس) حاوی سم بوتولینیوم هستند، اما باید بدانید که بوتولینیوم از روی پوست جذب نمی‌شود.

عملکرد این کرم‌ها مانند پمادی است که به پوست زده می‌شود و برای مدت بسیار کوتاهی رگ‌های پوست را می‌بندد و پوست را سفیدتر و سفت‌تر نشان می‌دهد. این کرم‌ها اثر بوتاکس را ندارند زیرا آمپول بوتاکس مستقیما داخل عضله زده می‌شود و به صورت علمی چین و چروک‌ها را محو می‌کند. این کرم‌ها حتی ممکن است باعث حساسیت و ورم شوند.

فقط ۳۰ درصد تأثیر

کرم‌های درمانی چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰درصد در کم کردن و پیشگیری از چروک‌های پوستی تاثیرگذارند. البته تاثیر آنها معمولا پس از استفاده ۶ تا ۹ ماهه مشخص می‌شود. تولیدکنندگان کرم‌هایی که در بازار تحت عنوان کرم حلزون، شترمرغ، خرچنگ و… به‌منظور برطرف کردن چروک‌ها، جوش‌ها و لک‌ها فروخته می‌شوند متاسفانه با افکار عمومی بازی می‌کنند.

اثیر این کرم‌ها هنوز به اثبات نرسیده است و برای این کار باید تست‌ها و مطالعات بالینی انجام شود و کرم موردنظر با دارونما مقایسه شود. اگرچه در پشت این داروها جنبه علمی وجود ندارد اما تبلیغات زیاد باعث می‌شود افراد به سمت مصرف این کرم‌ها بروند. چندسالی است که کرم بوتولیز هرچند وقت یک بار با بالا رفتن قیمت بوتاکس در بازار ایران طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کند، درحالی که هنوز در دنیا تکنیکی ابداع نشده که بتوان از طریق آن با نفوذ موضعی بوتاکس، عضلات را فلج کرد.

کرم بوتولیز تنها برای مدت خیلی کوتاهی عضلات را به صورت موضعی شل می‌کند، درحالی که با تزریق بوتاکس می‌توان حدودا برای ۶‌ماه عضلات را فلج کرد. اگرچه تاثیر این کرم مانند کرم حلزون هنوز کاملا اثبات نشده اما تبلیغات زیادی درمورد آن صورت می‌گیرد و مصرف بالایی دارد. این در حالی است که متخصصان پوست این دارو را نسخه نمی‌کنند.

حقایقی درباره کرم های ضدچروک که نمی دانید

حقایقی درباره کرم های ضدچروک

ضخیم‌تر بودن لایه کرم تاثیر آن را بیشتر نمی‌كند

درمورد میزان مجاز مصرف کرم‌ها و داروها تحقیقات زیادی انجام شده است. این میزان برای هر کرم و ماده موثری متفاوت است. معمولا میزان مجاز و طریقه مصرف هر کرم در بروشور آن نوشته شده است. برای مثال میزان و طریقه مصرف کرم ضدآفتاب با کرم ضدچروک یا کرم دور چشم متفاوت است. ضخیم‌تر بودن لایه کرم روی صورت لزوما اثربخشی آن را بیشتر نمی‌کند. تنها در بعضی کرم‌ها مانند مرطوب‌کننده‌ها استفاده از لایه ضخیم‌تر درصد چرب‌کنندگی کرم را بیشتر می‌کند. این درحالی است که مصرف بیش از حد کرم‌های ضدچروک و ضدآفتاب ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود. کرم بوتولیز تنها برای مدت خیلی کوتاهی عضلات را به صورت موضعی شل می‌کند درحالی که با تزریق بوتاکس می‌توان حدودا برای ۶ ماه عضلات را فلج کرد.

کرم شب؟ كرم روز؟

از حدود ۴۰ سال پیش که مصرف کرم‌های آرایشی و بهداشتی افزایش پیدا کرد سازندگان کرم‌ها برای اینکه فروش محصولات‌شان را بالا ببرند، ادعا کردند که اگر فردی از کرم شبش استفاده می‌کند باید برای دیدن تاثیر آن از کرم روزش نیز استفاده کند، در صورتی که چنین چیزی حقیقت ندارد. برخی کرم‌ها به نور خورشید حساس هستند و باید شب استفاده شوند.

البته نور چراغ، مهتابی و مانیتور کامپیوتر روی این کرم‌ها تاثیری ندارند. برخی کرم‌ها نیز به نور حساس نیستند و می‌توان در روز از آنها استفاده کرد. از طرف دیگر برای اینکه در مصرف کرم‌ها تداخلی پیش نیاید و فرد مجبور نشود هنگام شب چند لایه کرم مختلف روی هم بزند، توصیه می‌شود برخی کرم‌ها در روز و برخی دیگر هنگام شب استفاده شوند. اگر شما کرم شب X را مصرف می‌کنید ضرورتی ندارد که حتما کرم روز Y را نیز مصرف کنید.

نكته دیگر اینكه مرطوب‌کننده‌ها را می‌توانید هنگام روز و ضدلک‌ها را هنگام شب استفاده کنید زیرا ضدلک‌ها معمولا به نور حساس هستند. ضدآفتاب‌ها نیز باید طی روز استفاده شوند تا از پوست در برابر آفتاب محافظت کنند، بنابراین کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب عنوان کرم روز و کرم ضدلک عنوان کرم شب را می‌گیرند. کرم‌های دور چشم درواقع همان کرم‌های ضعیف شده صورت هستند. کرم‌هایی که برای چروک و لک صورت استفاده می‌شوند برای اینکه در ناحیه دور چشم حساسیت کمتری ایجاد کنند، تضعیف می‌شوند. کرم‌های دور چشم در تمام افراد تاثیر یکسانی نمی‌گذارند زیرا هر فردی وضعیت پوستی متفاوتی دارد.

حقایقی درباره کرم های ضدچروک که نمی دانید
تاثیر این کرم‌ها برحسب سن فرد، چرب یا خشک بودن و روشن یا تیره بودن پوست متفاوت است، به همین دلیل نمی‌توان توصیه کرد تمام افراد از کرم دور چشم X استفاده کنند. درکل کرم‌های دور چشم بهتر است هنگام شب استفاده شوند تا کمتر نور ببینند. استفاده از ویتامین A بهترین گزینه برای مرطوب کردن دور چشم در طول روز است. مصرف بیش از حد کرم‌های ضدچروک و ضدآفتاب ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

یکی از علل پیری پوست و سلول‌ها، ایجاد مواد اکسیدان داخل سلول است. داروهایی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند ازجمله ویتامین‌ها می‌توانند به عنوان داروهای ضدچروک استفاده شوند اما گاهی اوقات در تبلیغ این مواد زیاده‌روی می‌شود.

کرم آلوورا، محصولات خوراکی و دیگر محصولاتی که از آن به‌دست می‌آید بیشتر خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند و تاحدودی ضدالتهاب و بسیار کم آنتی‌اکسیدان هستند. اگر روزی یک لیوان آب آلوورا یا قرص و محصولات دیگرش را بخورید و انتظار داشته باشید چروک‌هایتان باز شود، مطمئن باشید چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.

درصد آنتی‌اکسیدان این گیاه بسیار کم است و اینکه مصرف طولانی مدتش چقدر بتواند روی چروک‌ها موثر باشد خود یک علامت سؤال است، پس به غیر از خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضدالتهابی آلوورا نمی‌توان از آن انتظار بیشتری داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *