مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها
مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها ✔️ سایت آرایشی هفت رژ 🥇

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها

 

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها :درصد اکسیدان رنگ مو عاملی بسیار مهم در رنگ مو است. اکسیدان رنگ مو فعال کننده و تسریع کننده در عملیات رنگ آمیزی مو است. اگر اکسیدان با رنگ مو یا مواد دکلره ترکیب شود سرعت واکنش بسیار تسریع می گردد که این امر لازم و ضروریست چرا که اگر رنگ مو را به صورت خالی و بدون اکسیدان بر روی مو بمالید در خوشبینانه ترین حالت ۲۴ ساعت زمان نیاز است تا فعل و انفعلات شیمیایی بین رنگ و مو صورت گیرد. درصد اکسیدان رنگ مو و قدرت های آن متفاوت است.با  ۷rozh.com همراه باشید.

در ادامه مقاله با آنها آشنا می شوید. اکسیدان شامل هیدروژن پراکسید, ستیل الکل, آب و ستثاریل الکل می باشد.

قبل از خرید اکسیدان رنگ مو توجه کنید. درصد آن تاثیر زیادی در نتیجه نهایی کار آرایشگران مو دارد. لذا اکسیدان نقش مهمی در رنگ پذیری و حتی ترکیبات ایجاد شده در رنگها دارد.زیرا انواع اکسیدان رنگ مو در واقع فعال کننده رنگ مو است. البته همه چیز به اینجا ختم نمی شود. سلامتی و جلوگیری از آسیب موها هم در گرو انتخاب صحیح اکسیدان است. لذا توجه به تفاوت درصد اکسیدان بسیار کلیدی است.

درصد اکسیدان رنگ مو

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها

درصد و ولوم اکسیدان رنگ مو
۱. اکسیدان ۳%
این اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم ۱۰ یا اکسیدان شماره ۰/۵ نیم نیزشناخته می شود. اکسیدان ۳% ضعیف ترین اکسیدان به شمار می رود. در رنگساژها, رنگ های هایلایت, مش و انواع لایت بسیار کاربرد دارد. همچنین قبل از خرید رنگ مو ابن را بدانید. اکسیدان نیم در رنگهای تیره مثل مشکی و قهوه ای تیره باعث ثبات بیشتر و تیرگی رنگ مو می شود.

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها

۲. اکسیدان ۶%
این اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم ۲۰ یا اکسیدان شماره ۱ نیز شناخته می شود. این شماره برای پوشش تارهای سفید پر کاربرد است. در دکلره های ضعیف و تکنیک دکوپاژ مورد استفاده قرار می گیرد. برای رسوب رنگ در ساقه مو نیز اکسیدان رایجی به شمار می رود. همچنین به منظور کاهش خطر سوختن موها برای مش فویل نیز مفید است. تکنیک های آمبره و سامبره نیز انتخاب مناسبی برای این اکسیدان است. در رنگ ریشه و رنگ ابرو نیز کاربرد زیادی دارد.

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها
۳. اکسیدان ۹%
این اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم ۳۰ یا اکسیدان شماره ۲ شناخته می شود. قابلیت روشن کنندگی دارد. با کمک رنگ های روشن تر و اکسیدان شماره ۲ به باز شدن رنگ موی فرد کمک می نماید. در انواع مدل رنگ مو نیز کاربرد دارد. قبل از خرید پودر دکلره بدانید یکی از اکسیدان های پر طرفدار برای دکلره اکسیدان ۹ درصد به شمار می رود پس بیشتر جهت رنگهای با پایه متوسط تا بلوند استفاده می نمایند.

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها
۴. اکسیدان ۱۲ درصد
این اکسیدان با نام اکسیدان ولوم ۴۰ یا اکسیدان شماره ۳ نیز شناخته می شود. معمولا برای دکلره قوی مورد استفاده قرار می گیرد. ترجیحا از این شماره برای دکلره استفاده نکنید. مگر اینکه توسط آرایشگران حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد. چون آسیب استفاده از این نوع اکسیدانها برای مو زیاد می باشد. این اکسیدان درجه روشن کنندگی بالایی خواهد داشت. فرق درصد اکسیدان های شماره ۲ و ۳ در دکلره این است. اکسیدان ۹ درصد با سرعت و قدرت کمتری مو را روشن می کنند. اما اکسیدان ۱۲ درصد با قدرت و سرعت بالایی مو را تا پایه های مناسب روشن می کنند. حتما بعد از استفاده از اکسیدانهای ۱۲ درصد از ماسک موی مناسب استفاده نمایید. تا آسیب های سطحی وارده به ساقه موی شما ترمیم شود. برای خرید ماسک مو مناسب و با کیفیت می توانید به بخش مراقبت مو سایت فروشگاه هفت رژ مراجعه نمایید. با مطالعه توضیحات محصولات مراقبت مو مناسب ترین ها را برای خود انتخاب کنید.

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانها

نقش درصد اکسیدان ها به طور جداگانه در روشن نمودن مو:
اکسیدان ها به طور خالص نیز می تواند به روشن نمودن مو کمک نماید. اکسیدان شماره ۲ و ۳ این کار را تا حدی انجام می دهد. منتها قدرت اکسیدان ۱۲ درصد در روشن کردن مو بیشتر است.

درصد اکسیدان رنگ ابرو

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانهامهمترین تفاوت درصد اکسیدانها
قبل از خرید رنگ ابرو بدانید. شماره اکسیدان برای رنگ ابرو نباید بیشتر از ۹ درصد باشد. جهت رنگ ابرو در نظر داشته باشید. به هیچ وجه از اکسیدان ۱۲ درصد استفاده نکنید. از اکسیدان ۶ درصد برای رنگهای تیره بهره ببرید. اکسیدان ۹ درصد را برای رنگهای متوسط و بلوند به کار برید. اما در صورتیکه ابروهای روشن و نازکی دارید. از اکسیدان ۳ درصد یا ۶ درصد کمک بگیرید.

نکات کاربرد اکسیدان ها:
نسبت مواد دکلره به اکسیدان :

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانهامهمترین تفاوت درصد اکسیدانها
معمولا میزان مصرف اکسیدان به ازای هر سه پیمانه دکلره ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلی لیتر می باشد. در دکوکرم ها این میزان ۱:۲ می باشد. یعنی به ازای ۱۰۰ میلی لیتر دکوکرم به میزان ۲۰۰ میلی لیتر اکسیدان لازم است. ترجیحا از اکسیدان ۱۲ درصد برای دکلره استفاده نکنید. موهای خود را حتی با زمان طولانی تر ولی با اکسیدان ۹ درصد و یا ۶ درصد روشن نمایید. در صورت نیاز مواد دکلره را دوباره شارژ کنید. چون اکسیدان ۱۲ درصد عواقب زیادی را برای موها و پوست سر شما به بار می آورد. یکی از آنها خشکی و آسیب دیدن مو است. با خرید روغن آرگان و استفاده هفتگی آن آسیب دیدگی موهایتان را به حداقل برسانید. در هنگام رنگ و یا دکلره داخل مواد چند قطره از آرگان اضافه نمایید.

نسبت رنگ مو به اکسیدان :

مهمترین تفاوت درصد اکسیدانهامهمترین تفاوت درصد اکسیدانها
مقدار اکسیدان در رنگ مو معمولا در تمام رنگها یک و نیم به یک است. این نسبت به صورت ۱:۱٫۵ نمایش داده می شود. یعنی به ازای ۱۰۰ میلی لیتر رنگ , نیاز به ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان می باشد. البته در تکنیک های متفاوت رنگ آمیزی مو این نسبت ها تغییر می کند. مثلا برای رنگساژ, اکسیدان مناسب سه و شش درصد است. در رنگساژ به نسبت ۳ برابر اکسیدان ترکیب می شود. مصرف اکسیدان کمتر از حالت استاندارد باعث تیرگی مو می شود. اگر اکسیدان رنگ زیاد باشد. باعث روشن تر شدن رنگ موی شما خواهد شد. البته بهتر است میزان استاندارد را تغییر ندهید. در صورت نیاز از رنگهایی با شماره روشنتر استفاده کنید.

5/5 - (26 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *