کدوم رژگونه رو بخرم؟
کدوم رژگونه رو بخرم؟

کدوم رژگونه رو بخرم؟ | هفت رژ کدوم رژگونه رو بخرم که مناسب باشد؟

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

کدوم رژگونه رو بخرم؟

 

کدوم رژگونه رو بخرم؟ یافتن رژگونه ای که با رنگ پوست، تناژ آن و فرم صورت تان هماهنگ باشد، کار دشواری است. تشخیص اینکه کدام رنگ برای ته رنگ پوست تان مناسب است، نقش مهمی در زیبا شدن آرایش تان دارد.با ۷rozh.com همراه باشید…

کدوم رژگونه رو بخرم؟

کدام رژگونه برای کدام پوست مناسب تر است:

کدوم رژگونه رو بخرم؟

 

کدوم رژگونه رو بخرم؟

رژگونه از یکی از انواع لوازم آرایش است که محبوب بسیاری از خانم هاست. ماده انتقال دهنده رنگ در رژگونه های پودری، پودر تالک است و در انواع کرمی و مایع، سیلیکون و مواد جاذب رطوبت وجود دارد. رنگ و نگهدارنده از دیگر مواد فرمول رژگونه هستند…


بد نیست بدانید رنگ رژگونه از دو نوع تشکیل شده؛ یکی رنگ طبیعی پوست را می پوشاند و دیگری رنگ دلخواه را به پوست می دهد. برخی رژگونه ها هم مواد جاذب روغن، متراکم کننده و پخش کننده دارند. این روزها شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی انواع رنگ ها و فرمول های رژگونه را با آگهی های تجاری جذاب و زیبا به مصرف کنندگان معرفی می کنند. اگر مصرف کننده اطلاعات کافی در مورد این مواد نداشته باشد، به پیام های تبلیغاتی بسنده می کند بی آنکه دقیقا بداند کدام محصول برایش مناسب است. در «زیبایی» این هفته نکته های مهمی را که بهتر است درباره انتخاب رنگ یا فرمول رژگونه بدانید، برشمرده ایم.

پرکاربردترین رژگونه، نوع پودری آن است که از تالک، مواد رنگی، مواد جاذب چربی و متراکم کننده تشکیل شده است. مزیت این نوع رژگونه حالت طبیعی، محوشدن آسان و جذب بهتر چربی پوست است اما عیبی هم دارد؛ اینکه چندان روی پوست نمی ماند و با جذب چربی از پوست، تغییر رنگ می دهد. این نوع رژگونه برای خانم هایی که آرایش ملایم را می پسندند و پوستی معمولی نه خیلی خشک، نه خیلی چرب – دارند، مناسب است.

زمانی که تمام رژگونه های آرایشی را امتحان می کنید، یافتن رژگونه ای که با رنگ پوست، تناژ آن و فرم صورت تان هماهنگ باشد، کار دشواری است. تشخیص اینکه کدام رنگ برای ته رنگ پوست تان مناسب است، نقش مهمی در زیبا شدن آرایش تان دارد. در ابتدا باید، رنگ پوست تان را بشناسید تا بتوانید بهترین رژگونه را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین رنگ رژگونه، باید بدانید که ته رنگ پوست تان گرم است یا سرد، برای مثال اگر ته رنگ پوست تان سرد باشد، رژگونه ای با رنگ گرم با چهره شما همخوانی ندارد، درحالی که رژگونه ای با ته رنگ سرد درخشندگی بیشتری به پوست تان می دهد.

کدوم رژگونه رو بخرم؟

کدوم رژگونه رو بخرم؟

کدوم رژگونه رو بخرم؟

انتخاب مناسب ترین رژگونه
رژگونه، ترکیبی مهم در آرایش تمام خانم ها محسوب می شود
شناسایی تن رنگ پوست برای انتخاب رژگونه
با پوشیدن یک تی شرت سفید و ایستادن در مقابل آینه با پس زمینه سفید، می توانید رنگ پوست تان را تشخیص دهید. تا جایی که می توانید سعی کنید اطراف تان چیزهای سفید باشد. بعد از نگه داشتن یک لباس یا گردنبند طلایی زیر صورت تان، یک لباس نقره ای یا گردنبند نقره ای نگه دارید، کدام یک بیشتر به شما می آید؟ اگر نقره ای بیشتر به شما می آید، پس ته رنگ پوست تان سرد و اگر طلایی برازنده شماست، پس ته رنگ پوست تان گرم است؛ اگر هم هر دو رنگ به پوست تان می آید پس باید گفت که رنگ پوست تان خنثی است.

انتخاب مناسب ترین رژگونه
انتخاب بهترین رنگ رژگونه برای رنگ پوست بسیار مهم است

کدام رنگ، کدام رژگونه؟
رژگونه هایی که در خانواده هلویی و مرجانی قرار دارند بیشتر برای ته رنگ های گرم مناسب اند، در حالی که صورتی خالص و رنگ های قرمز روی پوست های با ته رنگ سرد بیشتر خود را نشان می دهند.

انواع رژ گونه ها

کدوم رژگونه رو بخرم؟کدوم رژگونه رو بخرم؟

رژگونه ها به شکل موس، رنگیزه ای، پودری، کرمی و چسبان وجود دارند. اگر پوست تان معمولی یا خشک است، رژگونه هایی به فرم موس و کرمی برای آن عالی خواهد بود و در کل باعث می شود پوست حالت زنده و درخشان پیدا کند. این نوع رژگونه ها به خوبی ترکیب شده و در تمام روز ماندگاری خود را حفظ می کنند. اگر پوست تان حالت چرب دارد، رژگونه پودری باعث کاهش درخشندگی آن می شود و با کرم پودرتان به خوبی ترکیب می شود. اگر می خواهید آرایش مختصری روی صورت تان داشته باشید، می توانید بی آنکه کرم پودرتان از بین برود رژگونه را پاک کنید.

رژگونه مناسب فصل
زمانی که رنگ پوست تان را تشخیص دادید، می توانید متناسب با فصل، رنگ رژگونه مورد نظرتان را انتخاب کنید. تابستان فرصتی عالی برای امتحان کردن رنگ های روشن تر است. فرقی نمی کند که از رنگ های زنده و درخشان استفاده کنید یا رنگ های خنثی و نرم یا حتی رنگ های کمرنگ، بهتر است رنگ رژگونه شما بهترین همخوانی را با لباس تان داشته باشد.
رژگونه های بهاره و تابستانه
رژگونه کرمی صدفی:این رنگ خنثی با هر نوع لباس در رنگ های مختلف همخوانی دارد، اما بهتر است آن را با رنگ های پررنگ امتحان کنید.

رژگونه مومی صورتی:اگر لباس تان به رنگ کمرنگ است یا خنثی، بهتر است برای صورت تان از رژگونه صورتی استفاده کنید چراکه با پوست تان بیشتر همخوانی خواهد داشت.

رژگونه چسبی مرجانی:اگر لباس سفید، کتان راه راه یا حتی مدل گلدار پوشیده اید، استفاده از رژگونه های مرجانی روی صورت بهترین گزینه برای حفظ درخشندگی آن بدون بر هم خوردن ست لباس های تان خواهد بود.

رژگونه پودری به رنگ قاصدکی:پودرهای روشن کننده با هر رنگی همخوانی دارند؛ چراکه آنها رنگ های افزودنی ملایم و خفیفی هستند که به صورت تان اضافه می شوند. مهم نیست که رنگ یا ته رنگ پوست تان چیست، پودرهای روشن تر باعث از بین رفتن سایه های صورت شده و سایه های ظریف تر و ملایم تری روی صورت به جا می گذارد.

رژگونه با مایه های صورتی یا ساتن هلویی:رنگ های صورتی روشن تر برای تکمیل لباس هایی با رنگ شربتی، صورتی پررنگ و حتی رنگ های خنثی ساده بسیار مناسب اند. استفاده از این رنگ ها، ساده ترین روش برای روشن تر کردن صورت است.

کدام رژگونه مناسب است؟
رژگونه، ترکیبی مهم در آرایش تمام خانم ها محسوب می شود. اگر آن را به درستی استفاده کنید، باعث تغییر حالت صورت تان می شود، درواقع می تواند صورت های رنگ و رو رفته یا رنگ پریده را به صورت های گرم و درخشان تبدیل کند. رژگونه هایی را که بیشتر در قالب پودری هستند باید با فرچه بزرگ رژگونه مورد استفاده قرار داد. از طرفی می توان رژگونه هایی در قالب کرم یا ژل هم تهیه کرد که باید با انگشتان تمیز یا با اسفنج آرایشی آن را روی صورت تان بمالید.

کدوم رژگونه رو بخرم؟

کدوم رژگونه رو بخرم؟

انتخاب مناسب ترین رژگونه

فرم صورت خود را برای رژگونه در نظر بگیرید:
۱٫زمانی که با رژگونه کار می کنید سعی کنید همیشه حالت و فرم صورت را مدنظر قرار دهید و آن را به شکلی بمالید که هایلایت موها را بیشتر نشان دهد.

۲٫روبه روی آینه بایستید و حالت و فرم صورت تان را مشخص کنید چراکه باید باتوجه به حالت صورت تان، بتوانید رژگونه را روی جای درستی بمالید.

۳٫اگر صورت تان حالت بیضی شکل دارد:در این صورت فک و پیشانی، طول و پهنای یکسانی داشته و طول صورت یک و نیم برابر این پهناست، رژگونه را روی نیمه بیرونی استخوان گونه تان بمالید.

۴٫اگر صورت تان گرد است:رژگونه را روی برجستگی گونه های تان بزنید، یعنی جایی که پهنای چانه و گردی گونه ها آغاز شده و طول و پهنای صورت تان هم در آن با هم برابر است، رنگ رژگونه را در امتدادی مستقیم بمالید. با این کار گردی صورت را به حالت متعادل تری در خواهید آورد.

۵٫اگر صورت مربعی شکل دارید:یعنی فک تان حالت مربعی دارد و پیشانی بزرگی دارید، رژگونه را با حرکات دورانی روی برجستگی گونه های تان بمالید و به خوبی با هم ترکیب کنید. با این حالت دورانی رژگونه، می توانید ماهیت صورت تان را خنثی کنید.

۶٫اگر صورت تان شکل قلب است:یعنی فک تان باریک تر از استخوان گونه ها و پیشانی تان است، رژگونه را با حرکاتی دورانی کوچک روی استخوان برجسته گونه و بخش های بیرونی آن بمالید. رنگ رژگونه را زیر یک سوم پایینی چشم ها قرار دهید و در یک امتداد افقی به سمت بیرون بمالید تا فک و گونه بیشتر خود را نشان دهند و توجه کمتری در بخش مرکزی صورت تان باشد.

۷٫اگر صورت تان حالت مستطیلی دارد:یعنی فک تان شکل مربعی دارد و طول صورت تان بیشتر از عرض آن است، رژگونه را کمی خمیده و افقی تر در امتداد گونه های تان بمالید. با این کار، طول صورت تان کمتر به چشم می آید.

چطور می توان بهترین رنگ رژگونه را برای پوست های روشن انتخاب کرد؟
اگر پوست تان رنگ روشن دارد، انتخاب سایه رژگونه دشوار است. رنگ هایی که بسیار تیره هستند به صورت تان حالت رنگ و رو رفته و مصنوعی می دهند. رنگ هایی که خیلی روشن یا در خانواده درستی از رنگ ها قرار ندارند هم باعث می شود که صورت تان حالت بیمار پیدا کند. اول باید سعی کنید بفهمید که میزان روشن بودن پوست تان براساس معیار یک تا ۱۰ در چه حد است. بهترین روش برای تعیین این مسئله، این است که به یک فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی بروید و از فروشنده یا کارشناس آرایشی بخواهید برای تان مشخص کند پوست تان چه نمره ای دارد. آنها برای رنگ رژگونه مورد نظرتان به شما چند پیشنهاد خواهند داد، اما زود تصمیم به خرید نگیرید. اگر نمونه ای به شما پیشنهاد کردند، آن را امتحان کنید.

رنگ رژگونه هلویی یا صورتی؟
این مسئله را مشخص کنید که آیا ته رنگ پوست تان با توجه به خود پوست به رنگ زرد، سرخ است یا نه. دو ورق کاغذ بردارید، یکی به رنگ زرد روشن یا نارنجی و دیگری به رنگ صورتی یا قرمز. در حالی که دارید به آینه نگاه می کنید، اولی را جلوی صورت تان بگیرید و بعد دومی را نگه دارید. برای اکثر افراد یک ورق، رنگ صورت را کاملا محو می کند و دیگری رنگ و روی تازه به آن می دهد. این ورقی که باعث می شود صورت تان رنگ بگیرد در واقع همان ته رنگ پوست تان است.

آیا رنگ قرمز یا صورتی باعث جان گرفتن رنگ پوست تان می شود؟ پس ته رنگ پوست تان هم قرمز بوده و باید از رژگونه هایی با ته رنگ قرمز استفاده کنید. اگر ورق هایی که رنگ زرد یا نارنجی دارد باعث می شود که رنگ صورت تان بیشتر خود را نشان دهد، آنگاه باید از ته رنگ های زرد و درواقع از رژگونه های هلویی یا مرجانی استفاده کنید.

کدوم رژگونه رو بخرم؟

انتخاب مناسب ترین رژگونه

از فرچه های رژگونه مناسب استفاده کنید

کدوم رژگونه رو بخرم؟

کدوم رژگونه رو بخرم؟

برای استفاده از رژگونه ها، از فرچه های پرزدار و بزرگ استفاده کنید. رنگ های مختلفی را که فکر می کنید با رنگ پوست و ته رنگ آن همخوانی دارد، جمع آوری کرده و هر کدام را امتحان کنید. بهتر است جلوی آینه امتحان کنید و ببینید که با رنگ های طبیعی روشن چطور خواهید شد یا می توانید از دوست تان بخواهید در این مورد نظر بدهد.

نکته هایی که شاید به کارتان آید:
رژگونه تابستانه
تابستان فرصتی عالی برای امتحان رنگ های روشن تر است. اما بهتر است رنگ رژگونه بهترین همخوانی را با لباس داشته باشد.

فرچه رژگونه
برای استفاده از رژگونه ها، از فرچه های پرزدار و بزرگ استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *