آرایش روزانه ساده و سریع
آرایش روزانه ساده و سریع

آرایش روزانه ساده و سریع | هفت رژ آرایش روزانه ساده و سریع و نکاتی که باید رعایت کرد

زمان مطالعه این مطلب: 10 دقیقه

آرایش روزانه ساده و سریع

آرایش روزانه ساده و سریع  ،مراحلی دارد که به راحتی می‌توانید یاد بگیرید. اگر هر روز آرایش می‌کنید، این مطلب را دنبال کنید تا مراحل میکاپ را به خوبی یاد بگیرید.آرایش روزانه یکی از دغدغه‌های بسیاری از خانم‌ها است. بسیاری از کسانی که به طور روزانه و مرتب آرایش می‌کنند، دنبال این هستند که لک‌ها و ایرادات پوست را بپوشانند یا اینکه زیبایی طبیعی خود را بیشتر جلوه دهند.اگر تازه آرایش کردن را شروع کرده‌اید، در ابتدا سخت به نظر می‌رسد و ممکن است از نتیجه کار اصلا راضی نباشید. اینکه بدانید از کدام محصول اول از همه استفاده کنید و ترتیب آرایش روزانه ساده و سریع به چه شکل است، در آغاز کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد.

در روزهای اول، این کار زمان زیادی از شما می‌گیرد و باید وقت زیادی صرف آن کنید تا آرایشی بی‌نقص و تمیز داشته باشید. ولی به مرور که روند آن را یاد بگیرید، این کار ساده‌تر و سریع‌تر می‌شود.با سایت ۷rozh.com همراه باشید…

در ادامه، مراحل اجرای یک آرایش روزانه ساده را عنوان می‌کنیم:

بخش اول، آماده سازی صورت
۱. ابتدا باید از یک صورت تمیز کارتان را شروع کنید.
شستن صورت

آرایش روزانه ساده و سریع

اولین مرحله از آرایش روزانه شستن صورت است. برای شستن صورت می‌توانید از صابون، فیس‌واش و آب گرم استفاده کنید. بعد از شستن صورت با حوله به آرامی آن را خشک کنید. اگر عادت دارید که صبح‌ها دوش می‌گیرید و در حمام صورت خود را لایه‌برداری می‌کنید، می‌توانید از مرحله شستن صورت، صرف نظر کنید.یکی دیگر از نکات مهمی که باید بدانید این است که در انتهای روز و قبل از خواب، حتما دوباره باید صورت‌تان را بشویید. موقع خواب هیچ ماده آرایشی نباید روی صورت‌تان باقی بماند. باقی ماندن مواد آرایشی روی پوست در طول شب، باعث می‌شود که منافذ پوست مسدود شده و آکنه ایجاد شود. برای پاک کردن آرایش می‌توانید از پاک‌کننده‌های مخصوص یا دستمال‌های مرطوب استفاده کنید.

۲. از کرم ضد آفتاب و مرطوب‌کننده استفاده کنید.
استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده

آرایش روزانه ساده و سریع

اگر ممکن است که در طول روز زیر نور آفتاب قرار بگیرید، حتما آرایش خود را با کرم ضد آفتاب شروع کنید. حتما از کرم مناسب و محصولات مرتبط با پوست خود استفاده کنید چون ضدآفتاب نامناسب باعث می‌شود که سایر مواد آرایشی، به راحتی روی پوست نخوابد و جذب نشود.

اگر پوست خشک دارید که مستعد پوست پوست شدن است، حتما از مقدار مناسبی مرطوب‌کننده هم استفاده کنید. آرایش ممکن است ابتدا خشکی و پوسته پوسته شدن پوست صوت را بپوشاند ولی بعد از مدتی و در انتهای روز، ظاهر بسیار نامناسبی ایجاد می‌کند.اگر به هر دو مورد، یعنی هم ضدآفتاب و هم مرطوب‌کننده نیاز دارید، ابتدا از ضدآفتاب استفاده کنید.قبل از خرید ضدآفتاب، لازم است که ویژگی های بهترین کرم های ضد آفتاب را بشناسید.

۳. از پرایمر صورت استفاده کنید.
استفاده از پرایمر

آرایش روزانه ساده و سریع

مرحله بعدی، استفاده از پرایمر است. پرایمر کمک می‌کند که راحت‌تر آرایش کنید، لک و جای جوش را بپوشانید و آرایش‌تان برای مدت طولانی‌تری روی پوست بماند. می‌توانید پرایمر را روی صورت بزنید و با نوک انگشت، روی پوست پخش کنید. هر جایی از صورت که قرار است از مواد آرایشی استفاده کنید، به پرایمر نیاز دارد. یعنی اگر قرار است از کرم پودر استفاده کنید، حتما روی پیشانی، بینی، چانه و گونه‌های خود را پرایمر بزنید.

اگر قرار است از خط چشم یا سایه چشم استفاده کنید باید روی پلک‌ها و زیر ابرو هم پرایمر بزنید. پرایمرهای آرایشی برای این کار مناسب هستند. ولی محصولات ملایم‌تر و در واقع پرایمرهای مخصوص آرایش چشم هم عرضه شده‌اند که می‌توانید تهیه کنید. قبلا در مورد اینکه پرایمر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد، مطالبی منتشر کرده‌ایم.

پخش دوم: استفاده از کرم پودر
۱. کرم پودر مناسب را انتخاب کنید.
کرم پودرها تنوع زیادی دارند. هر کدام از آنها معایب و مزایای خاص خودشان را دارند. هم کرم پودرهای استیکی و پودری در بازار وجود دارد و هم کرم پودر مایع. معمولا کرم پودر مایع رواج بیشتری دارد.

پیدا کردن کرم پودر مناسب، کار سخت و چالش‌برانگیزی است. باید کرم پودری پیدا کنید که دقیقا هم‌رنگ پوست صورت‌تان باشد.اگر پوست شما مستعد تحریک است، باید از کرم پودرهایی استفاده کنید که ملایم و مخصوص پوست‌های حساس هستند.علاوه بر این، کرم پودرهای باکیفیت، گران قیمت هستند بنابراین نمی‌توانید با آزمون و خطا، کرم پودر مناسب‌تان را پیدا کنید. موقع خرید کرم پودر حتما با متخصصان زیبایی و آرایشگران و مشاوران حاضر در فروشگاه‌های آرایشی، مشورت کنید. این مشاوران شما را برای پیدا کردن کرم پودر مناسب و هم‌رنگ با پوست، راهنمایی می‌کنند. علاوه بر انتخاب رنگ کرم پودر می‌توانید در مورد کیفیت و ویژگی‌های هر محصول، از آنها پرس و جو کنید.

۲. کرم پودر را روی صورت بزنید.
زدن کرم پودر

آرایش روزانه ساده و سریع

یک لایه نازک و مسطح از کرم پودر می‌تواند پوست شما را نرم و یکدست کند و ظاهری یکدست و صاف ایجاد کند. نحوه استفاده از کرم پودر، به نوع آن بستگی دارد.برای کرم پودرهای مایع که به شکل کرم عرضه می شوند، باید مقداری کمی از آنها را روی بخش‌های مرکزی پوست بگذارید و به طرف اطراف پخش کنید.برای پخش کردن کرم‌پودر می‌توانید از نوک انگشت، براش مخصوص کرم پودر یا اسفنج آرایشی استفاده کنید. هر زمان که به کرم بیشتری نیاز بود، روی پوست اضافه کنید. کرم را روی صورت‌تان ماساژ ندهید بلکه با حرکات سریع و ضربه‌ای، درست مثل نقاشی روی بوم، کرم‌پودر را پخش کنید.

کرم‌پودرهای جامد به شکل تیوب یا استیک عضه می‌شوند. برای این کرم‌پودرها نیز می‌توانید از انگشت برای برداشتن آنها و قرار دادن روی پوست، استفاده کنید. اگر مستقیما استیک را روی پوست صورت بکشید، پوشش‌دهی بهتری دارد ولی لایه ضخیمی از کرم پودر روی صورت‌تان می‌نشیند.فرقی نمی‌کند کدام نوع کرم‌پودر را انتخاب کنید. نکته مهم این است که به خوبی آن را روی صورت پخش کنید تا طبیعی و یکدست به نظر برسد. با حرکات چرخشی ملایم، کرم پودر را به طور یکدست و یکنواخت، همه جای پوست پخش کنید.

آرایش روزانه ساده و سریع

۳. در نواحی دارای مشکل، از کانسیلر استفاده کنید.
استفاده از کانسیلر

آرایش روزانه ساده و سریع

اگر روی پوست‌تان بخش‌های نامسطحی وجود دارد که بعد از کرم‌پودر زدن هم دیده می‌شود، مثلا لک‌های تیره یا جوش و سیاهی زیر چشم، یا مقداری کانسیلر می‌توانید این نواحی را بپوشانید. مقدار کمی کانسیلر در این نواحی بگذارید و درست مثل کرم پودر زدن، کانسیلر را روی صورت پخش کنید.

انتخاب کردن کانسیلر مناسب درست مثل انتخاب کرم‌پودر است. البته موقع خریدن کانسیلر باید محصولی را بخرید که یکی دو شماره از رنگ طبیعی پوست‌تان روشن‌تر باشد. از آنجایی که لازم نیست کانسیلر دقیقا هم رنگ پوست باشد، می‌توانید روی پوست دست‌تان رنگ کانسیلر را امتحان کنید. به این ترتیب، دامنه انتخاب‌تان کمتر می‌شود.

۴. از پودرهای شفاف یا پودر فیکس استفاده کنید.
استفاده از پودر های شفاف یا پودر فیکس

بعد از کرم پودر و کانسیلر، همیشه برای اتمام این قسمت به یک پودر نیاز دارید. با این کار، آرایش شما فیکس می‌شود و باعث می‌شود که مدت بیشتری باقی بماند. پودر فیکس یا فیکساتور مانع از ذوب شدن و خراب شدن آرایش می‌شود. برای استفاده از پودر فیکس، از قلمو استفاده کنید. مقاری ازپودر را روی پیشانی، گونه، بینی و چانه بزنید.

اما فیکساتور چیست و چه کاربردی دارد؟

آرایش روزانه ساده و سریع

فیکساتور یک محصول آرایشی بسیار مهم و تاثیرگذار است که کمک می‌کند آرایش ما درست مثل همان ساعت اول، دست نخورده و ثابت باقی بماند. این محصول با عنوان اسپری فیکساتور یا پودر فیکس شناخته می شود.

بخش سوم: افزودن رنگ‌ها
۱. رژ گونه یا برنزر بزنید.
زدن رژ گونه یا برنزر

آرایش روزانه ساده و سریع

آرایش روزانه ساده و سریع

رژ گونه و برنزر هر دو رنگ‌هایی به شکل پودر هستند که برای برجسته‌تر نشان دادن و افزودن رنگ به بخش‌هایی از صورت می‌توانید از آنها استفاده کنید. از رژ گونه برای افزودن کمی رنگ و طراوت به گونه‌هایتان استفاده کنید. برنزر برای مواقعی استفاده می‌شود که می خواهید بخشی از پوست را تیره‌تر جلوه دهید انگار در معرض آفتاب قرار گرفته‌اند.

هم برنزر و هم رژ گونه برای گونه است ولی از برنزر می توانید برای افزودن رنگ و برق به بینی، پیشانی و چانه استفاده کنید. از یک براش آرایشی گرد برای افزودن رژگونه و برنزر به پوست استفاده کنید.درست مثل هر محصول آرایشی دیگر، باید در مورد انتخاب و خرید رژگونه و برنزر هم نکاتی را در نظر بگیرید. برای برنزر، رنگ‌های طبیعی‌تر را انتخاب کنید. برنزری انتخاب کنید که فقط کمی از رنگ طبیعی پوست‌تان تیره‌تر باشد.

برای رژ گونه، رنگی را در نظر بگیرید که معمولا صورت‌تان بعد از سرخ شدن به همان رنگ تغییر می‌کند. برای پوست‌های روشن‌تر رنگ‌های صورتی و هلویی مناسب است. برای پوست‌های متوسط صورتی مایل به بنفش، گلی، سرخابی و گل‌بهی مناسب است. برای پوست‌های تیره‌تر از نارنجی روشن، آجری و… استفاده کنید.بعضی از افراد از برنزر برای کانتور کردن گونه استفاده می‌کنند. اگر شما هم چنین استفاده‌ای از برنزر می‌کنید، باید حداقل دو رنگ متفاوت از آن در اختیار داشته باشید. یکی کمی روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست و دیگری کمی‌ تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست.

از یک براش تمیز برای استفاده از رنگ روشن‌تر روی گونه‌ها استفاده کنید. سپس زیر گونه از برنزر تیره‌تر استفاده کنید. از یک قلمو برای ترکیب کردن دو برنزر استفاده کنید تا آرایش شما یکدست و طبیعی به نظر برسد.

۲. از پرایمر چشم استفاده کنید.
اگر نواحی اطراف چشم خود را پرایمر نزده‌اید، قبل از سایه زدن حتما این کار را انجام دهید. از نوک انگشتان خود استفاده کنید و مقدار کمی از پرایمر را روی پلک‌ها بگذارید و پخش کنید. می‌توانید از پرایمر صورت یا پرایمرهای مخصوص چشم استفاده کنید. اگر قصد دارید از پرایمر صورت برای زیر و بالای چشم‌های خود استفاده کنید، حتما اطمینان حاصل کنید که روی بسته‌بندی آن ذکر شده باشد که این محصول برای چشم هم مناسب است.

۳. رنگ سایه چشم را انتخاب کنید.
انتخاب رنگ سایه چشم

آرایش روزانه ساده و سریع

آرایش روزانه ساده و سریع

حتما برایتان سوال پیش آمده که سایه چشم مناسب رنگ چشم شما چیست؟

برای شروع به حداقل دو رنگ نیاز دارید. دو رنگی که یکی از دیگری روشن‌تر باشد. در مورد ظاهری که در نظر دارید فکر کنید. برای سایه زدن سه گزینه کلی دارید:

ظاهر طبیعی: که در این شرایط بیشتر افراد اصلا پی نمی‌برند که آرایش دارید. برای این نوع از آرایش، باید سایه‌هایی را انتخاب کنید که تقریبا رنگ مشابهی با رنگ طبیعی پوست‌ صورت‌تان دارند. از پالت‌های سایه چشم با رنگ‌های خنثی استفاده کنید که معمولا در رنگ‌هایی مثل هلویی، زیتونی، قهوه‌ای و کرم وجود دارند.

سایه دودی یا اسموکی: اگر سایه اسموکی یا دودی را انتخاب کنید، آرایش‌تان به وضوح قابل مشاهده است. این روش سایه زدن بسیار مرسوم شده است و افرادی زیادی آن را برای آرایش روزانه خود انتخاب می‌کنند. برای این آرایش باید پالت سایه با طیف دودی و طوسی و زغالی داشته باشید. از سایه‌های کاملا مشکی اجتناب کنید چون با سایه مشکی، ایجاد عمق در پلک، بسیار سخت است.

سایه رنگی: برای این مورد، هر رنگ سایه‌ای را می‌توانید انتخاب کنید. می‌توانید رنگ مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید یا رنگی که مکمل رنگ چشمان‌تان باشد.

۴. ابتدا از روشن‌ترین رنگ شروع کنید.
این رنگ روشن، به عنوان رنگ پایه استفاده می‌شود. بسته به آرایشی که در نظر دارید، این رنگ روشن را فقط روی پلک یا روی پلک تا زیر ابرو استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از قلموهای باریک یا اپلیکاتور سایه استفاده کنید.

۵. رنگ‌های تیره‌تر را به پلک اضافه کنید.
پشت پلک را کاملا با رنگ تیره بپوشانید ولی بالاتر از گودی چشم نروید. از جایی که مژه‌ها شروع به رویش کرده است تا جایی که گودی بالای چشم دیده می‌شود، پشت پلک را سایه بزنید. سایه را به خوبی با براش ترکیب و پخش کنید.

۶. با خط چشم، به چشمان‌تان جلوه دهید.
کشیدن خط چشم

آرایش روزانه ساده و سریع

می‌توانید خط چشم مدادی، قلمو و خط چشم مایع استفاده کنید. برای این کار از خط چشم مشکی یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید. اگر می‌خواهید آرایش چشم‌تان رنگارنگ باشد، از یک رنگ تیره‌تر از سایه چشم، برای خط چشم استفاده کنید.

خظ مژه را پیدا کنید و بالای آن خط چشم بکشید. از گوشه بیرونی چشم شروع کنید تا به سمت بینی برسید.بسیاری از افراد از خط چشم فقط برای پلک بالایی استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید برای پلک بالا و پایین هر دو خط چشم بکشید حتما باید گوشه انتهایی خط‌ها را به هم وصل کنید.

۷. آرایش چشم را کامل کنید.
موقع آرایش چشم، در آخرین مرحله باید بر آرایش مژه‌ها تمرکز کنید. فر کردن مژه باعث می‌شود که مژه‌ها بلندتر به نظر برسند. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، فر مژه را تا جایی که می‌توانید به ریشه مژه نزدیک کنید. در نهایت با ریمل، آرایش را تکمیل کنید. البته می‌توانید از مرحله فر کردن مژه صرف نظر کنید و مستقیما از ریمل استفاده کنید.

۸. رژ لب یا برق لب استفاده کنید.
زدن رژ لب یا برق لب

آرایش روزانه ساده و سریع

درست مثل سایه چشم، برای انتخاب رژلب هم می‌توانید یا رنگ‌های طبیعی را انتخاب کنید یا رنگ‌هایی که به وضوح دیده می‌شوند. برای آرایش روزانه اکثر افراد ترجیح می‌دهند که صورت و قهوه‌ای طبیعی دقیقا همرنگ با لب خود را به عنوان رنگ رژلب انتخاب کنند.برخی دیگر رنگ قرمز کلاسیک را ترجیح می‌دهند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند که رنگ طبیعی لب‌های خود را حفظ کنند و فقط از برق لب یا بالم لب استفاده کنند. اینکه کدام مورد را انتخاب کنید به خودتان و به مکانی که قصد رفتن دارید بستگی دارد.

فراموش نکنید که رژلب در آخرین مرحله از آرایش قرار دارد، زمانی که همه بخش‌های آرایش خود را تکمیل کرده باشید. رژلب را همیشه همراه‌تان ببرید تا اگر پاک شد و هر زمانی که نیاز بود، آن را تجدید کنید.بسیاری از افراد برای رژلب زدن دقت نمی‌کنند ولی رژلب زدن هم نکاتی دارد که با رعایت کردن آن، می‌توانید آرایشی حرفه‌ای تر داشته باشید و آرایشتان برای مدت بیشتری دوام بیاورد.ابتدا روی لب‌ها کرم پودر یا بالم لب بزنید. این مرحله مثل پرایمر برای صورت عمل می‌کند.قبل از استفاده از رژلب، با خط لب هم‌رنگ، دورتادور لب را مشخص کنید. این کار باعث می‌شود که رژلب درست در جای خود قرار بگیرد و حاشیه‌های آن، نامرتب نباشد.

منبع: wikihow

3.7/5 - (6 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *