دنیای مد آرایش و زیبایی/۸ اصل آرایش خوب صورت برای میهمانی
دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

دنیای مد آرایش و زیبایی/8 اصل آرایش خوب صورت برای میهمانی | هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت
۸ اصل آرایش خوب صورت برای میهمانی

می خواهید به میهمانی بروید و دوست دارید آرایش صورتتان سبیار طبیعی به نظر برسد اما نمی دانید چطور آرایش کنید تا اینکه جذاب و زیبا شوید اما آرایش زننده و ابتدایی نداشته باشید.
راز یک آرایش خوب و فاخر برای میهمانی ها این است که بدانید کدام بخش صورتتان را باید به چه صورت آرایش کنید و ایرادهای احتمالی ان را چگونه محو کنید.
اجازه ندهید آرایش تان توی چشم باشد. شما می توانید به راحتی با به کار بستن چند تکنیک آرایشی در روز آرایشی ملایم داشته باشید.

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

 

۸ اصل آرایش خوب صورت برای میهمانی در روزهای عید روزهای دیدوبازدید، مهمانی و… است؛ روزهایی است که بیش از هرزمان دیگری زیبایی و آراستگی اهمیت دارد اما راز این آراستگی در آرایش زیاد نیست. آرایش های سنگین در طول روز که شما به دید و بازدیدهای خود اختصاص می دهید، زننده هستند و به جای افزودن بر آراستگی، شما را فردی ناآگاه به اصول زیبایی نشان می دهند.

چروک ها را با کرم پودر زیاد برجسته تر نکنید

وقتی خطوط ظریفی روی پوست پدید می آیند و لک های قهوه ای ناشی از آفتاب و پیری چندبرابر می شوند، بسیاری از خانم ها سراغ انواع کرم پودرها و پوشاننده ها می روند اما در این مواقع استفاده نادرست و زیاد می تواند حالت چهره را بدفرم کند. در واقع استفاده غیرصحیح از این نوع پوشاننده ها به جای اینکه چنین اشکالاتی را بپوشاند آنها را بیشتر برجسته کرده و توجه ها را بیشتر جلب می کند

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

 

رازهای آرایش صورت

استفاده بیش ازحد از کرم پودرها و پوشاننده ها خوب نیست به خصوص برای پوشاندن چروک ها چون قراردادن یک لایه ضخیم روی آنها، پوست صورت را مصنوعی می کند و چهره را پیرتر نشان می دهد. اگر می خواهید ظاهر پوست تان را صاف، هموار و یکدست کنید، به جای پودر از یک کرم پودر مایع سبک استفاده کنید. بهتر است از کرم پودرهایی استفاده کنید که به سرعت جذب پوست می شوند.

نکته دیگر اینکه کرم پودرهای حاوی مرطوب کننده نسبت به انواع دیگر و پودرها بهتر روی پوست می خوابند؛ به اندازه یک سکه کوچک کرم پودر در کف دست تان بگذارید، بعد همانند مرطوب کننده با نوک انگشتان به صورت بمالید.

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

 

برای پوست ظریف زیر چشم از کانسیلر نامربوط استفاده نکنید

کانسیلرها بهترین دوست برای پوشاندن لک ها و تیرگی های پوستی هستند اما زمانی مشکل ایجاد می شود که از کانسیلرهای مخصوص پوشاندن لک ها برای کاربردهای دیگر استفاده کنید. مثلا می خواهید حلقه های سیاه دور چشم را با آنها بپوشانید چون معمولا کانسیلرهای مخصوص پوشاندن لک ها بسیار غلیظ هستند. اگر چنین ویژگی نداشته باشند، لک ها و جوش ها به خوبی پنهان نمی شوند اما این ماده برای پوست نازک زیر چشم بیش از اندازه غلیظ است. با برس کانسیلر زیر چشم نقطه هایی بگذارید و بعد با انگشت آن را پخش کنید تا صورت حالتی طبیعی بگیرد و اثر خستگی از روی صورت تان پاک شود.

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

 

ریمل ضدآب مژه های تان را می شکند

استفاده از ریمل های ضدآب برای خیلی ها وسوسه کننده است چون کمتر می ریزند در نتیجه زیر چشم سیاه نمی شود ولی باید بدانید این ریمل ها به دلیل اینکه فرمول قوی تری دارند می توانند مژه ها را خشک کنند و به دلیل همین خشک شدن وقتی سن بالا می رود مژه ها نازک و شکننده می شوند. اما چاره چیست؟ اگر می خواهید مژ ه های تان پرتر و زیباتر به نظر برسد، اول از همه روی محل رویش مژه ها را مدادی قهوه ای بکشید تا مژه های تان ضخیم تر و پرتر جلوه کنند. در قدم بعدی با یک ریمل سبک و ملایم و نه ضدآب مژ ه های تان را حالت دهید.

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

 

برای پلک افتاده از سایه براق استفاده نکنید

پیشنهاد می کنیم استفاده از سایه های براق با رنگ سرد را کنار بگذارید به خصوص وقتی سن بالا می رود و به ۴۰سال نزدیک می شود هرقدر پلک ها مات تر باشند، چهره زیبایی بیشتری دارد چون وقتی از سایه ای براق استفاده کنید، چروک های ریز خودشان را بیشتر نشان می دهند.

بیشتر رنگ هایی مانند بنفش، رنگ هلویی ملایم، خاکستری و. . . برای بیشتر افراد مناسب است اما اگر به دلیل مناسبت خاصی دوست دارید به صورت و چشم های تان جلوه بیشتری دهید، می توانید از یک خط چشم براق استفاده کنید. اگر دچار افتادگی پلک شده اید و دوست دارید چشم های تان بازتر و زیباتر به نظر برسد، به هیچ وجه زیر مژه ها خط چشم پررنگ نکشید و تنها به خط باریکی بالای چشم و به سمت گوشه بیرونی چشم ها بکشید.

از رژلب های تیره دوری کنید چون کوچک کننده هستند

یک قانون قدیمی وجود دارد که شاید برای تان جالب باشد؛ رنگ های تیره، چه روی دیوار باشند، چه روی زمین و چه روی بدن یا. . . آن منطقه کوچک تر به نظر خواهد رسید. با بالارفتن سن لب ها به طور طبیعی حجم خود را از دست می دهند و مسلما هیچ خانمی هم دوست ندارد لب هایش کوچک تر هم بشود. علاوه بر این رنگ های تیره، سفیدی دندان ها را نیز کمتر نشان می دهند.
اگر می خواهید چهره تان شاداب تر به نظر برسد برای لب ها به دنبال رنگ های زنده باشید.

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

 

به گونه های تان رنگ بدهید

خانم ها معمولا ترجیح می دهند برای گونه ها از رنگ های کدر و نه چندان درخشان استفاده کنند چون آنها از رنگ می ترسند. حقیقت این است که رژگونه های درخشان می تواند چهره را جوان تر و پرانرژی تر نشان دهد و کمک کند گونه ها برجسته تر به نظر بیاید. پیشنهاد می کنیم برای رژ گونه دنبال رنگ هایی مانند قهوه ای- خاکی رنگ، صورتی و سرخ با حالتی کرمی باشید. رژگونه هایی که کمی حالت کرمی دارند، بهتر از پودرها روی صورت پخش می شوند و پوست را نیز مرطوب می کنند.

وقتی می خواهید رژگونه بزنید، اول از همه برس را گوشه بالای گونه بگذارید و بعد رنگ را به سمت پایین پخش کنید. با این روش می توانید مطمئن باشید چهره تان همان گونه می شود که می خواهید.

ابروهای تان را زیاد برندارید

پیشنهاد می کنیم از برداشتن بیش ازاندازه ابروها جدا خودداری کنید به خصوص وقتی سن بالا می رود. زیاد برداشتن ابروها به مرور باعث کم شدن و حتی از بین رفتن کامل ابروها می شود تا جایی که هیچ وقت دوباره رشد نخواهد کرد. در این مواقع تنها راه، استفاده از مداد یا سایه ابروست تا بتوانید خالی بودن ابروها را بپوشانید. برای این کار کافی است از قسمت داخلی ابروها شروع کرده، بعد به سمت بیرون ابروها حرکت کنید. بهتر است برای این کار از یک مداد نوک تیز یا برسی زاویه دار استفاده کنید؛ باید اول روی ابرو با مداد به صورت نقطه نقطه بگذارید و بعد رنگ را پخش کنید.

دنیای مد آرایش و زیبایی خوب صورت

با پودر زیاد، درخشندگی صورت را نگیرید

باید بدانید تفاوت ناچیزی بین یک صورت درخشان و یک صورت چرب وجود دارد اما بسیاری مرز بین این دو را به خوبی نمی شناسند. بزرگ ترین اشتباه بسیاری از خانم ها این است که آنقدر که حواس شان هست که صورت شان برق نیفتد، فراموش می کنند که به صورت خود کمی درخشش طبیعی هم بدهند و در نتیجه پوست شان کدر و بدون طراوت جلوه می کند. وقتی از پودر زیادی استفاده کنید، پودر تمام حجم صورت را از بین می برد اما اگر کمی به صورت درخشندگی بدهید، چهره بسیار با طراوت تر به نظر خواهد رسید.

برای اینکه چربی پوست را کم کنید ولی درخشندگی آن حفظ شود از یک پودر بسیار سبک و دارای جاذب های چربی چون میکا یا سیلیکا استفاده کنید. برای پودر بهتر است به جای برس بزرگ از برسی کوچک استفاده کنید تا بتوان پودر را بهتر روی صورت پخش کرد. پیشنهاد می کنیم به جای اینکه پودر را به صورت بمالید، ضربه ای روی صورت بنشانید چون با این روش دیگر روی صورت خط نمی افتد و آرایش یکنواخت تر جلوه می دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *